wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

PSYCHOLOGIA EDUKACYJNA


BEDNAREK D. RED. BEDNAREK H. WSPÓ£PRACA

wydawnictwo: PWN, 2023, wydanie I

cena netto: 178.50 Twoja cena  169,58 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychologia edukacyjna


Psychologia edukacyjna to niezbêdna pozycja w bibliotece ka¿dego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a tak¿e studenta, który przygotowuje siê do tej roli. Zespó³ specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracowa³ kompendium wiedzy na temat zadañ psychologa pracuj±cego w sektorze edukacji.

W podrêczniku ujêto trzy obszary tematyczne zwi±zane z psychologi± edukacji:
  • Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyja¶niaj±, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowi±zuj±. Osobne rozdzia³y po¶wiêcono to¿samo¶ci zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szko³y w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i m³odzie¿y.
  • Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisuj± tu praktyczne zadania psychologa w kontek¶cie diagnozy i interwencji zwi±zanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybli¿aj± podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju jêzykowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisuj± prawid³owy przebieg procedury diagnostycznej, dostêpne narzêdzia oraz potencjalne trudno¶ci w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu tak¿e wiedzê na temat interwencji opartych na dowodach naukowych.
  • Ró¿norodno¶æ zastosowañ psychologii edukacyjnej. W tej czê¶ci zawarto rozdzia³y wzbogacaj±ce wiedzê i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz tak¿e wspó³praca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i miêdzykulturowej, stymulowania kreatywno¶ci uczniów oraz projektowania do¶wiadczeñ.
Psychologia edukacyjna jest specjalno¶ci± praktyczn±. Dlatego rozwa¿ania teoretyczne s± w Psychologii edukacyjnej ograniczone do minimum, a autorzy ka¿dego z rozdzia³ów starali siê wskazaæ zastosowania praktyczne zarówno teorii, jak i odkryæ empirycznych.

Psycholog edukacji zajmuje siê psychologi± edukacji, a nie edukacj±. W zwi±zku z tym starali¶my siê k³a¶æ nacisk na potrzeby roli zawodowej psychologa i nie myliæ jej z rol± nauczyciela, edukatora czy trenera. Psycholog edukacyjny nie jest bowiem lepszym nauczycielem, edukatorem czy skuteczniejszym trenerem. Jest psychologiem wspieraj±cym na ró¿ne sposoby ucznia, nauczyciela, spo³eczno¶æ szko³y, proces kszta³cenia. Nie wychowuje i nie naucza. Jego rola jest znacznie bardziej zniuansowana.

Z Wprowadzenia

540 stron, Format: 21.0x29.7cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022