|
POLSKI JĘZYK MOTORYZACYJNY POCZĄTKU XXI WIEKU
WILCZEK W. wydawnictwo: WUŚ, 2016, wydanie Icena netto: 37.50 Twoja cena 35,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polski język motoryzacyjny początku XXI wieku
(na materiale portali hobbystycznych)
Książka zawiera językoznawczą
analizę portali motoryzacyjnych będących przykładem hobbystycznych
serwisów internetowych.
Oglądowi badawczemu poddano dwa typy portali: ogólne
(stereotypowo adresowane do mężczyzn) oraz portale dla kobiet. Dwie
główne perspektywy badawcze pracy to lingwistyka płci oraz
socjolingwistyka. W podrozdziałach analitycznych dotyczących
lingwistyki płci zostały zweryfikowane właściwości języka kobiet i
mężczyzn oraz stereotypy płciowe obecne na gruncie motoryzacji.
Przeprowadzone analizy w wielu miejscach zakwestionowały podział cech
językowych względem danej płci oraz stereotypowe wyobrażenia na temat
kierowców (głównie wizerunek kobiet za
kierownicą). W części socjolingwistycznej scharakteryzowano
najważniejsze kręgi leksykalno-semantyczne w socjolekcie motoryzacyjnym
użytkowników portali internetowych. Opis
poszczególnych zagadnień ukazał rozległość zaobserwowanego
słownictwa oraz różnorodność środków językowych
funkcjonujących w badanym socjolekcie. Złożoność i wielowątkowość
podejmowanej tematyki zdecydowała o wyborze najbardziej istotnych
zagadnień, umotywowanym próbą stworzenia szerokiego spektrum
problematyki hobbystycznych portali internetowych dotyczących
motoryzacji. Atutem pracy jest aktualność analizowanego materiału
badawczego oraz wieloaspektowy opis języka motoryzacyjnego początku XXI
wieku.
Książka skierowana jest przede wszystkim do językoznawców i
studentów o zainteresowaniach lingwistycznych. Może
również stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich
osób interesujących się motoryzacją lub związanych w
różny sposób z tą dziedziną.
240 stron, 240 mm
× 168 mm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|