wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.99 56,99   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŹRÓDŁA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA MŚP PRODUKUJĄCYCH MEBLE W POLSCE


JANAS M.

wydawnictwo: WYD UJ, 2024, wydanie I

cena netto: 59.99 Twoja cena  56,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Źródła przewagi konkurencyjnej

przedsiębiorstw sektora MŚP produkujących meble w Polsce


W dobie globalizacji i intensywnej rywalizacji zdobycie przewagi rynkowej przez mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa staje się głównym zadaniem dla wielu branż, w tym sektora meblarskiego w Polsce. Autor niniejszej książki dokładnie analizuje, jak polskie przedsiębiorstwa mogą osiągnąć sukces, opierając się na unikatowych atutach i innowacyjności.

Publikacja oferuje kompleksowy przegląd strategii i czynników konkurencyjnych, które umożliwiają przedsiębiorstwom wyróżnienie się na rynku, w tym czynniki ceny i jakości, zaawansowane technologie, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz umiejętność adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia ekonomicznego.

Monografia ta jest niezbędnym kompendium dla każdego, kto interesuje się nie tylko przetrwaniem czy rozwojem w sektorze przedsiębiorstw MŚP, ale także budowaniem i zdobywaniem pożądanej pozycji na rynkach krajowym i światowym. Wskazuje główne źródła przewag konkurencyjnych będących podstawą sukcesu.

Dr Mateusz Janas – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej, w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, łączy wiedzę praktyczną z obszaru zarządzania z badaniami. Koncentruje się na zagadnieniach związanych z konkurencyjnością, innowacyjnością, internacjonalizacją przedsiębiorstwa oraz na kwestiach ich zrównoważonego rozwoju w dynamicznie zmieniającej się gospodarce globalnej.

WPROWADZENIE  9

ROZDZIAŁ 1
KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA – ZARYS PROBLEMATYKI 17

1.1. Pojęcie oraz istota konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa . 17

1.2. Ewolucja teorii konkurencji przedsiębiorstwa – główne nurty naukowe 27
1.2.1. Nurt pozycjonowania . 44
1.2.2. Nurt zasobowy . 47
1.2.3. Koncepcja eklektyczna 51
1.2.4. Koncepcja zrównoważonej, długookresowej konkurencyjności przedsiębiorstwa 57

1.3. Rodzaje konkurencji a działania konkurencyjne przedsiębiorstwa . 60

1.4. Wymiary konkurencyjności przedsiębiorstwa – próba konceptualizacji 73
1.4.1. Potencjał konkurencyjny . 76
1.4.2. Strategie konkurowania, w tym instrumenty konkurowania 82
1.4.3. Przewaga konkurencyjna . 91
1.4.4. Pozycja konkurencyjna 97

ROZDZIAŁ 2
PRZEWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEJ ŹRÓDŁA – ASPEKT TEORETYCZNY 103

2.1. Ewolucja koncepcji dotyczących osiągania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo w teorii zarządzania strategicznego . 103

2.2. Źródła i czynniki kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 115
2.2.1. Wewnętrzne źródła i czynniki kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 124
2.2.2. Zewnętrzne źródła i czynniki kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 130

2.3. Zagadnienie trwałości przewagi konkurencyjnej wobec zmienności jej źródeł w czasie . 138

2.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa a sektor jego działalności oraz zmiany koniunktury gospodarczej – relacje i zależności 146

ROZDZIAŁ 3
ZAŁOŻENIA KONCEPCYJNO-METODYCZNE PRACY BADAWCZEJ 151

3.1. Cel i zakres badań empirycznych 151

3.2. Hipotezy badawcze 152

3.3. Zakres przedmiotowy i podmiotowy badania . 153
Uzasadnienie wyboru tematyki i zakresu pracy 154

3.4. Koncepcja i uwagi metodyczne pracy badawczej . 154

3.5. Kryteria i dobór obiektów badawczych . 157

3.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze . 160

ROZDZIAŁ 4
KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA MŚP PRODUKUJĄCYCH W POLSCE. ANALIZA RAPORTÓW I OPRACOWAŃ STATYSTYCZNYCH . 167

4.1. Uwarunkowania działalności gospodarczej przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2018 . 167
4.1.1. Uwarunkowania działalności gospodarczej przedsiębiorstw w Polsce w okresie globalnego kryzysu ekonomicznego 174
4.1.2. Uwarunkowania działalności gospodarczej przedsiębiorstw w Polsce w okresie po ustąpieniu globalnego kryzysu ekonomicznego 187

4.2. Sektor MŚP – charakterystyka ilościowa i jakościowa przedsiębiorstw 199

4.3. Sektor MŚP a sektor dużych przedsiębiorstw (DP) – zależności i zróżnicowania 211

4.4. Analiza wybranych raportów i opracowań statystycznych w zakresie konkurencyjności przedsiębiorstw sektora MŚP produkujących meble w Polsce w latach 2008–2020 225

ROZDZIAŁ 5
WYNIKI WŁASNYCH BADAŃ EMPIRYCZNYCH W ZAKRESIE ŹRÓDEŁ UZYSKANEJ I PROSPEKTYWNEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ W PRZEDSIĘBIORSTWACH SEKTORA MŚP PRODUKUJĄCYCH MEBLE W POLSCE 241

5.1. Źródła uzyskanej przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce według klas ich wielkości . 244

5.2. Źródła uzyskanej przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce według kryterium czasowego . 259

5.3. Źródła uzyskanej przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw sektora MŚP według kryterium miejsca prowadzenia działalności gospodarczej . 286

5.4. Źródła uzyskanej przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce według kryterium rynków zbytu ich produktów 313

5.5. Analiza źródeł uzyskanej przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce . 339

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE 375

BIBLIOGRAFIA 387

SPIS TABEL . 411

SPIS RYSUNKÓW . 415

SPIS WYKRESÓW . 417

INDEKS OSÓB . 421

426 stron, 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022