wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 85.50 81,23   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONKURENCYJNOŚĆ MAŁYCH MIAST W POLSCE I JEJ UWARUNKOWANIA


JÓZEFOWICZ K.

wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie I

cena netto: 85.50 Twoja cena  81,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencyjność małych miast w Polsce i jej uwarunkowania


Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m.in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów.

Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie empirycznej zaproponowano Lokalny Indeks Konkurencyjności, gdzie dokonana została ocena poziomu konkurencyjności małych miast w dwóch ujęciach. Pierwsze z nich – cząstkowe, w ramach trzech wyodrębnionych aspektów z wykorzystaniem metody TOPSIS. Drugie – ogólne, które stworzyło sposobność ku analizie
zintegrowania społecznej, gospodarczej oraz środowiskowej konkurencyjności małych miast.

Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono zróżnicowanie m.in. w ramach poszczególnych aspektów konkurencyjności, ale i w warstwie przestrzennej. Ujęciu ogólne pozwoliło dostrzec znaczny wzrost zintegrowania konkurencyjności małych miast w omawianych okresach.

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Założenia wstępne

1.1. Cele i hipotezy badawcze
1.2. Zakres badań
1.3. Materiały źródłowe
1.4. Metody badawcze

ROZDZIAŁ 2. Teoretyczne podstawy rozwoju terytorialnego

2.1. Istota rozwoju w świetle współczesnych zjawisk społeczno-ekonomicznych
2.2. Rola miast w wybranych koncepcjach rozwoju regionalnego i lokalnego

ROZDZIAŁ 3. Rozwój małych miast i jego uwarunkowania – konotacje teoretyczne

3.1. Pojęcie i klasyfikacja miast
3.2. Teoretyczne ujęcie rozwoju miast
3.3. Uwarunkowania rozwoju małych miast
3.4. Specyficzne cechy małych miast. Cele rozwoju małych miast w  aspekcie konkurencyjności

ROZDZIAŁ 4. Konkurencyjność małych miast – konotacje teoretyczne

4.1. Geneza koncepcji konkurencyjności miast
4.2. Kierunki konkurencyjności miast
4.3.  Metody pomiaru konkurencyjności w ujęciu globalnym i regionalnym
4.4. Lokalny Indeks Konkurencyjności

ROZDZIAŁ 5. Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej i środowiskowej małych miast w Polsce

5.1. Społeczny aspekt funkcjonowania małych miast
5.2. Gospodarczy charakter małych miast
5.3. Środowisko jako komponent małych miast

ROZDZIAŁ 6. Ocena konkurencyjności małych miast w Polsce

6.1. Konkurencyjność społeczna małych miast
6.2. Konkurencyjność gospodarcza małych miast
6.3. Konkurencyjność środowiskowa małych miast
6.4. Konkurencyjność małych miast w ujęciu ogólnym

Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Aneks

276 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022