wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 84.00 79,80   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

PIÊÆDZIESI¡T KILKA PORAD NA TEMAT TYPOGRAFII


JARDI E.

wydawnictwo: PWN, 2024, wydanie I

cena netto: 84.00 Twoja cena  79,80 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Piêædziesi±t kilka porad na temat typografii

Nowe, poprawione i rozszerzone wydanie podrêcznikowego niezbêdnika o sposobach u¿ywania liter


Je¶li chcesz za pomoc± znaków skutecznie dotrzeæ do odbiorcy, musisz poznaæ jego gust, upodobania i percepcjê.

Nowoczesne podej¶cie do tematyki, przystêpny i ciekawy jêzyk, konkretne, jednostronicowe, praktyczne porady ilustrowane odpowiednimi przyk³adami. To idealny podrêcznik dla grafików, projektantów, studentów i wszystkich osób zainteresowanych poprawnym sk³adem i u¿yciem typografii zarówno w publikacjach drukowanych, jak i cyfrowych.

Pierwsze wydanie tej ksi±¿ki ukaza³o siê w roku 2007 i zawiera³o 22 porady oraz 22 ostrze¿enia dotycz±ce typografii. W nowym wydaniu tego bestsellera o u¿ywaniu liter Enric Jardí zweryfikowa³, zaktualizowa³ i dopracowa³ niektóre z tych zaleceñ oraz w³±czy³ nowe, w podobnie rygorystycznym duchu, ale jednocze¶nie wolne od purystycznych ograniczeñ.

Ksi±¿ka jest przewodnikiem, który w prosty sposób przeprowadza czytelników przez proces wyboru znaków typograficznych stosownych do przekazywanej informacji. Wyja¶nia zasady u¿ycia odpowiednich fontów w zale¿no¶ci od tematyki i sposobu ich prezentacji. T³umaczy powody, dla których pewne znaki z ³atwo¶ci± przyci±gaj± uwagê odbiorców, a inne nie zachêcaj± do dalszej lektury. Wskazuje, najczêstsze b³êdy typograficzne i sposoby ich unikania.

Ksi±¿ka nie ma s³abych stron. Jej format i objêto¶æ s± doskonale dobrane z wyborem i form± zbioru komunikatów jakie zawiera. Sposób w jaki autor komunikuje siê z odbiorc± jest du¿ym atutem tej publikacji. Przyjmuje ona formê krótkich (trafnie i oszczêdnie zilustrowanych), m±drych podpowiedzi, którymi Enric Jardi dzieli siê z poszukuj±cym rady lub rozwi±zania typok³opotu czytelnikiem. W czasie Instagrama i rolek na TT wybór ten daje uzasadnion± nadziejê na sukces poznawczy w kontakcie publikacji ze studentem podczas jego pracy w³asnej. Jako projektant, ale i wyk³adowca Podstaw Typografii na Wydziale Wzornictwa dostrzegam te¿ inn± jej warto¶æ. Jest ni± stuprocentowa skuteczno¶æ tytu³owych „porad” przy zachowaniu ich lapidarno¶ci. Atut nie do przecenienia w procesie dydaktycznym studentów, którzy swoj± pasjê lokuj± w innej dyscyplinie (tu industrial dizajn) ni¿ typografia. Jestem pewien, ¿e po kontakcie z publikacj± Erica Jardi tak¿e pasja do typografii pojawi siê u nich nieuchronnie. Tylko nieco pó¼niej.

Miros³aw Rekowski, Akademia Sztuk Piêknych w Gdañsku

112 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022