|
W POSZUKIWANIU ANIMATORA EDUKACJI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH
FALKOWSKA A. TUSZYŃSKA L. wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie Icena netto: 58.50 Twoja cena 55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W poszukiwaniu animatora edukacji zrównoważonego
rozwoju dla społeczności lokalnych
Edukacja
zrównoważonego rozwoju to temat, który wymaga
upowszechniania z uwagi na jego wieloaspektowość. Mimo dostępności do
wiedzy, społeczeństwo cechuje się niewystarczającym poziomem
świadomości i aktywności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia w
życiu codziennym. Edukacja jest wyzwaniem pedagogicznym, powinna
uwzględniać koncepcję kształcenia przez całe życie (lifelong learning).
Książka
przedstawia metody i techniki współpracy
animatorów ze społecznością lokalną –
współpracy mającej na celu podnoszenie poziomu kultury
proekologicznej mieszkańców.
Konieczne wydaje się stworzenie roli animatora edukacji na rzecz
zrównoważonego rozwoju, który wyznaczy kierunki
trwałych zmian, polegających na zarządzaniu ochroną lokalnej przyrody w
obliczu problemów środowiskowych.
Wstęp
Rozdział 1. Zrównoważony
rozwój jako wyzwanie pedagogiczne
1.1. Ujęcia definicyjne zrównoważonego rozwoju w literaturze
przedmiotu
1.2. Świadomość ekologiczna społeczeństwa obywatelskiego w realizacji
celów zrównoważonego rozwoju
1.3. Edukacja przez całe życie jako kierunek zmian społecznych i
pedagogicznych
Rozdział 2. Animator
edukacji w działaniach na rzecz środowiska przyrodniczego w
społecznościach lokalnych
2.1. Wdrożenie animatora w problematykę dotyczącą zapobiegania
degradacji środowiska przyrodniczego
2.2. Kompetencje animatora edukacji dla zrównoważonego
rozwoju
2.3. Partycypacja społeczna w kształtowaniu kultury ekologicznej
Rozdział 3. Problemy
środowiskowe XXI wieku
3.1. Kryzys klimatyczny jako zagrożenie dla przyrody i zdrowia człowieka
3.2. Formy ochrony przyrody i klimatu w aspekcie socjalizacji
pierwotnej i wtórnej
3.3. Odnawialne źródła energii jako antidotum na ograniczone
zasoby naturalne Ziemi
Rozdział 4. Animator
edukacji dla zrównoważonego rozwoju w perspektywie
aktywizacji społeczności lokalnych
4.1. Rola animatora edukacji w opinii przedstawicieli jednostek
terytorialnych Warszawy
4.2. Nauczyciel jako animator edukacji w społeczeństwie lokalnym
4.3. Realizacja celów zrównoważonego rozwoju we
współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym na przykładzie
organizacji pozarządowych
Rozdział 5. Dobre
praktyki w edukacji dla zrównoważonego rozwoju
5.1. Animator edukacji dla zrównoważonego rozwoju jako
przewodnik uczenia się przez całe życie
Zakończenie
Bibliografia
138 stron, Format:
16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|