|
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA W PRAKTYCE EDUKACYJNEJ TOM 2
MOĆKO N. WĘSIERSKA K. RED. wydawnictwo: WUŚ, 2024, wydanie Icena netto: 39.00 Twoja cena 37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej
Tom 2
Publikacja stanowi
kontynuację rozważań teoretyków i praktyków na
temat wdrażania profilaktyki logopedycznej w środowisku edukacyjnym.
Pozycja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców
związanych z edukacją na wszystkich jej szczeblach. Jest zatem
odpowiednia zarówno dla specjalistów
różnych dziedzin nauki: logopedów,
psychologów, pedagogów, językoznawców,
a nawet przedstawicieli nauk medycznych. Ta jakże bogata monografia
wieloautorska zawiera teksty interesujące z punktu widzenia nowoczesnej
profilaktyki i wczesnej interwencji, rozumianej jako szereg
kompleksowych i interdyscyplinarnych działań na rzecz dzieci, młodzieży
i dorosłych. Z uwagi na obszerność zebranego w publikacji materiału
przyjęto dwuczęściowy jej podział. Część pierwsza, teoretyczna, opisuje
zadania profilaktyki logopedycznej w oparciu o różne
dziedziny wiedzy – od spostrzeżeń językoznawców i
logopedów, po cenną refleksję przedstawicieli środowiska
teologicznego. W części drugiej zaprezentowano praktyczne strategie
postępowania logopedycznego. Wśród opisów
strategii profilaktycznych znalazły się także propozycje narzędzi
wczesnej diagnozy oraz programów i planów działań
wspierających prawidłowy rozwój oraz promujących optymalną
komunikację międzyludzką.
Natalia Moćko,
doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopeda,
neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach i Śląskim Centrum Słuchu i
Mowy Medincus w Katowicach. Członkini Stowarzyszenia „Via
Linguae” i TMJP.
Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwłaszcza w
aspekcie umiejętności słuchowych), a także wpływ mediów na
rozwój (w szczególności językowy) najmłodszych
odbiorców.
Katarzyna Węsierska,
dr hab. jest adiunktem w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny
Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego; założyła i prowadzi Centrum
Logopedyczne w Katowicach. W pracy naukowej i praktyce logopedycznej
zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami płynności mowy. Jest coachem
Europejskiej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy oraz akredytowaną
– przez the Michael Palin Centre for Stammering Children w
Londynie – trenerką metody terapii interakcyjnej
rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci – Palin PCI.
Koordynuje działania grupy terapeutyczno-samopomocowej dla
osób zmagających się z jąkaniem lub/i giełkotem, działającej
na UŚ. Podczas 11th Oxford Dysfluency Conference (Oxford, UK, 2017)
została uhonorowana nagrodą im. Dave’a Rowley’a,
przyznawaną za podejmowanie międzynarodowych inicjatyw w dziedzinie
zaburzeń płynności mowy.
Zainteresowania badawcze: zaburzenia płynności mowy.
01 Jak dziecko poznaje język
— od nabywania do kształcenia kompetencji językowej
02 Homo videns
— nowe media a język młodego pokolenia
03 Współpraca
logopedy i nauczyciela w opiece nad dzieckiem z opóźnieniem
rozwoju mowy
04 Wieloaspektowość zmian
w obszarze kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w
szkole ogólnodostępnej
05 Nauczyciel religii
strażnikiem słowa mówionego
06 Co logopeda słyszy we
współczesnych polskich kazaniach? Zadania logopedy w
kształceniu kaznodziejów
07 Intensywność i jakość
ekspresji werbalnej w przypadku zaburzeń o charakterze efektoralnym.
Strategie pomocy
08 Profilaktyka
logopedyczna elementem skutecznej diagnozy małego pacjenta
09 Kompetencje
logopedyczne nauczyciela przedszkola
10 Percepcja słuchowa
— przedmiot badań i narzędzia diagnozy
11 Profilaktyka i wczesna
interwencja w jąkaniu u małych dzieci
12 Rozwój
umiejętności pisania uczniów z dysleksją rozwojową
— ćwiczenia wspomagające kształcenie kompetencji
językowo-komunikacyjnej
13 Indywidualne programy
edukacyjno-terapeutyczne (IPET) i plany działań wspierających (PDW) dla
dzieci z zaburzeniami mowy w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
14 Dziecko z afazją w
szkole
15 Zasoby i narzędzia
on-line w profilaktyce logopedycznej
284 stron, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|