Netflix
To się nigdy nie uda
Idea, wiara i
przekonanie.
Opowieść o tym, jak powstawał Netflix Dawno, dawno temu na rynku
królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów.
Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo
nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD
wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających
deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph
wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania
filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym
inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf
Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło
w ten rewolucyjny start-up, a na każdym kroku czaiły się przeszkody.
Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do
zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami
w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia
firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i
determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli
wszyscy wokół mówią, że to się uda.
Ta książka jest nie tylko
opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa.
To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w
interesach, jak i w życiu prywatnym:
- Jak zacząć?
- Jak przetrwać
rozczarowanie i klęskę?
- Jak poradzić
sobie z sukcesem?
- Czym w
ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy
odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą
przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej
spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
424 stron, Format:
14.0x20.5cm, oprawa miękka