|
UCZEŃ W SZKOLNEJ PRZESTRZENI UCZENIA SIĘ I WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH TOM 1
STOKOWSKA-ZAGDAN E. WOŹNICKA E. CĘCELEK G. RED. wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie Icena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i
wyrównywania szans edukacyjnych
Tom 1
Książka analizuje kwestie
związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym
uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans
edukacyjnych uczniów.
Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie
pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce,
aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego
potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb
edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych
umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie
warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy
podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami,
rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć
kompleksowe wsparcie dla uczniów.
Wstęp
1. Kompetencje
nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki
procesu kształtowania kompetencji uczniowskich
Grażyna Cęcelek
2. Nauczyciel wczesnej
edukacji w roli diagnosty
Anna Szkolak-Stępień
3. Nauczyciel
– mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartości
Dorota Sipińska
4. Uczeń w relacji z
mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiego
Mirosław Wójcik
5. Znaczenie autorytetu
w edukacji szkolnej
Adam Przybysz
6. Twórczość
i kreatywność współczesnego ucznia
Katarzyna Miłek
7. Dziecko w wieku
wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu
edukacyjnego
Marlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek
8. Odkrywanie przez
dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności
dostrzegania problemów u uczniów edukacji
wczesnoszkolnej
Anna Ozga
9. Wzbogacanie szans
edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem
profilu inteligencji wielorakich
Teresa Janicka-Panek
10. Stosowanie przez
nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych
klas szkoły podstawowej
Jolanta Flanz
11. Edukacja
uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole
ogólnodostępnej – w perspektywie
rodziców i nauczycieli
Justyna Strykowska-Nowakowska
12. Talent to (nie)
wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i
wysiłku
Agnieszka Leszcz-Krysiak
13. Realne szanse szkoły
na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnej
Daria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska
14. Metoda
design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć
dydaktyczno-wychowawczych z uczniami
Olga Zamecka-Zalas
Noty autorskie
266 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|