|
STEAM-OWA SZKOŁA
PLEBAŃSKA M. SZYLLER A. wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie Icena netto: 67.49 Twoja cena 64,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka STEAM-owa szkoła
STEAM-owa szkoła to pojęcie,
które odnosi się do edukacji opartej na metodzie STEAM
(Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Inicjatywy STEAM
w szkołach mają na celu zachęcanie uczniów do kreatywnego
myślenia, rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów
oraz współpracy w zróżnicowanych dziedzinach.
W ramach programu STEAM uczniowie uczestniczą w projektach,
które łączą różne przedmioty i promują aktywne
uczenie się. Na przykład, mogą tworzyć projekty inżynieryjne,
które wymagają umiejętności z zakresu matematyki i sztuki,
lub prowadzić badania naukowe, które angażują technologie.
Prezentowana książka ma
na celu zgłębienie koncepcji STEAM w kontekście edukacji, analizę jego
korzyści oraz zaprezentowanie konkretnych strategii i narzędzi,
które mogą być stosowane w szkołach na różnych
poziomach nauczania. Poprzez interdyscyplinarną perspektywę ukazuje,
jak łączenie nauki ścisłej ze sztuką może pobudzić kreatywność,
rozwijać umiejętności praktyczne i przygotować uczniów do
wyzwań XXI wieku.
Wstęp
Rozdział 1. Czym jest
STEAM?
1.1. STEAM a konstrukcjonizm Paperta
1.2. STEAM a cykl Kolba
1.3. STEAM a Design Thinking
1.4. STEAM a edukacja pozytywna
1.5. Froeblowskie i deweyowskie korzenie STEAM
1.6. STEAM a metoda projektów
1.7. STEAM a plan daltoński
1.8. STEAM a edukacja montessoriańska
Rozdział 2. STEAM-owa
szkoła, czyli jaka?
2.1. Typy projektów STEAM w szkole
2.2. Jak wdrożyć STEAM w szkole?
2.3. Jak zrealizować pierwszy STEAM-owy projekt w szkole?
2.4. Jak wdrożyć STEAM w klasie?
2.5. STEAM-owy Nauczyciel i Uczeń – jak STEAM definiuje i
zmienia role
2.6. Jakie wartości i zagrożenia niesie ze sobą STEAM w szkole?
Rozdział 3. STEAM-owa
lekcja
3.1. Lekcje i projekty STEAM w środowisku szkolnym
3.2. Co to jest lekcja STEAM, jak jest zbudowana?
3.3. Jak przygotować lekcje STEAM?
3.4. Jak dokonać ewaluacji lekcji STEAM?
Rozdział 4. STEAM-owe
przestrzenie edukacyjne
4.1. STEAMLab
4.1.1. Co to jest STEAMLab?
4.1.2. Jak przebiegają zajęcia w STEAMLabie?
4.2. STREAM-oteka. STEAM-owa Biblioteka Przyszłości
4.2.1. Współczesna Biblioteka Szkolna
4.2.2. STREAM
4.2.3. Jak przebiegają zajęcia w STREAM-otece?
4.2.4. Przykładowe zajęcia STREAM
4.3. STEAM-owe kąciki pracy
Rozdział 5. Narzędzia
stosowane na zajęciach STEAM
Rozdział 6. Koncepcje
zajęć STEAM
6.1. Koncepcje zajęć dla klas 1–3
6.2. Koncepcje zajęć dla klas 4–8
Zakończenie
Bibliografia
200 stron, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|