wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

O WSPÓŁCZESNYCH PRAKTYKACH GENDERYZACJI CIAŁA


KLIMCZAK J. WÓDZ K. RED.

wydawnictwo: WUŚ, 2014, wydanie I

cena netto: 132.80 Twoja cena  126,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

O współczesnych praktykach genderyzacji ciała


Książka prezentuje efekty socjologicznych badań i krytycznej refleksji nad kobiecością i męskością.

Szczególną uwagę zwraca na cielesny wymiar ról społecznych przypisywanych kobietom i mężczyznom oraz na praktyki kulturowe, które wykorzystują ciało do konstruowania płci kulturowej.  Przedstawia analizę wybranych reprezentacji kobiecości i kobiecego ciała w fotografii, reklamie oraz literaturze. Opisuje doświadczenia kobiet i mężczyzn w instytucjach społecznych, takich jak rodzina, oraz organizacjach zawodowych, takich jak sfeminizowana pomoc społeczna czy zmaskulinizowana kopalnia. Analizuje zjawiska dyskryminacji ze względu na płeć oraz społeczno-kulturowy opór stawiany przez tych, którzy doświadczają marginalizacji i stygmatyzacji.

Książka adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką płci kulturowej, zwłaszcza studentek i studentów oraz akademiczek i akademików zajmujących się naukami społecznymi. Ze względu na aktualność podejmowanych wątków oraz duże zainteresowanie opinii publicznej kategorią gender może zainteresować także wszystkich tych, którzy szukają odpowiedzi na pytanie o kulturowe ramy kobiecości i męskości oraz społeczne konsekwencje bycia kobietą i mężczyzną.

01 Dyskursywne tworzenie społecznego obrazu ciała kobiety. Sztuka wizualna jako narzędzie kształtowania refleksyjności

02 Pomiędzy sacrum a profanum – dychotomiczny charakter kobiecego ciała i jego wpływ na konstruowanie tożsamości kobiet rodzących

03 Skonwencjonalizowane formy fotografowania kobiecego ciała w reklamach prasowych

04 Czy to jest kobieta…? Obraz SS-Aufseherinnen we wspomnieniach Dzieci Oświęcimia

05 "Troskliwe matki" i "rozwiązłe syfiary". Reprodukcja porządku płciowego w symbolicznych praktykach pracowników socjalnych

06 Męskie ciało w dyskursie "postrobotniczym"

07 Przemiany wzorców kobiecych w środowisku wiejskim

08 Konsumowanie żywności i zachowania żywieniowe w kontekście płci kulturowej

09 Gdy spódniczka gwałci – rzecz o Slut Walks

10 Badacze społeczni wobec zjawiska prostytucji. Czas na zaangażowanie?

11 Konstruowanie roli płciowej w środowisku osób transseksualnych

12 Promocja tożsamości – queer a marketing społeczny

344 strony, 246 mm × 171 mm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022