wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.99 42,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZUŁOŚĆ PORADNIK POZYTYWNEGO EGOIZMU


MORT S.

wydawnictwo: WIELKA LITERA, 2022, wydanie I

cena netto: 44.99 Twoja cena  42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

CZUŁOŚĆ

Poradnik pozytywnego egoizmu


Guru terapii odkrywa, co nas kształtuje, dlaczego to ważne, oraz podpowiada praktyczne sposoby na szczęśliwsze życie.
 

Czy wiecie, w jaki sposób wasze dzieciństwo wpływa na wasze postrzeganie siebie i związki z innymi? Jak szkoła, bycie ofiarą nękania, oczekiwania związane z płcią, reklamy, a nawet media, z którymi stykacie się na co dzień, oddziałują na wasze samopoczucie? Czy chcecie dowiedzieć się, czym tak naprawdę są emocje, skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić, gdy boicie się, że was przytłoczą?

Psycholożka kliniczna Sophie Mort, znana w internecie jako dr Soph, pomoże ci uporządkować trudne emocje i rozprawić się z błędnymi przekonaniami na swój temat. Rzeczowo tłumaczy, skąd biorą się największe problemy współczesnych ludzi: strach przed oceną, odrzuceniem, wikłanie się w toksyczne relacje, sabotowanie własnych działań i dokonań. Wskazuje, co nas hamuje i nie pozwala nam rozłożyć skrzydeł, pomaga rozpoznać szkodliwe schematy zachowania i negatywne nawyki, które nie dają nam ruszyć do przodu, oraz radzi, co możemy zrobić, aby rozwijać nasz potencjał i w pełni cieszyć się życiem.

Dr Soph pozwoli wam dokładnie poznać samych siebie i wyposaży was w zestaw narzędzi obejmujących sprawdzone techniki terapeutyczne takie jak ćwiczenie uważności, okazywanie współczucia samym sobie, walkę z wewnętrznym krytykiem oraz metody oddychania i relaksacji, które pozwolą wam żyć pełnią życia. Jesteśmy bowiem czymś więcej niż tylko sumą swoich doświadczeń.

Nawet jeżeli twoje dzieciństwo było wspaniałe i dorastałeś wśród ludzi, którzy cię wspierali i reagowali na twoje potrzeby emocjonalne, możesz czuć, iż czegoś ci brakuje. Dlaczego?

Reklamy, media (gazety, magazyny, filmy i telewizja) oraz media społecznościowe, a zwłaszcza Instagram – mogą inspirować. Ja na przykład kocham ubrania, a wiedzę o tym, co jest modne, a także pomysły czerpię z reklam, mediów i mediów społecznościowych, z którymi mam kontakt. Mogą one jednak sprawiać, że czujemy się niedopasowani.

Filmy i telewizja oferują nam pomysłowe i ekscytujące historie, w które możemy uciec pod koniec ciężkiego dnia. Ale często propagują i wzmacniają uprzedzenia. Na przykład w wielu reklamach, filmach i programach telewizyjnych brakuje różnorodności, często natomiast powielają one treści seksistowskie, heteronormatywne, piętnujące osoby otyłe i z niepełnosprawnościami lub związane z innymi uprzedzeniami, które i tak są już w społeczeństwie powszechne (jak chociażby skierowane do kobiet reklamy Protein World ze sloganem „Czy twoje ciało jest gotowe na plażowanie?” albo pokazanie rasistowskich wizerunków „czarnej” i „żółtej” twarzy w serialu Mała Brytania), jak również przedstawiają choroby psychiczne w negatywnym świetle. To wszystko może obniżać poczucie własnej wartości i prowadzić do odczuwania lęków, depresji, stosowania restrykcyjnych diet oraz innych rodzajów cierpienia, z jakimi regularnie stykam się w swojej klinice.

Poprzednie dwa rozdziały wiązały się ze sobą – omówiłam w nich okres od narodzin do lat szkolnych, analizując, jak komunikaty wysyłane w czasie dorastania przez najbliższą rodzinę, opiekunów i nauczycieli, dotyczące tego, co jest akceptowanym zachowaniem, mogły ukształtować twoje myślenie o sobie i innych. Ten rozdział jest nieco inny. Szkodliwe skutki reklam, mediów i mediów społecznościowych dotykają ludzi w każdym wieku. W dzieciństwie i okresie nastoletnim jesteśmy najbardziej wrażliwi na informacje związane z tym, kto jest wartościowy i godny miłości. Magazyny, reklamy, filmy, telewizja i media społecznościowe, z którymi się wtedy stykamy, mają wpływ na to, czego od siebie wymagamy. Oddziaływanie tych niezwykle potężnych mediów trwa przez całe nasze życie.

fragment książki

448 stron, Format: 14.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022