wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

W POSZUKIWANIU ANIMATORA EDUKACJI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH


FALKOWSKA A. TUSZYŃSKA L.

wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie I

cena netto: 58.50 Twoja cena  55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W poszukiwaniu animatora edukacji zrównoważonego rozwoju dla społeczności lokalnych


Edukacja zrównoważonego rozwoju to temat, który wymaga upowszechniania z uwagi na jego wieloaspektowość. Mimo dostępności do wiedzy, społeczeństwo cechuje się niewystarczającym poziomem świadomości i aktywności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia w życiu codziennym. Edukacja jest wyzwaniem pedagogicznym, powinna uwzględniać koncepcję kształcenia przez całe życie (lifelong learning).

Książka przedstawia metody i techniki współpracy animatorów ze społecznością lokalną – współpracy mającej na celu podnoszenie poziomu kultury proekologicznej mieszkańców.

Konieczne wydaje się stworzenie roli animatora edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, który wyznaczy kierunki trwałych zmian, polegających na zarządzaniu ochroną lokalnej przyrody w obliczu problemów środowiskowych.

Wstęp

Rozdział 1. Zrównoważony rozwój jako wyzwanie pedagogiczne

1.1. Ujęcia definicyjne zrównoważonego rozwoju w literaturze przedmiotu
1.2. Świadomość ekologiczna społeczeństwa obywatelskiego w realizacji celów zrównoważonego rozwoju
1.3. Edukacja przez całe życie jako kierunek zmian społecznych i pedagogicznych

Rozdział 2. Animator edukacji w działaniach na rzecz środowiska przyrodniczego w społecznościach lokalnych

2.1. Wdrożenie animatora w problematykę dotyczącą zapobiegania degradacji środowiska przyrodniczego
2.2. Kompetencje animatora edukacji dla zrównoważonego rozwoju
2.3. Partycypacja społeczna w kształtowaniu kultury ekologicznej

Rozdział 3. Problemy środowiskowe XXI wieku

3.1. Kryzys klimatyczny jako zagrożenie dla przyrody i zdrowia człowieka
3.2. Formy ochrony przyrody i klimatu w aspekcie socjalizacji pierwotnej i wtórnej
3.3. Odnawialne źródła energii jako antidotum na ograniczone zasoby naturalne Ziemi

Rozdział 4. Animator edukacji dla zrównoważonego rozwoju w perspektywie aktywizacji społeczności lokalnych

4.1. Rola animatora edukacji w opinii przedstawicieli jednostek terytorialnych Warszawy
4.2. Nauczyciel jako animator edukacji w społeczeństwie lokalnym
4.3. Realizacja celów zrównoważonego rozwoju we współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym na przykładzie organizacji pozarządowych

Rozdział 5. Dobre praktyki w edukacji dla zrównoważonego rozwoju

5.1. Animator edukacji dla zrównoważonego rozwoju jako przewodnik uczenia się przez całe życie

Zakończenie
Bibliografia

138 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022