wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.50 55,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JĘZYK W TELEWIZJI ANTOLOGIA


KITA M. LOEWE I. RED.

wydawnictwo: WUŚ, 2016, wydanie I

cena netto: 58.50 Twoja cena  55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Język w telewizji

Antologia


Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. Język w mediach. Antologia. W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.

 Małgorzata Kita, Iwona Loewe

 W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem paleotelewizji, potem zaczął się czas neotelewizji. Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach – kultury reakcji.

01 Język w telewizji

02 Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów

03 Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów

04 Twarze polskiej telewizji

05 Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN, Polsat

06 Syndrom "wirującego bąka", czyli rzecz o autopromocji medialnej

07 Nadawca wszechwiedzący w reklamie telewizyjnej

08 Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych

09 O języku pisanym w telewizji

10 "Dziennik telewizyjny" — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans

11 Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech

12 Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie

13 Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność?

14 Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku

15 Peryfrazy w języku komentatorów sportowych

16 Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych

17 Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych

256 stron, 240 mm × 168 mm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022