|
SYSTEMY EDUKACJI OSÓB UMIARKOWANIE I ZNACZNIE ORAZ GŁĘBOKO NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE
BEŁZA M. wydawnictwo: WUŚ, 2015, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz
głęboko niepełnosprawnych intelektualnie
(na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice
Czeskiej i Polsce)
Manuskrypt
M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji,
jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród
możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję
deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest
dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań
komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z
oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju
ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość
różnym od własnego (Anglia). Takie zestawienie ma w
przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać
uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla
badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych
krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji
specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej
rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze
wykorzystała.
Z recenzji dr. hab. prof.
APS Grzegorza Szumskiego
264 strony, 246 mm
× 171 mm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|