|

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTA NA RYNKU NOWYCH TECHNOLOGII I WYBRANYCH RYNKACH USŁUG
TWARDZIK M. SHULHINA L. RED. wydawnictwo: SGH, 2024, wydanie Icena netto: 87.75 Twoja cena 83,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTA NA RYNKU NOWYCH TECHNOLOGII I
WYBRANYCH RYNKACH USŁUG
Wraz z rozwojem technologii
cyfrowych społeczeństwa stanęły u progu rewolucji technologicznej,
która prowadzi do transformacji zachowań i sposobu ich
życia. Innowacje rozwijają się z zawrotną prędkością, generując nowe
rozwiązania w bezprecedensowym tempie. Rzeczywistość stopniowo przenika
się ze światem wirtualnym, przy czym coraz większy nacisk kładziony
jest na rozwój zrównoważony. Pionierskie
innowacje na nowo definiują przyszłość zarówno
konsumentów, jak i przedsiębiorstw. Wprowadzanie szeregu
nowych technologii, obejmujących zaawansowane rozwiązania cyfrowe oraz
coraz bardziej zautomatyzowane innowacje, poprawia jakość życia
konsumentów, ale zarazem stanowi źródło wielu
zagrożeń. Na znaczeniu zyskuje również bezpieczeństwo
konsumenta na rynku nowych technologii cyfrowych jako zagadnienie
współczesnego marketingu. W niniejszej monografii
przedstawiono bezpieczeństwo konsumenta na rynku nowych technologii
cyfrowych oraz na wybranych rynkach usług z różnych
perspektyw badawczych. Publikację podzielono na dwie części,
które dotyczą odpowiednio bezpieczeństwa konsumenta na rynku
nowych technologii oraz bezpieczeństwa konsumenta na wybranych rynkach
usług. W części pierwszej znajduje się siedem rozdziałów, w
których poruszono szereg zagadnień dotyczących
bezpieczeństwa konsumenta w dobie wirtualizacji życia społeczno-
gospodarczego, sztucznej inteligencji w działalności marketingowej,
możliwości i sposobów wykorzystania nowoczesnych narzędzi
cyfrowych, a także bezpieczeństwa ich pobierania i użytkowania. Część
druga składa się z sześciu rozdziałów, w których
wskazano na bezpieczeństwo konsumenta na wybranych rynkach usług, m.in.
turystyki medycznej, e-commerce, finansowym oraz usług hotelowych.
Przedstawiono również problematykę influencer marketingu
oraz możliwych zagrożeń dla konsumenta wynikających z nieetycznych
zachowań influencerów. Zwrócono uwagę na związek
między sytuacją finansową konsumenta a poczuciem jego bezpieczeństwa,
zwłaszcza w sytuacji rosnących kosztów życia, wysokiej
inflacji i niepewności gospodarczej. Wskazano również
okoliczności i motywy zadłużania się konsumentów oraz
problemy ze spłatą należności i rosnące poczucie zagrożenia utratą
podstaw egzystencji ekonomicznej. Prezentowana problematyka dotyczy
zagadnień istotnych dla każdego konsumenta, ponieważ bezpieczeństwo
jest podstawową determinantą jego aktywności rynkowej. Mamy nadzieję,
że niniejsza publikacja spotka się z Państwa życzliwym przyjęciem.
Szczególne podziękowania składamy Polskiej Izbie Informatyki
i Telekomunikacji za dofinansowanie publikacji. Dziękujemy także
Federacji Konsumentów za wkład merytoryczny w powstanie
niniejszej monografii.
Małgorzata Twardzik,
Liudmyla Shulhina
Wprowadzenie
I KONSUMENT
NA RYNKU CYFROWYM I JEGO BEZPIECZEŃSTWO
Magdalena Sobocińska
Bezpieczeństwo konsumenta
w dobie wirtualizacji życia społeczno-gospodarczego w aspekcie roli
marketingu i edukacji konsumentów
Krzysztof Błoński, Jolanta Witek
Sztuczna inteligencja w
działalności marketingowej – implikacje dla bezpieczeństwa
konsumentów
Weronika Ceynowa, Adam Przybyłowski
Rozumienie i adresowanie
potrzeb klientów B2B przy tworzeniu narzędzia ICT
– studium przypadku DYLLI
Przemysław Luberda
ChatGPT jako narzędzie
pozyskiwania informacji rynkowych
Robert Nowacki, Alicja Fandrejewska
Next tech a prywatność
danych i bezpieczeństwo użytkowników Internetu –
perspektywa przedstawicieli pokolenia Z
Beata Kolny
Bezpieczeństwo danych
pobieranych przez inteligentne urządzenia – perspektywa
konsumenta
Magdalena Sułek-Domańska
Zielona inteligencja
– kluczowa kompetencja konsumenta w ochronie przed
nierzetelną komunikacją
II BEZPIECZEŃSTWO
KONSUMENTA NA WYBRANYCH RYNKACH USŁUG
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
Ciemna strona influencer
marketingu – zagrożenia i szkodliwe dla
konsumentów następstwa nieetycznych zachowań
influencerów
Joanna Kordasiewicz
Bezpieczeństwo konsumenta
na rynku usług turystyki medycznej
Anna Dąbrowska, Liudmyla Shulhina
Zaufanie jako element
bezpieczeństwa konsumenta na rynku e-commerce
Małgorzata Wiścicka-Fernando, Sandra Misiak-Kwit
Bezpieczeństwo jako
kluczowa cecha inteligentnego miasta – perspektywa
konsumentów
Katarzyna Kreczmańska-Gigol, Tomasz Gigol
Bezpieczeństwo finansowe
konsumenta-dłużnika na rynku
Daniel Puciato
Zrównoważona
konsumpcja oraz jej oddziaływanie na cenę i jakość usług hotelowych w
opinii gości
Liudmyla Shulhina, Małgorzata Twardzik
Zakończenie
212 stron, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|