wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OBECNOŚĆ SPOŁECZNA JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ UWAGĄ


TURNER J.W.

wydawnictwo: PWN, 2024, wydanie I

cena netto: 74.99 Twoja cena  71,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obecność społeczna

Jak skutecznie zarządzać uwagą


W dzisiejszym cyfrowym świecie pełnym bodźców i rozpraszaczy szybko tracimy zdolność skupienia. Codzienna komunikacja w domu i pracy staje się wyzwaniem – coraz trudniej nam pozyskać uwagę naszych odbiorców i sprawić, aby nas usłyszeli i zrozumieli.

Jeanine W. Turner, korzystając z prowadzonych przez piętnaście lat badań, wywiadów oraz doświadczenia dydaktycznego zdobytego podczas zajęć ze studentami i menadżerami, stworzyła model zarządzania obecnością w pracy i w domu.

W książce Obecność społeczna analizuje cztery podstawowe formy komunikacji i wskazuje, kiedy i gdzie stosować każdą z nich, tak aby jak najlepiej dysponować swoją uwagą, a także zarządzać uwagą innych.


Z książki dowiesz się między innymi:
  • Czy powinniśmy prosić o odłożenie urządzeń mobilnych podczas wspólnych posiłków?
  • Jak zadbać o skuteczną wymianę informacji w świecie przepełnionym przytłaczającą ilością treści?
  • I co możemy zrobić, kiedy komunikacja zawodowa toczy się nieprzerwanie całą dobę?
Na końcu każdego rozdziału znajdują się ćwiczenia i pytania do refleksji, które pozwalają czytelnikom dokładnie przeanalizować swoje decyzje komunikacyjne w relacjach zawodowych i osobistych.

Słowo wstępne 1
Zrozumieć obecność społeczną 2
Badanie i zrozumienie zjawiska multikomunikacji 3
Stworzenie modelu zarządzania obecnością społeczną . . . . . . . .5
Dlaczego postanowiłam napisać niniejszą książkę? 7
Podziękowania 8

Wprowadzenie 13
Co oznacza „obecność społeczna”?  15
Co się dzieje, kiedy próbujemy być obecni w dwóch miejscach jednocześnie? 22
Jak multikomunikacja wpływa na obecność społeczną? 25
Jak ewoluują normy dotyczące obecności społecznej? 26
Jak radzić sobie z presją multikomunikacji? 33
Użyteczny model intencjonalnej komunikacji  36
Jak lektura niniejszej książki może pomóc ci zrozumieć te strategie? 37

CZĘŚĆ I. TROCHĘ UWAGI, WŁĄCZONY EKRAN. OBECNOŚĆ BUDŻETUJĄCA

1. Obecność budżetująca w miejscu pracy 43
Na czym polega obecność budżetująca? 45
Narzędzia technologicznej hierarchizacji 51
Kim jest twój odbiorca?  .53
Co jest głównym przedmiotem kontroli w przypadku obecności budżetującej?  .55
Jakie są korzyści z praktyki obecności budżetującej? 57
Jakie są koszty praktyki obecności budżetującej?  60
Kiedy należy wybrać obecność budżetującą? 64
2. Obecność budżetująca poza miejscem pracy 73
Jak ewoluujące normy wpływają na obecność budżetującą poza miejscem pracy?  75
W jaki sposób obecność budżetująca wpływa na twoje relacje towarzyskie? 77
Jak obecność budżetująca wpływa na czas spędzany z rodziną? 81
W jaki sposób obecność budżetująca wpływa na środowisko edukacyjne? 86
Kiedy należy wybrać obecność budżetującą? 91

CZĘŚĆ II. „WYŁĄCZ TELEFON I POSŁUCHAJ, CO DO CIEBIE MÓWIĘ”. OBECNOŚĆ ŻĄDAJĄCA

3. Obecność żądająca w miejscu pracy   99
Na czym polega obecność żądająca? 99
Jakie są rodzaje obecności żądającej? 104
Kim jest twój odbiorca?  107
Co jest przedmiotem kontroli? 109
Jakie są koszty? 111
Kiedy należy wybrać obecność żądającą? 114

4. Obecność żądająca poza miejscem pracy 117
Jak ewoluujące normy wpływają na obecność żądającą poza miejscem pracy?  118
W jaki sposób obecność żądająca wpływa na nasze relacje towarzyskie? 120
W jaki sposób obecność żądająca wpływa na czas spędzany z rodziną? 122
W jaki sposób obecność żądająca wpływa na środowisko edukacyjne? 125
Kiedy należy wybrać obecność żądającą? 130

CZĘŚĆ III. JAK PRZYCIĄGNĄĆ ODBIORCÓW, KIEDY EKRANY POZOSTAJĄ WŁĄCZONE. OBECNOŚĆ RYWALIZUJĄCA

5. Obecność rywalizująca w miejscu pracy 135
Na czym polega obecność rywalizująca?  135
Jakie są główne elementy obecności rywalizującej?  137
Kim jest twój odbiorca?  142
Co jest przedmiotem kontroli? 145
Jakie są koszty? 145
Kiedy należy wybrać obecność rywalizującą? 147

6. Obecność rywalizująca poza miejscem pracy  155
Jak ewoluujące normy wpływają na obecność rywalizującą poza miejscem pracy? 156
W jaki sposób obecność rywalizująca wpływa na nasze relacje towarzyskie? 157
W jaki sposób obecność rywalizująca wpływa na czas spędzany z rodziną? 161
W jaki sposób obecność rywalizująca wpływa na środowisko edukacyjne? 163
Kiedy należy wybrać obecność rywalizującą? 169

CZĘŚĆ IV TRYB UŚPIENIA. OBECNOŚĆ ZAPRASZAJĄCA

7. Obecność zapraszająca w miejscu pracy 175
Na czym polega obecność zapraszająca?  176
Główne elementy obecności zapraszającej 181
Kim jest twój odbiorca? 190
Co jest przedmiotem kontroli? 191
Jakie są koszty? 192
Kiedy należy wybrać obecność zapraszającą? 192

8. Obecność zapraszająca poza miejscem pracy 199
Jak ewoluujące normy wpływają na obecność zapraszającą poza miejscem pracy?  .201
W jaki sposób obecność zapraszająca wpływa na nasze relacje towarzyskie? 202
W jaki sposób obecność zapraszająca wpływa na czas spędzany z rodziną? 204
W jaki sposób obecność zapraszająca wpływa na środowisko edukacyjne? 209
Kiedy należy wybrać obecność zapraszającą?  214
Wnioski   219
Wdrażanie omówionych strategii w różnych sytuacjach 219
Jaki jest kontekst? 221
Co chcesz przekazać? 225
Kim jest twój odbiorca?  227
Co się dzieje, kiedy ty i twój odbiorca nie zgadzacie się ze sobą? 229
Jak negocjować warunki obecności w rozmowie? 233
Trzy możliwości działania w sytuacji niedopasowania  235
Jak rozmawiać o tych strategiach? 240
Zawsze podejmuj świadome decyzje dotyczące obecności w rozmowie .243

Polecane lektury  245
Indeks 249

262 strony, Format: 14.8x21.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022