wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AMBIENT KULTURY SŁUCHANIA I POSŁUGIWANIA SIĘ DŹWIĘKIEM


KĘDZIORA P.

wydawnictwo: PWN, 2024, wydanie I

cena netto: 112.10 Twoja cena  106,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ambient

Kultury słuchania i posługiwania się dźwiękiem


Książka podejmuje zagadnienie muzyki ambient jako gatunku muzycznego oraz kategorii opisowej współczesnej kultury muzycznej. Stanowi syntezę perspektyw poznawczych, możliwych do wykorzystania przy analizie ambientu oraz historyczny przegląd praktyk artystycznych związanych z ambientem, oraz szeroko pojętą muzyką tła.

1. Wprowadzenie                     9
1.1. Cele i przedmiot pracy                         9
1.2. Rama teoretyczna: muzyka-kultura i ekomuzykologia           14
1.2.1. Muzyka-kultura                         . 16
1.2.2. Ekomuzykologia                         26
1.3. Problem przedmiotu: wyzwania definicyjne               . 28
1.3.1. Między muzyką a słuchaniem                   33
1.3.2. Ambient jako gatunek oraz kategoria opisowa           . 46
1.3.3. Słuchanie środowiskowe                     57
1.3.4. Ujęcia przedmiotu w polskiej refleksji teoretycznej         . 59
1.4. Podsumowanie: ambient a antropologiczny problem słuchania      65

Część I – Kontekstualizacje ambientu

2. Perspektywy poznawcze: możliwe interpretacje ambientu           69
2.1. Wprowadzenie                            . 69
2.2. Dwie dawne tradycje myślenia o muzyce – dwie tradycje myślenia o słuchaniu. Perspektywy wciąż aktualne?                71
2.2.1. Słuchanie jako forma teoretyzowania               . 71
2.2.2. Johannes Tinctoris i „efekty” muzyki               . 74
2.2.3. Kontynuacje w późniejszych teoriach muzyki            77
2.3. Perspektywa nauk o muzyce: muzyka i kultura              84
2.3.1. Perspektywa muzykologiczna                   85
2.3.2. Perspektywa krytyczna nowej muzykologii             97
2.3.3. Perspektywa socjologiczna                    108
2.3.4. Perspektywa antropologiczna                   114
2.4. Perspektywa nauk o dźwięku: natura i dźwięk              . 123
2.4.1. Perspektywa psychologii słuchania i neuroestetyki         124
2.4.2. Perspektywa cybernetyki i socjodynamiki muzyki          136
2.4.3. Perspektywa sound studies                    141
2.4.4. Perspektywa medioznawcza                   . 152

3. Warunki ambientu: słuchanie                        169
3.1. Wprowadzenie                            . 169
3.2. Słuchanie a doświadczenie akuzmatyczne                170
3.3. Słuchanie strukturalne a słuchanie regresywne              176
3.4. Słuchanie a soundscape studies                     182
3.5. Słuchanie repetytywne                         191
3.6. Słuchanie a musicking                         . 203
3.7. Słuchanie niewinne i quasi-słyszenie w filozofii muzyki          212
3.8. Słuchające ciało                            229
3.9. Habitus muzyczny a wzorzec słuchania                 . 239

4. Wnioski                                  254

Część II – Interpretacje ambientu

5. Ambient i jego historie                           . 263
5.1. Wprowadzenie                            . 263
5.2. Artystyczna muzyka tła, muzyka użytkowa, muzyka funkcjonalna     . 265
5.2.1. Musique d’ameublement – Erik Satie                267
5.2.2. Gebrauchsmusik – Heinrich Besseler i Paul Hindemith        276
5.2.3. John Cage i Muzak-Plus                      290
5.3. Muzyka tła na pograniczu sztuki, muzyki popularnej i przemysłu muzyki  301
5.3.1. Minimalizm i New Age                      . 302
5.3.2. Space Music                           307
5.3.3. Kankyō Ongaku – japoński ambient                . 313
5.3.4. Muzak, Easy-listening, Elevator Music – komercyjna muzyka tła    321
5.4. Podsumowanie – funkcja, przestrzeń, emancypacja, kontrola       . 339

6. Zakończenie                                344
7. Appendix                                 . 365
8. Bibliografia                                . 371
O Autorze                                  . 388

388 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa twarda


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022