|
POSKROMIĆ ADHD POZNAWCZO-BEHAWIORALNA TERAPIA DOROSŁYCH PODRĘCZNIK TERAPEUTY
PERLMAN C.A. OTTO M.W. SAFREN S.A. SPRICH S. wydawnictwo: GWP, 2024, wydanie IIcena netto: 74.90 Twoja cena 71,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Poskromić ADHD
Poznawczo-behawioralna terapia dorosłych
Podręcznik terapeuty
Nowe, zaktualizowane i
uzupełnione wydanie
Podręcznik zawiera
omówienie programu terapii zespołu nadpobudliwości
psychoruchowej z zaburzeniami uwagi u osób dorosłych. ADHD,
z charakterystyczną dla niego triadą objawów w postaci
nadruchliwości, nadmiernej impulsywności i problemów z
koncentracją, może zakłócać życie osoby dorosłej
równie mocno jak życie dziecka. Dlatego tak istotne jest
odpowiednio dobrane leczenie.
Program obejmuje 12
sesji, z których każda dotyczy innego problemu
utrudniającego osobom z ADHD funkcjonowanie na co dzień. Składają się
nań moduły poświęcone planowaniu i organizacji, radzeniu sobie z
zaburzeniami uwagi, myśleniu adaptacyjnemu i prokrastynacji.
Przejrzysty układ pozwala pracować z klientem kolejno nad
poszczególnymi trudnościami. Ostatnia sesja jest poświęcona
utrwaleniu poznanych strategii i umiejętności w celu zapobiegania
nawrotom objawów i podtrzymaniu korzyści wypracowanych w
terapii. Elementy dialogu motywującego służą wzmacnianiu motywacji
klienta do zmiany.
W drugim wydaniu podręcznika poszczególne komponenty
programu zostały zaktualizowane na podstawie doświadczeń jego
twórców i badaczy oraz uzupełnione o najnowsze
strategie poznawczo-behawioralne. W programie wykorzystano nowoczesne
technologie i uwzględniono dodatkowe strategie pomocne w organizacji i
planowaniu. Podczas opcjonalnych sesji z partnerem osoby z ADHD większy
nacisk położono na edukację na temat zaburzenia, co pozwala złagodzić
trudności w związku.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta,
który zawiera omówienie umiejętności rozwijanych
w trakcie terapii oraz wszystkie niezbędne formularze.
dr Steven A. Safren –
profesor psychologii na University of Miami. Pełnił funkcję
głównego badacza w pięcioletnim programie National Institute
of Mental Health, którego celem była ocena skuteczności
terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu ADHD u osób
dorosłych. Ma na koncie ponad 250 publikacji poświęconych temu
podejściu terapeutycznemu i jego wykorzystaniu w przypadku
różnorodnych problemów klinicznych.
dr Susan E.
Sprich – dyrektorka programu terapii
poznawczo-behawioralnej w Massachusetts General Hospital i
podyplomowego programu z psychologii w tamtejszej Akademii Psychiatrii,
adiunktka psychologii w Harvard Medical School. Pełniła funkcję
dyrektorki projektu w pięcioletnim badaniu dotyczącym terapii
poznawczo-behawioralnej dla dorosłych z ADHD i
współopiekunki w trzyletnim badaniu poświęconym tejże
terapii dla nastolatków z ADHD.
dr Carol A. Perlman –
psychoterapeutka poznawczo-behawioralna specjalizująca się w terapii
zaburzeń nastroju, zaburzeń lękowych i ADHD u dorosłych. Prowadzi
warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Jest właścicielką
Perlman Psychology Associates i prowadzi prywatną praktykę w Medway w
stanie Massachusetts.
dr Michael W. Otto
– profesor na Wydziale Nauk Psychologicznych i Nauk o
Mózgu Boston University. Specjalizuje się w
poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych, nastroju i
związanych z używaniem substancji psychoaktywnych. Ma na koncie ponad
370 publikacji badawczych, co czyni go jednym z najpłodniejszych
autorów klinicznej literatury empirycznej.
O autorach
O serii
Wstęp
Moduł 1
Organizacja i planowanie
Sesja 1
Psychoedukacja i wprowadzenie do zagadnień organizacji i planowania
Sesja 2
Sesja z udziałem bliskiej osoby
Sesja 3
Organizacja w przypadku wielu zadań
Sesja 4
Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi
zadaniami
Sesja 5
Systemy porządkowania
Moduł 2
Radzenie sobie z
zaburzeniami uwagi
Sesja 6
Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia
uwagi
Sesja 7
Przystosowywanie otoczenia
Moduł 3
Myślenie adaptacyjne
Sesja 8
Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD
Sesja 9
Rozwijanie umiejętności adaptacyjnego myślenia
Sesja 10
Myślenie adaptacyjne – ćwiczenia i powtórka
Moduł 4
Umiejętności dodatkowe
Sesja 11
Radzenie sobie z prokrastynacją (sesja opcjonalna)
Sesja 12
Radzenie sobie z nawrotem
Aneks
Formularze
Bibliografia
176 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękk
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|