|
CZUŁOŚĆ PORADNIK POZYTYWNEGO EGOIZMU
MORT S. wydawnictwo: WIELKA LITERA, 2022, wydanie Icena netto: 44.99 Twoja cena 42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka CZUŁOŚĆ
Poradnik pozytywnego egoizmu
Guru terapii odkrywa, co nas
kształtuje, dlaczego to ważne, oraz podpowiada praktyczne sposoby na
szczęśliwsze życie.
Czy wiecie, w jaki sposób wasze dzieciństwo wpływa na wasze
postrzeganie siebie i związki z innymi? Jak szkoła, bycie ofiarą
nękania, oczekiwania związane z płcią, reklamy, a nawet media, z
którymi stykacie się na co dzień, oddziałują na wasze
samopoczucie? Czy chcecie dowiedzieć się, czym tak naprawdę są emocje,
skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić, gdy boicie się, że was
przytłoczą?
Psycholożka kliniczna Sophie Mort, znana w internecie jako dr Soph,
pomoże ci uporządkować trudne emocje i rozprawić się z błędnymi
przekonaniami na swój temat. Rzeczowo tłumaczy, skąd biorą
się największe problemy współczesnych ludzi: strach przed
oceną, odrzuceniem, wikłanie się w toksyczne relacje, sabotowanie
własnych działań i dokonań. Wskazuje, co nas hamuje i nie pozwala nam
rozłożyć skrzydeł, pomaga rozpoznać szkodliwe schematy zachowania i
negatywne nawyki, które nie dają nam ruszyć do przodu, oraz
radzi, co możemy zrobić, aby rozwijać nasz potencjał i w pełni cieszyć
się życiem.
Dr Soph
pozwoli wam dokładnie poznać samych siebie i wyposaży was w zestaw
narzędzi obejmujących sprawdzone techniki terapeutyczne takie jak
ćwiczenie uważności, okazywanie współczucia samym sobie,
walkę z wewnętrznym krytykiem oraz metody oddychania i relaksacji,
które pozwolą wam żyć pełnią życia. Jesteśmy bowiem czymś
więcej niż tylko sumą swoich doświadczeń.
Nawet
jeżeli twoje dzieciństwo było wspaniałe i dorastałeś wśród
ludzi, którzy cię wspierali i reagowali na twoje potrzeby
emocjonalne, możesz czuć, iż czegoś ci brakuje. Dlaczego?
Reklamy,
media (gazety, magazyny, filmy i telewizja) oraz media społecznościowe,
a zwłaszcza Instagram – mogą inspirować. Ja na przykład
kocham ubrania, a wiedzę o tym, co jest modne, a także pomysły czerpię
z reklam, mediów i mediów społecznościowych, z
którymi mam kontakt. Mogą one jednak sprawiać, że czujemy
się niedopasowani.
Filmy
i telewizja oferują nam pomysłowe i ekscytujące historie, w
które możemy uciec pod koniec ciężkiego dnia. Ale często
propagują i wzmacniają uprzedzenia. Na przykład w wielu reklamach,
filmach i programach telewizyjnych brakuje różnorodności,
często natomiast powielają one treści seksistowskie, heteronormatywne,
piętnujące osoby otyłe i z niepełnosprawnościami lub związane z innymi
uprzedzeniami, które i tak są już w społeczeństwie
powszechne (jak chociażby skierowane do kobiet reklamy Protein World ze
sloganem „Czy twoje ciało jest gotowe na
plażowanie?” albo pokazanie rasistowskich
wizerunków „czarnej” i
„żółtej” twarzy w serialu Mała
Brytania), jak również przedstawiają choroby psychiczne w
negatywnym świetle. To wszystko może obniżać poczucie własnej wartości
i prowadzić do odczuwania lęków, depresji, stosowania
restrykcyjnych diet oraz innych rodzajów cierpienia, z
jakimi regularnie stykam się w swojej klinice.
Poprzednie
dwa rozdziały wiązały się ze sobą – omówiłam w
nich okres od narodzin do lat szkolnych, analizując, jak komunikaty
wysyłane w czasie dorastania przez najbliższą rodzinę,
opiekunów i nauczycieli, dotyczące tego, co jest
akceptowanym zachowaniem, mogły ukształtować twoje myślenie o sobie i
innych. Ten rozdział jest nieco inny. Szkodliwe skutki reklam,
mediów i mediów społecznościowych dotykają ludzi
w każdym wieku. W dzieciństwie i okresie nastoletnim jesteśmy
najbardziej wrażliwi na informacje związane z tym, kto jest wartościowy
i godny miłości. Magazyny, reklamy, filmy, telewizja i media
społecznościowe, z którymi się wtedy stykamy, mają wpływ na
to, czego od siebie wymagamy. Oddziaływanie tych niezwykle potężnych
mediów trwa przez całe nasze życie.
fragment książki
448 stron, Format:
14.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|