wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 73.45 69,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW


KOZŁOWSKI W.

wydawnictwo: CEDEWU, 2023, wydanie V

cena netto: 73.45 Twoja cena  69,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie motywacją pracowników


W kolejnej - a zarazem poprawionej i uzupełnionej - edycji książki „Zarządzanie motywacją pracowników" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.

Obecnie w centrum uwagi samego procesu jest człowiek, jego osobowość, a jednocześnie dynamiczne otoczenie, w jakim funkcjonuje, co powoduje, iż narzędzia motywacyjne również ulegają zmianie.
Do końca lat 90. XX w. mieliśmy do czynienia głównie z pracownikiem nastawionym na korzyści finansowe i bezpieczeństwo zatrudnienia. Obecnie wykreował się typ pracownika, który jest bardziej świadomy swojego potencjału, preferowanych wartości, własnych aspiracji, mający na uwadze równoważenie własnego „koła życia", na które to elementy zwraca uwagę w procesie pracy. Dominującym motywem u obecnych pracowników jest znalezienie i wykonywanie pracy, którą się bardzo lubi lub która jest wręcz wykonywana z pasją.

Zaprezentowane w publikacji narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

• Z jakim pracownikiem mamy dziś do czynienia?
• Co motywuje pracowników do działania?
• Jakie narzędzia są dzisiaj najbardziej skuteczne w procesie motywowania pracowników?
• Jak zarządzać motywacją pracowników?

Motywacja pracowników ma istotne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Ważnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.
Oprócz aspektów behawioralnych znaczącą kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.

Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.

Wprowadzenie 9

Rozdział 1
Istota motywacji pracowniczej 15
1.1. Pojęcie motywacji 15
1.2. Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego 21
1.2.1. Typ pracownika w organizacji 22
1.2.2. Osobowość pracownika 26
1.2.3. Inteligencja emocjonalna pracownika 31
1.2.4. Gotowość pracownika do działania 34
1.3. Proces motywacyjny 36
1.4. System motywacyjny 42
1.5. Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją 50
1.5.1. Teorie potrzeb 52
1.5.2. Teorie procesu 73

Rozdział 2
System wartości organizacji jako istotny element procesu motywowania 87
2.1. Istota systemu wartości w organizacji 87
2.2. Praca zawodowa a wartości pracownika 91
2.3. Zarządzanie systemem wartości 94
2.4. Kreowanie wartości na przykładzie firmy VALDKOZ 96

Rozdział 3
Istotne uwarunkowania procesu motywacyjnego 101
3.1. Przywództwo w procesie motywowania 101
3.2. Klimat organizacyjny 107
3.3. Struktura zadań wykonywanych przez pracowników 111

Rozdział 4
Coaching jako metoda doskonalenia motywacji pracownika 119
4.1. Pojęcie i istota coachingu 119
4.2. Coaching w procesie motywacji 124
4.3. Model GROW w coachingu 127

Rozdział 5
Stres jako czynnik ograniczający motywację pracownika 133
5.1. Istota i pojęcie stresu 133
5.2. Zachowania obronne pracownika w sytuacjach stresowych 139
5.3. Zarządzanie stresem pracownika 142

Rozdział 6
Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania 149
6.1. Analiza potencjału pracowniczego 149
6.1.1. Analiza cech osobowych pracowników 149
6.1.2. Analiza poziomu kompetencji pracowniczych 152
6.2. Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji 154
6.3. Analiza poziomu satysfakcji z kluczowych obszarów życia pracownika 160
6.4. Analiza poziomu zadowolenia pracowników 163
6.5. Analiza klimatu organizacyjnego 169
6.6. Analiza nastawień kadry kierowniczej 174
6.7. Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi 182

Rozdział 7
Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji 195
7.1. Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji 196
7.2. Ocena efektywności procesu motywowania pracowników 198
7.3. Mierniki efektywności procesu motywacyjnego 200
7.4. Wartość procesu motywacyjnego 204
7.5. Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości 205

Zakończenie 211
Bibliografia 215
Spis rysunków 221
Spis tabel 223

224 strony, Format 165x235, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022