|

PSYCHOLOGIA EDUKACYJNA
BEDNAREK D. RED. BEDNAREK H. WSPÓ£PRACA wydawnictwo: PWN, 2023, wydanie Icena netto: 178.50 Twoja cena 169,58 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Psychologia edukacyjna
Psychologia edukacyjna to
niezbêdna pozycja w bibliotece ka¿dego psychologa zatrudnionego w
szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a tak¿e
studenta, który przygotowuje siê do tej roli.
Zespó³ specjalistów pod kierunkiem Doroty
Bednarek i Hanny Bednarek opracowa³ kompendium wiedzy na temat zadañ
psychologa pracuj±cego w sektorze edukacji.
W podrêczniku ujêto trzy obszary tematyczne zwi±zane z psychologi±
edukacji:
- Zagadnienia
podstawowe. Autorzy wyja¶niaj±, na czym polega rola
psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne,
organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowi±zuj±. Osobne rozdzia³y
po¶wiêcono to¿samo¶ci zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce
opartej na dowodach naukowych oraz roli szko³y w zakresie dbania o
zdrowie psychiczne dzieci i m³odzie¿y.
- Specjalne
potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i
interwencja). Autorzy opisuj± tu praktyczne zadania
psychologa w kontek¶cie diagnozy i interwencji zwi±zanych ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybli¿aj± podstawowe typy
specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju jêzykowego,
dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisuj±
prawid³owy przebieg procedury diagnostycznej, dostêpne narzêdzia oraz
potencjalne trudno¶ci w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu tak¿e wiedzê
na temat interwencji opartych na dowodach naukowych.
- Ró¿norodno¶æ
zastosowañ psychologii edukacyjnej. W tej czê¶ci zawarto
rozdzia³y wzbogacaj±ce wiedzê i warsztat psychologa, którego
zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz tak¿e
wspó³praca z nauczycielami i dbanie o klimat
placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje
na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu,
edukacji seksualnej i miêdzykulturowej, stymulowania kreatywno¶ci
uczniów oraz projektowania do¶wiadczeñ.
Psychologia
edukacyjna jest specjalno¶ci± praktyczn±. Dlatego rozwa¿ania
teoretyczne s± w Psychologii edukacyjnej ograniczone do minimum, a
autorzy ka¿dego z rozdzia³ów starali siê wskazaæ
zastosowania praktyczne zarówno teorii, jak i odkryæ
empirycznych.
Psycholog
edukacji zajmuje siê psychologi± edukacji, a nie edukacj±. W zwi±zku z
tym starali¶my siê k³a¶æ nacisk na potrzeby roli zawodowej psychologa i
nie myliæ jej z rol± nauczyciela, edukatora czy trenera. Psycholog
edukacyjny nie jest bowiem lepszym nauczycielem, edukatorem czy
skuteczniejszym trenerem. Jest psychologiem wspieraj±cym na
ró¿ne sposoby ucznia, nauczyciela, spo³eczno¶æ szko³y,
proces kszta³cenia. Nie wychowuje i nie naucza. Jego rola jest znacznie
bardziej zniuansowana.
Z Wprowadzenia
540 stron, Format:
21.0x29.7cm, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|