|
ROLA I ZADANIA WSPARCIA PAŃSTWA GOSPODARZA W INTEGRACJI SYSTEMU BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
BYŁEŃ S. wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie Icena netto: 114.75 Twoja cena 109,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rola
i zadania wsparcia państwa gospodarza
w
integracji systemu bezpieczeństwa narodowego
Rola
i zadania państwa gospodarza w integracji systemu bezpieczeństwa
narodowego są kluczowe dla zapewnienia stabilności i ochrony
interesów narodowych. W kontekście globalnych zagrożeń i
współczesnych wyzwań, państwo gospodarza odgrywa ważną rolę
w organizowaniu i koordynowaniu działań na rzecz bezpieczeństwa.
Prezentowana
książka może być interesująca zarówno dla
studentów kierunków związanych z bezpieczeństwem,
polityką międzynarodową czy zarządzaniem kryzysowym, jak i dla
praktyków zajmujących się polityką bezpieczeństwa.
Wykaz
skrótów i akronimów
Wstęp
Rozdział
1. Wsparcie
wojsk obcych przez państwo gospodarza determinantem bezpieczeństwa
militarnego
1.1.
Identyfikacja zagrożeń i wyzwań bezpieczeństwa militarnego państwa
1.2.
Stosunek społeczeństwa do obecności Polski w NATO w aspekcie
bezpieczeństwa narodowego
1.3.
Kluczowe decyzje szczytów NATO w aspekcie bezpieczeństwa
militarnego Polski
1.3.1.
Szczyt NATO w Newport (2014)
1.3.2.
Szczyt NATO w Warszawie (2016)
1.3.3.
Szczyt NATO w Brukseli (2018)
1.3.4.
Szczyt NATO w Madrycie (2022)
1.3.5.
Szczyt NATO w Wilnie (2023)
1.4.
Determinanty funkcjonowania systemu wsparcia przez państwo gospodarza
1.5.
Zwiększona obecność wojsk sojuszniczych na terytorium Polski
Rozdział
2. Regulacje
prawne w zakresie wsparcia pobytu wojsk obcych na terytorium państwa
gospodarza
2.1.
Sojusznicze podstawy prawne organizacji systemu wsparcia przez państwo
gospodarza
2.2.
Narodowe podstawy prawne organizacji systemu wsparcia przez państwo
gospodarza
2.3.
Umowy bilateralne o statusie wojsk obcych na terytorium Polski
2.3.1.
Regulacje prawne o współpracy w dziedzinie obronności
2.3.2.
Regulacje prawne o statusie wojsk niemieckich na terytorium Polski
2.3.3.
Regulacje prawne o statusie wojsk amerykańskich na terytorium Polski
Rozdział
3. Sojusznicza
koncepcja wsparcia przez państwo gospodarza
3.1.
Wprowadzenie
3.2.
Miejsce wsparcia przez państwo gospodarza w sojuszniczym systemie
logistycznym
3.3.
Przeznaczenie systemu wsparcia przez państwo gospodarza
3.4.
Zasady wsparcia przez państwo gospodarza
3.5.
Proces planowania wsparcia przez państwo gospodarza
3.6.
Uprawnienia i obowiązki stron w procesie planowania wsparcia przez
państwo gospodarza
3.6.1.
Uprawnienia dowództw NATO
3.6.2.
Obowiązki i kompetencje dowódcy NATO
3.6.3.
Obowiązki państwa wysyłającego
3.6.4.
Obowiązki państwa gospodarza
Rozdział
4. Organizacja
narodowego systemu wsparcia przez państwo gospodarza w Polsce
4.1.
Miejsce wsparcia przez państwo gospodarza w systemie obronnym Polski
4.2.
Udział systemu obronnego państwa w procesie wsparcia przez państwo
gospodarza
4.3.
Podsystem kierowania obronnością na rzecz systemu wsparcia przez
państwo gospodarza
4.4.
Podsystem militarny na rzecz wsparcia przez państwo gospodarza
4.5.
Podsystem pozamilitarny na rzecz wsparcia przez państwo gospodarza
Rozdział
5. Rozmieszczenie
wojsk sojuszniczych w Polsce
5.1.
Wprowadzenie
5.2.
Rozmieszczenie instytucji i dowództw NATO w Polsce
5.3.
Rozmieszczenie jednostek wojsk sojuszniczych w Polsce
5.4.
Lokalizacja ćwiczeń z udziałem wojsk państw sojuszniczych w Polsce
5.5.
Możliwości wsparcia wojsk sojuszniczych przez państwo gospodarza w
czasie ćwiczeń sojuszniczych organizowanych w Polsce
5.6.
Podsumowanie
Rozdział
6. Przyjęcie
i przemieszczenie wojsk sojuszniczych w Polsce
6.1.
Regulacje prawne w zakresie transportu i ruchu wojsk
6.1.1.
Sojusznicze regulacje prawne
6.1.2.
Narodowe regulacje prawne
6.2.
Ogólny model przemieszczenia strategicznego wojsk
sojuszniczych
6.3.
Potencjał i struktura organizacyjna podsystem transportu i ruchu wojsk
na rzecz wsparcia wojsk sojuszniczych
6.4.
Realizacja zadań przez podsystem transportu i ruchu wojsk na rzecz
wsparcia wojsk sojuszniczych
6.5.
Przykłady przyjęcia i przemieszczenia wojsk sojuszniczych na terytorium
Polski
6.6.
Ocena możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej państwa
gospodarza na rzecz wojsk sojuszniczych
6.7.
Podsumowanie
Rozdział
7. Finansowanie
i rozliczanie wsparcia udzielonego wojskom sojuszniczym przez państwo
gospodarza w Polsce
7.1.
Wprowadzenie
7.2.
Podstawy prawne finansowania pobytu wojsk obcych na terytorium państwa
gospodarza
7.3.
Finansowanie i rozliczanie kosztów wsparcia sił
sojuszniczych przez państwo gospodarza
7.4.
Formy rozliczeń finansowych za udzielenie wsparcia wojskom
sojuszniczych przez państwo gospodarza
7.4.1.
Nieodpłatne udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza
7.4.2.
Odpłatne udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza
7.4.3.
Udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza w ramach kontraktowania
usług przez państwa wysyłające i dowódcę NATO
7.5.
Rozliczanie udzielonego wsparcia przez państwo gospodarza
7.6.
Wartość wsparcia refinansowanego przez wojska obce w Polsce w ramach
programu HNS STANDARD
7.7.
Wartość wsparcia poniesiona przez stronę polską w ramach programu HNS
PLUS
7.8.
Nieprawidłowości w rozliczaniu wydatków za udzielone
wsparcie przez państwo gospodarza
7.9.
Podsumowanie
Rozdział
8. Rozpatrywanie
roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych przez wojska obce na
terytorium państwa gospodarza
8.1.
Wprowadzenie
8.2.
Podstawy prawne normujące rozliczanie szkód na terenie
państwa gospodarza
8.3.
Wyjaśnienie pojęć z zakresu rozpatrywania roszczeń z tytułu
szkód powstałych w mieniu państwa gospodarza
8.3.1.
Szkoda w mieniu wojskowym
8.3.2.
Szkoda w mieniu państwowym
8.3.3.
Pokrycie szkody na zasadzie refundacji
8.3.4.
Pokrycie szkody na zasadzie ex gratia
8.4.
Działalność komisji do rozpatrywania roszczeń z tytułu szkód
wyrządzonych przez wojska obce na terytorium Polski
8.4.1.
Procedura powoływania komisji do rozpatrywania roszczeń
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|