|

MENEDŻERYZM KONCEPCJA KSZTAŁCENIE WDROŻENIA
FRYCZYŃSKA M. RED. wydawnictwo: SGH, 2024, wydanie Icena netto: 81.00 Twoja cena 76,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka MENEDŻERYZM
Koncepcja, kształcenie, wdrożenia
W Państwa ręce trafia bardzo
ważna książka. Menedżeryzm. Koncepcja, kształcenie, wdrożenia pod
redakcją prof. Marzeny Fryczyńskiej dotyka tego aspektu życia
organizacji, który najczęściej robi różnicę
między biernym trwaniem a aktywnym rozwojem, stagnacją a rozkwitem,
porażką a sukcesem. Tym aspektem jest odwaga w działaniu, odwaga
wzięcia na siebie odpowiedzialności za organizację przez jej
menedżerów i liderów. Dzięki niej organizacja
nabiera spoistości i dynamiki. Bez tej odwagi inne cechy organizacji
często stają się nieważne. Dlaczego odwaga? Bo to ona jest istotą,
elementem łączącym cechy efektywnego menedżera. Tak jak słusznie
zauważają współautorzy monografii, wszystkich kompetencji
potencjalnie potrzebnych osobie powołanej do zarządzania
przedsiębiorstwem, instytucją publiczną czy organizacją non-profit nie
da się nigdy ostatecznie wyliczyć, nie da się stworzyć ich zamkniętego
katalogu. W czasach odmienianej przez wszystkie przypadki niepewności i
turbulentnego otoczenia nie ma jednak menedżera, który
mógłby osiągnąć sukces bez odwagi i gotowości do wzięcia
odpowiedzialności za siebie i swój zespół. Tylko
takie osoby mogą bowiem zbudować zaufanie, tak wewnątrz, jak i na
zewnątrz organizacji, dla której pracują. Co ważne, autorzy
książki nie poprzestają na marketingowych hasłach i potocznych
ogólnikach. W trzech etapach: rozważań nad koncepcją
menedżeryzmu, kształceniem oraz kształtowaniem menedżerów i
wreszcie analizą wdrożeń, podejmują konkretne tematy i badają
praktyczne kwestie związane z omawianymi zagadnieniami. Na każdym z
wymienionych poziomów łączą wiedzę naukową z doświadczeniami
praktycznymi. Warto podkreślić, że w przypadku każdego z
autorów i autorek doświadczenia te są wyniesione z praktyki
własnej. Efektem końcowym jest przekrojowe omówienie
konceptu menedżeryzmu, tak co do znaczenia i istotności jego założeń,
jak i co do jego wdrożenia w praktyce codziennej. Zachęcając do
lektury, warto jeszcze zwrócić uwagę na podjęcie przez
autorów wątków kształcenia i kształtowania
menedżerów na potrzeby organizacji. W przypadku kompetencji
menedżerskich ich wdrożenie jest bowiem niczym innym jak indywidualnym
kształceniem celem późniejszej internalizacji w organizacji.
Pozwoli to czytelnikom przejść od budowania wiedzy o menedżeryzmie do
jego zrozumienia i efektywnego wykorzystywania. Trudno wskazać obszar w
przedsiębiorczości, w którym doświadczenie akademickie i
praktyczne mogą być sobie tak bliskie. Kompetencje i doświadczenie
autorów poszczególnych rozdziałów oraz
konsekwentnie zrealizowana koncepcja redaktorki naukowej monografii
sprawiają, że jest to kompendium akademickiej i praktycznej wiedzy,
przydatne dla osób już obytych w zarządzaniu zespołami, jak
i stawiających pierwsze kroki w tej materii.
PRZEDMORWA
WSTĘP
I KONCEPCJA
MENEDŻERYZMU – STANDARD I WDROŻENIE
Agata Lulewicz-Sas, Hanna Kinowska, Monika Trojanowska
MENEDŻERYZM –
ANALIZA BIBLIOMETRYCZNA
Dominika Mirońska
SPECYFIKA KIEROWANIA W
ORGANIZACJACH NON-PROFIT
Beata Chmielewiec
KIEROWNIK ZESPOŁU
PROJEKTOWEGO – ZADANIA I KOMPETENCJE
Tomasz Gigol
WPŁYW
PRZYWÓDZTWA ETYCZNEGO NA SATYSFAKCJĘ Z PRACY I IDENTYFIKACJĘ
ORGANIZACYJNĄ PODWŁADNYCH
II KOMPETENCJE
MENEDŻERSKIE – STANDARD I KSZTAŁCENIE
Tomasz Pilewicz
KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE
JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAGI NA RYNKU PRACY ORAZ SUKCESÓW
ZAWODOWYCH
Jan Klimek
EWOLUCJA KOMPETENCJI
MENEDŻERA W DRODZE DO PRZYWÓDZTWA
Hanna Godlewska-Majkowska
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
JAKO ŹRÓDŁO WZROSTU KOMPETENCJI W ZAKRESIE
PRZYWÓDZTWA STRATEGICZNEGO I OPERACYJNEGO
Jakub Brdulak, Sylwester Gregorczyk, Jacek Lewicki, Beata Marciniak,
Maria Pietrzak
KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI
LIDERSKICH A KSZTAŁCENIE AKADEMICKIE
III OBSZARY
KSZTAŁCENIA MENEDŻERSKIEGO
Joanna Korpus
NOWE WARUNKI ZARZĄDZANIA
STRATEGICZNEGO I KIERUNKI JEGO ROZWOJU
Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch
STRATEGIE FUNKCJONALNE W
PRZEDSIĘBIORSTWIE
Mariusz Strojny
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I
KAPITAŁEM INTELEKTUALNYM W ORGANIZACJI JAKO STYMULANTY INNOWACYJNOŚCI,
BUDOWANIA WARTOŚCI I ROZWOJU ORGANIZACJI
Rafał Łabędzki
PODEJMOWANIE DECYZJI PRZY
WSPARCIU SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Katarzyna Majchrzak
PRZEJAWY SPOŁECZNEJ
ODPOWIEDZIALNOŚCI I NIEODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW I ICH WPŁYW NA
ZACHOWANIA WSPÓŁCZESNYCH KLIENTÓW
Joanna Żukowska
COACHING I MENTORING.
ZASTOSOWANIE DESIGN THINKING
Marzena Fryczyńska
STRES W PRACY MENEDŻERA
PODSUMOWANIE
328 stron, B5,
oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|