wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 79.80 75,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA W KSZTAŁTOWANIU STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA


DEREŃ A.M. SKONIECZNY J.

wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie I

cena netto: 79.80 Twoja cena  75,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Własność intelektualna w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa


Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku.

Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie.

Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.

Wstęp

Rozdział 1. Charakterystyka własności intelektualnej

1.1. Własność intelektualna w ujęciu historycznym
1.2. Własność intelektualna – charakterystyka pojęcia
1.3. Prawa własności intelektualnej
1.3.1. Prawa własności intelektualnej uzyskane w formalnej procedurze rejestracji
1.3.2. Prawa własności intelektualnej nieuzyskiwane w procedurze rejestracji
1.4. Cechy własności intelektualnej
1.5. Własność intelektualna jako źródło przewagi konkurencyjnej

Rozdział 2. Środowisko własności intelektualnej w przedsiębiorstwie

2.1. Zasoby własności intelektualnej
2.2. Procesy generowania własności intelektualnej
2.2.1. Procesy twórcze
2.2.2. Procesy innowacyjne
2.2.3. Procesy przedsiębiorcze
2.2.4. Procesy ekspansywne

Rozdział 3. Własność intelektualna a strategia przedsiębiorstwa

3.1. Strategia w ujęciu historycznym
3.2. Współczesne rozumienie strategii
3.3. Własność intelektualna jako funkcjonalna strategia przedsiębiorstwa
3.4. Własność intelektualna jako strategia jednostki biznesu
3.5. Własność intelektualna jako strategia ogólna przedsiębiorstwa
3.6. Strategia własności intelektualnej w przedsiębiorstwach – przegląd wybranych badań

Rozdział 4. Zarządzanie własnością intelektualną

4.1. Wprowadzenie
4.2. Taktyki w obszarze własności intelektualnej
4.3. Proces zarządzania własnością intelektualną
4.3.1. Poziomy zarządzania własnością intelektualną
4.3.2. Wdrażanie własności intelektualnej
4.3.3. Monitorowanie i egzekucja praw własności intelektualnej
4.4. Własność intelektualna wobec wyzwań współczesności – propozycja rozwiązań praktycznych
4.4.1. Własność intelektualna jako spoiwo strategiczne
4.4.2. Własność intelektualna - filozofia działania
4.4.3. Własność intelektualna – propozycje rozwiązań organizacyjnych
4.4.4. Własność intelektualna a nowe technologie

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel

276 stron, Format: 16.0x23.0cm, Format: 16.0x23.0cm

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022