|
CECHY INDYWIDUALNE I CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE A AUTONOMIA UCZENIA SIĘ
STUDENSKA A. wydawnictwo: WUŚ, 2016, wydanie Icena netto: 29.90 Twoja cena 28,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia
uczenia się
Książka
„Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia
uczenia się" skierowana jest do nauczycieli, badaczy oraz wszystkich
osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W
projektowaniu badań i redagowaniu pracy korzystano z aktualnych teorii
wykorzystywanych w psychologii i dydaktyce. W pracy uwzględniono
potrzeby praktyki, zwłaszcza w zakresie diagnozowania poziomu autonomii
w uczeniu się.
W publikacji
omówiono zagadnienie autonomii w uczeniu się oraz jej
uwarunkowania. Przedstawiono pojęcia autonomii, autonomii uczenia się,
samoregulacji, metapoznania oraz strategii uczenia się. Dokonano
przeglądu wybranych z literatury badań związków płci, wieku,
temperamentu oraz wspomagania autonomii przez środowisko rodzinne i
szkolne z autonomią oraz autonomią uczenia się.
Zamieszczono także propozycję klasyfikacji sposobów,
które nauczyciele mogą wykorzystać, by wspierać
rozwój autonomii swoich uczniów w nabywaniu
wiedzy i umiejętności. W części książki prezentującej badania własne,
opisano stworzone dla potrzeb badań narzędzie do pomiaru poczucia
trudności autonomicznego uczenia się. Zaprezentowano również
wyniki weryfikacji modelu tłumaczącego trudność odczuwaną podczas
samodzielnego nabywania wiedzy i umiejętności. W modelu uwzględniono
cechy temperamentu, wsparcie środowiska szkolnego i rodzinnego, poziom,
w jakim osoba preferuje wspieranie jej samodzielności w uczeniu się,
jej autonomię ogólną, motywację oraz poczucie własnej
skuteczności. Uzyskane wyniki badań skrótowo i przystępnie
podsumowano. Treść pracy stwarza osobom pracującym w edukacji okazję do
pogłębienia własnej wiedzy na temat możliwości stymulowania autonomii
młodych ludzi. Przedstawiony w pracy autorski kwestionariusz umożliwia
zarówno diagnozę potrzeb uczniów dotyczących
wspierania ich w samodzielnym nabywaniu wiedzy i umiejętności, jak i
przeprowadzenie badań związków i uwarunkowań trudności
samodzielnego uczenia się.
01 Autonomia w świetle literatury
02 Psychodydaktyczne i
metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia
się w świetle literatury
03 Psychodydaktyczne i
metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia
się – metodologia badań własnych
04 Związki między
zmiennymi – wyniki badań własnych
05 Podsumowanie i wnioski; Aneks; Bibliografia
248 stron, 240 mm
× 168 mm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|