|
KAWA CZY HERBATA? PIERWSZY TELEWIZYJNY PROGRAM ŚNIADANIOWY
TYC E. wydawnictwo: WUŚ, 2018, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kawa czy herbata?
Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy
Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki
dyskursu
Rozprawa prezentuje
szczegółową analizę pierwszego ogólnopolskiego
programu śniadaniowego Kawa czy herbata?. Poranny magazyn emitowany był
na antenie TVP1 od 1992 do 2013 roku, czyli przez dwadzieścia jeden
lat. Był to okres dużych zmian nie tylko w polskiej telewizji, lecz
także w ogóle w mediach masowych.
„Telewizja na śniadanie”, bo taka idea przyświeca
porannym pasmom, jest w Polsce chętnie oglądana. Świadczą o tym
zarówno wskaźniki oglądalności, jak i obecność pasma
porannego nie tylko w każdej z wiodących stacji telewizyjnych w Polsce,
lecz także w stacjach lokalnych (np. TVP Katowice).
Praca złożona jest z dwóch głównych części,
które podzielone są na szczegółowe rozdziały. W
części teoretycznej jest przedstawiony stan badań prac medioznawczych.
Są również szeroko opisane metody postępowania,
czyli analiza dyskursowa oraz językowy obraz świata, medialny obraz
świata i dyskursywny obraz świata. W drugiej zaś części –
analitycznej – został opisany materiał audiowizualny programu
Kawa czy herbata?. Materiał scharakteryzowano według czterech
aspektów wzorca gatunkowego opracowanego przez Marię Wojtak:
aspektu strukturalnego, aspektu pragmatycznego, aspektu stylistycznego
oraz aspektu poznawczego.
W aspekcie strukturalnym została omówiona budowa
zarówno całości programu, jak i poszczególnych
jego części. W aspekcie pragmatycznym analizą zostali objęci aktorzy
analizowanego dyskursu, czyli prezenterzy programu oraz sceny, na
której występują, czyli studio. Z kolei w aspekcie
stylistycznym charakterystyce zostaje poddany styl indywidualny
wybranych gospodarzy programu. W ostatnim aspekcie –
poznawczym – przedstawiony zostaje medialny obraz świata,
który został stworzony w programie śniadaniowym Kawa czy
herbata?.
Podjęte w pracy rozważania wpisują się w nurt badań dotyczących
lingwistyki dyskursu oraz mediolingwistyki.
224 strony, 240 mm
× 168 mm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|