wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

FRANCZYZA NOWOCZESNY MODEL ROZWOJU BIZNESU


ZIÓ£KOWSKA M.J.

wydawnictwo: CEDEWU, 2021, wydanie I

cena netto: 89.99 Twoja cena  85,49 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu

Pierwsza w Polsce ksi±¿ka bêd±ca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie rozwijaj±cym siê na ca³ym ¶wiecie, jakim jest franczyza.

Zaprezentowano w niej istotê i genezê powi±zañ franczyzowych wraz ze szczegó³ow± typologi± franczyzy oraz wp³yw powi±zañ franczyzowych na rozwój przedsiêbiorstwa. Autorka szczegó³owo przedstawi³a zalety i wady oraz szanse i zagro¿enia rozwoju tej metody prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki ogólno¶wiatowe dotycz±ce powi±zañ franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powi±zañ franczyzowych w ¶wiecie zaprezentowano mo¿liwo¶ci i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie przedsiêbiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy wspó³pracy w Polsce. Szczegó³owo przedstawiono tak¿e uwarunkowania prawne dzia³alno¶ci opartej na zasadach franczyzy zarówno w Polsce, jak i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki. W czê¶ci empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiêbiorstwach zarówno tych bêd±cych dawcami licencji, jak i franczyzobiorcami. 


Idealna ksi±¿ka dla tych, którzy chc± zaznajomiæ siê z tym, jak funkcjonuj± powi±zania franczyzowe w praktyce gospodarczej. Ksi±¿ka pozwala posi±¶æ niezbêdn± wiedzê przedsiêbiorcom zainteresowanym zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest tak¿e dla w³a¶cicieli i kadry zarz±dzaj±cej przedsiêbiorstw, zarówno posiadaj±cych ju¿ sieæ sklepów franczyzowych oraz tych, dopiero planuj±cych rozwijaæ system franczyzowy, a tak¿e wszystkich tych, którzy chc± pog³êbiæ swoj± wiedzê o tej formie wspó³pracy gospodarczej. Niniejsza ksi±¿ka skierowana jest równie¿ do studentów i wyk³adowców szkó³ wy¿szych, zw³aszcza o profilu ekonomicznym, bowiem franczyza jest szans± dla niezale¿nych przedsiêbiorców na podjêcie dzia³alno¶ci gospodarczej pod "parasolem" znanej i rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikalnego know-how jest natomiast drog± rozwoju i wzrostu poziomu rozpoznawalno¶ci marki. 

"Poza niew±tpliwymi walorami naukowo-poznawczymi ksi±¿ka ma istotn± warto¶æ aplikacyjn±, mo¿e byæ cenn± lektur± dla praktyków gospodarczych uczestnicz±cych w ³añcuchach franczyzowych oraz tych, którzy interesuj± siê podjêciem tego typu wspó³pracy"

- z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Mareckiego.

Wprowadzenie 9

Rozdzia³ 1
Franczyza jako forma wiêzi ekonomicznej 15
1.1. Pojêcie i geneza powi±zañ franczyzowych 15
1.1.1. Ogólna charakterystyka franczyzy w ¶wiecie 15
1.1.1.1. Pierwowzory franczyzy 15
1.1.1.2. Rozwój koncepcji franczyzy od II po³. XIX w. do koñca I po³. XX w. 18
1.1.1.3. Boom franczyzowy po II wojnie ¶wiatowej 23
1.1.2. Pocz±tki powi±zañ franczyzowych w Polsce 29
1.2. Istota i klasyfikacja franczyzy 30
1.2.1. Podstawowe za³o¿enia franczyzy 30
1.2.2. Typologia franczyzy 41
1.2.2.1. Podzia³ ze wzglêdu na przedmiot dzia³alno¶ci 43
1.2.2.2. Podzia³ ze wzglêdu na formê organizacji systemu (na sposób powi±zania podmiotów) 47
1.2.2.3. Podzia³ ze wzglêdu na zasiêg obowi±zywania umowy 52
1.2.2.4. Podzia³ ze wzglêdu na formê dzia³alno¶ci gospodarczej 53
1.2.2.5. Podzia³ ze wzglêdu na zasiêg dzia³ania systemu 54
1.2.2.6. Podzia³ ze wzglêdu na realizowan± strategiê dzia³alno¶ci 56
1.2.2.7. Podzia³ ze wzglêdu na strategiê ekspansji gospodarczej 57
1.2.2.8. Podzia³ ze wzglêdu na strukturê podporz±dkowania stron umowy 59
1.2.2.9. Pozosta³e typy powi±zañ franczyzowych 60
1.3. Przes³anki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiêbiorstwa 62
1.3.1. Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu 62
1.3.2. Korzy¶ci i s³abo¶ci wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu 67
1.4. Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów franczyzowych 72
1.5. Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej przedsiêbiorstw 75

Rozdzia³ 2
Podstawy prawne powi±zañ franczyzowych 81
2.1. Przedmiot porozumieñ franczyzowych 81
2.2. Pojêcie i charakter prawny umowy franczyzy 85
2.3. Podmioty umowy franczyzowej 90
2.4. Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Po³udniowej, Azji i Australii 94
2.5. Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej 100
2.6. Tre¶æ umowy franczyzy w ¶wietle przepisów prawa polskiego 114

Rozdzia³ 3
Rozwój franczyzy w wybranych krajach ¶wiata 127
3.1. Charakterystyka powi±zañ franczyzowych 127
3.1.1. Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki Pó³nocnej, ¦rodkowej i Po³udniowej 127
3.1.2. Franczyza w Europie 138
3.1.3. Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce 167
3.1.3.1. Franczyza w Azji 167
3.1.3.2. Franczyza w Australii i Nowej Zelandii 183
3.1.3.3. Franczyza w Republice Po³udniowej Afryki i Maroku 186

Rozdzia³ 4
Analiza powi±zañ franczyzowych w Polsce 191
4.1. Funkcjonuj±ce powi±zania franczyzowe 191
4.1.1. Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku i w XXI wieku 191
4.1.2. Analiza rynku franczyzy wed³ug sektorów 195
4.1.3. Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku 198
4.1.4. Perspektywy rozwoju powi±zañ franczyzowych 202
4.2. Powi±zania franczyzowe w opinii twórców sieci (franczyzodawców) 204
4.2.1. Rozwój powi±zañ franczyzowych w Polsce 204
4.2.2. Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjaj±ce i bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce 208
4.2.3. Wp³yw powi±zañ franczyzowych na rozwój przedsiêbiorstw 214
4.2.4. Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców 219
4.2.5. Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych 224
4.3. Powi±zania franczyzowe w opinii franczyzobiorców 227
4.4. Korzy¶ci i s³abe strony wspó³pracy franczyzowej w Polsce 234

Zakoñczenie 241
Bibliografia 249

252 strony, 165x235, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022