wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 74.90 71,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POSKROMIĆ ADHD POZNAWCZO-BEHAWIORALNA TERAPIA DOROSŁYCH PODRĘCZNIK TERAPEUTY


PERLMAN C.A. OTTO M.W. SAFREN S.A. SPRICH S.

wydawnictwo: GWP, 2024, wydanie II

cena netto: 74.90 Twoja cena  71,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Poskromić ADHD

Poznawczo-behawioralna terapia dorosłych

Podręcznik terapeuty


Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie

Podręcznik zawiera omówienie programu terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi u osób dorosłych. ADHD, z charakterystyczną dla niego triadą objawów w postaci nadruchliwości, nadmiernej impulsywności i problemów z koncentracją, może zakłócać życie osoby dorosłej równie mocno jak życie dziecka. Dlatego tak istotne jest odpowiednio dobrane leczenie.

Program obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego osobom z ADHD funkcjonowanie na co dzień. Składają się nań moduły poświęcone planowaniu i organizacji, radzeniu sobie z zaburzeniami uwagi, myśleniu adaptacyjnemu i prokrastynacji. Przejrzysty układ pozwala pracować z klientem kolejno nad poszczególnymi trudnościami. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwaleniu poznanych strategii i umiejętności w celu zapobiegania nawrotom objawów i podtrzymaniu korzyści wypracowanych w terapii. Elementy dialogu motywującego służą wzmacnianiu motywacji klienta do zmiany.

W drugim wydaniu podręcznika poszczególne komponenty programu zostały zaktualizowane na podstawie doświadczeń jego twórców i badaczy oraz uzupełnione o najnowsze strategie poznawczo-behawioralne. W programie wykorzystano nowoczesne technologie i uwzględniono dodatkowe strategie pomocne w organizacji i planowaniu. Podczas opcjonalnych sesji z partnerem osoby z ADHD większy nacisk położono na edukację na temat zaburzenia, co pozwala złagodzić trudności w związku.

Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta, który zawiera omówienie umiejętności rozwijanych w trakcie terapii oraz wszystkie niezbędne formularze.

dr Steven A. Safren – profesor psychologii na University of Miami. Pełnił funkcję głównego badacza w pięcioletnim programie National Institute of Mental Health, którego celem była ocena skuteczności terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu ADHD u osób dorosłych. Ma na koncie ponad 250 publikacji poświęconych temu podejściu terapeutycznemu i jego wykorzystaniu w przypadku różnorodnych problemów klinicznych.

 dr Susan E. Sprich – dyrektorka programu terapii poznawczo-behawioralnej w Massachusetts General Hospital i podyplomowego programu z psychologii w tamtejszej Akademii Psychiatrii, adiunktka psychologii w Harvard Medical School. Pełniła funkcję dyrektorki projektu w pięcioletnim badaniu dotyczącym terapii poznawczo-behawioralnej dla dorosłych z ADHD i współopiekunki w trzyletnim badaniu poświęconym tejże terapii dla nastolatków z ADHD.

dr Carol A. Perlman – psychoterapeutka poznawczo-behawioralna specjalizująca się w terapii zaburzeń nastroju, zaburzeń lękowych i ADHD u dorosłych. Prowadzi warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Jest właścicielką Perlman Psychology Associates i prowadzi prywatną praktykę w Medway w stanie Massachusetts.

dr Michael W. Otto – profesor na Wydziale Nauk Psychologicznych i Nauk o Mózgu Boston University. Specjalizuje się w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych, nastroju i związanych z używaniem substancji psychoaktywnych. Ma na koncie ponad 370 publikacji badawczych, co czyni go jednym z najpłodniejszych autorów klinicznej literatury empirycznej.

O autorach
O serii
Wstęp

Moduł 1
Organizacja i planowanie

Sesja 1
Psychoedukacja i wprowadzenie do zagadnień organizacji i planowania
Sesja 2
Sesja z udziałem bliskiej osoby
Sesja 3
Organizacja w przypadku wielu zadań
Sesja 4
Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami
Sesja 5
Systemy porządkowania

Moduł 2
Radzenie sobie z zaburzeniami uwagi

Sesja 6
Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi
Sesja 7
Przystosowywanie otoczenia

Moduł 3
Myślenie adaptacyjne

Sesja 8
Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD
Sesja 9
Rozwijanie umiejętności adaptacyjnego myślenia
Sesja 10
Myślenie adaptacyjne – ćwiczenia i powtórka

Moduł 4
Umiejętności dodatkowe

Sesja 11
Radzenie sobie z prokrastynacją (sesja opcjonalna)
Sesja 12
Radzenie sobie z nawrotem

Aneks
Formularze
Bibliografia

176 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękk

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022