|
EDUKACJA PRZEZ SŁOWO OBRAZ DŹWIĘK
HANNA J. BUDZIK COPIK I. RED. wydawnictwo: WUŚ, 2015, wydanie Icena netto: 29.90 Twoja cena 28,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja przez słowo — obraz — dźwięk
Tytuł tomu, Edukacja przez słowo
‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu
teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych
tekstów audiowizualnych.
Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego,
dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami,
dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów
popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem
refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych
– do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych.
Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak
chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane
media, które stają się nie tylko obiektem studiów
(analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności
twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych
tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły
odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są
tu zarówno głosy polonistów, filmo- i
medioznawców, jak i pedagogów i
psychologów – a zatem zagadnienie edukacji
medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje
wiele wymiarów.
01 Edukacja do mediów i o
mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności
02 Laboratorium
(nie)możliwości. Spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako
edukacji kulturowej we współczesnej szkole
03 Zrozumieć
cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem
mediów
04 "Dzielny cynowy
żołnierzyk" oraz "Pasterka i kominiarczyk" Andersena i "Mały żołnierz"
oraz "Król i ptak" Grimaulta (propozycja dydaktyczna
– tekst i animacja)
05 Edukacja filmowa w
praktyce. Dobór filmów w Interdyscyplinarnym
Programie Edukacji Medialnej "KinoSzkoła" w kontekście recepcji filmu
przez młodego widza
06 Współczesne
praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji
klasyki kina
07 Kultura popularna
jako przestrzeń edukacyjna
08 Motoryczno-sensoryczne
wspieranie rozwoju dzieci we wczesnym dzieciństwie
216 stron, 205 mm
× 147 mm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|