wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 176.99 168,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

LOGISTYKA W TEORII I PRAKTYCE NAUK O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI


JAŁOWIEC T. WINCEWICZ-BOSY M. RED.

wydawnictwo: DIFIN, 2025, wydanie I

cena netto: 126.39 Twoja cena  120,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Logistyka w teorii i praktyce nauk o zarządzaniu i jakości


Książka została przygotowana przez zespół autorski składający się z dziewiętnastu ekspertów prowadzących badania oraz realizujących zadania w branży logistycznej.

Autorzy poszczególnych rozdziałów na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia opisali priorytetowe kwestie funkcjonowania i rozwoju logistyki w ramach pól problemowych nauk o zarządzaniu i jakości.

Na szczególną uwagę zasługuje interdyscyplinarne podejście do opisywania podejmowanych problemów, co było możliwe dzięki zaangażowaniu autorów reprezentujących uznane ośrodki naukowe.

Wstęp

1. Logistyka jako specjalność nauk o zarządzaniu i jakości
Tomasz Jałowiec

Wprowadzenie
1.1. Miejsce problemów logistycznych w przestrzeni naukowej
1.2. Wielowymiarowość współczesnej logistyki
1.3. Perspektywiczne kierunki rozwoju logistyki
Podsumowanie
Bibliografia

2. Badania nad teorią i praktyką logistyki w obszarze nauk o zarządzaniu – analiza bibliometryczna
Andrzej Lis

Wprowadzenie
2.1. Metodyka badania
2.2. Produktywność pola badawczego
2.3. Profilowanie pola badawczego
2.4. Publikacje kluczowe
2.5. Struktura tematyczna pola badawczego
Podsumowanie
Bibliografia

3. Zarządzanie procesowe – konsekwencje dla logistyki
Stanisław Smyk

Wprowadzenie
3.1. Istota zarządzania procesowego
3.2. Logistyka a łańcuch dostaw – relacje, związki, konsekwencje praktyczne
3.3. Rynek usług logistycznych jako źródło zewnętrznych zasobów logistycznych
3.4. Właściwości systemów logistycznych
3.5. Charakterystyka procesów logistycznych
3.6. Logistyczna obsługa klientów jako efekt procesów logistycznych
3.7. Rola inżynierii logistyki w zarządzaniu procesami logistycznymi
Podsumowanie
Bibliografia

4. Potencjał logistyczny terminali intermodalnych – czynniki wpływu
Marta Waldmann

Wprowadzenie
4.1. Wpływ makrootoczenia na potencjał terminali intermodalnych
4.2. Wpływ mikrootoczenia na potencjał terminala intermodalnego
4.3. Potencjał obsługi rynku w obszarze oddziaływania terminala
4.4. Analiza konkurencji
4.5. Identyfikacja popytu rynku na usługi terminalowe
Podsumowanie
Bibliografia

5. Proces ciągłego doskonalenia podstawą rozwoju systemu zarządzania w certyfikowanej organizacji
Joanna Jasińska, Krzysztof Harasimiuk

Wprowadzenie
5.1. Doskonalenie – kryteria oceny systemów zarządzania
5.2. Przegląd wymagań normatywnych w zakresie doskonalenia systemów zarządzania
5.3. Wyzwania ciągłego doskonalenia systemów zarządzania – doświadczenia z certyfikacji organizacji
Podsumowanie
Bibliografia

6. Zarządzanie ciągłością działania procesów logistycznych
Katarzyna Gardocka

Wprowadzenie
6.1. Istota procesów logistycznych
6.2. Współczesny wymiar zarządzania ciągłością działania
6.3. Wymagania i specyfika wdrażania systemu zapewnienia ciągłości działania procesów logistycznych
Podsumowanie
Bibliografia

7. Wyzwania dla rozwoju procesów logistycznych w branży handlu elektronicznego
Karolina Dzięcielewska

Wprowadzenie
7.1. Rozwój branży e-commerce
7.2. Specyfika procesów logistycznych w zakresie handlu elektronicznego
7.3. Kierunki doskonalenia procesów logistycznych wobec dynamicznego rozwoju e-commerce
Podsumowanie
Bibliografia

8. Współczesne wyzwania zarządzania procesami logistycznymi w obszarze produkcji
Tomasz Koć

Wprowadzenie
8.1. Logistyka produkcji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym
8.2. Wyzwania zewnętrzne wpływające na zarządzanie przedsiębiorstwem produkcyjnym
8.3. Wyzwania wewnętrzne i ich wpływ na procesy zarządzania przedsiębiorstwem
Podsumowanie
Bibliografia

9. Bezpieczeństwo współczesnych łańcuchów dostaw w warunkach zrównoważonego rozwoju na wybranych przykładach
Dorota Krupnik

Wprowadzenie
9.1. Wybrane atrybuty wrażliwości łańcucha dostaw a koncepcja zrównoważonego rozwoju
9.2. Ryzyko zakłóceń w łańcuchach dostaw
9.3. Wybrane przykłady zarządzania łańcuchem dostaw w ramach zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach logistycznych
Podsumowanie
Bibliografia

10. Logistyka gospodarowania odpadami w aspekcie zrównoważonego rozwoju
Waldemar Pawlos

Wprowadzenie
10.1. Istota i znaczenie idei zrównoważonego rozwoju
10.2. Ogólna charakterystyka odpadów
10.3. Aspekty logistyczne gospodarowania odpadami
Podsumowanie
Bibliografia

11. Doskonalenie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie handlowym
Natalia Sobieska

11.1. Istota i zakres procesów logistycznych
11.2. Znaczenie procesów logistycznych dla przedsiębiorstw handlowych
11.3. Identyfikacja czynników mogących wpływać na rozwój procesów logistycznych w przedsiębiorstwach handlowych
11.4. Działania optymalizujące procesy logistyczne w przedsiębiorstwach handlowych
Podsumowanie
Bibliografia

12. Satysfakcja klienta jako efekt zarządzania w obszarze logistyki dystrybucji
Monika Szyluk

Wprowadzenie
12.1. Zarządzanie jako istotny element w obszarze logistyki dystrybucji
12.2. Wykorzystanie mierników satysfakcji klientów w zarządzaniu
12.3. Satysfakcja klienta w procesie zarządzania logistycznego
Podsumowanie
Bibliografia

13. Konkurencyjność upoważnionego przedsiębiorcy na rynku usług logistycznych
Izabella Tymińska, Anna Kwiecińska

Wprowadzenie
13.1. Konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych
13.2. Determinanty uzyskania statusu upoważnionego przedsiębiorcy
13.3. Upoważniony przedsiębiorca AEO tworzący przewagę konkurencyjną na rynku usług logistycznych
Podsumowanie
Bibliografia

14. Zarządzanie przedsiębiorstwem z branży logistycznej w kontekście rozwoju Logistyki 4.0
Izabela Horzela

Wprowadzenie
14.1. Koncepcja Logistyki 4.0 – założenia
14.2. Logistyka 4.0 a Przemysł 4.0
14.3. Zarządzanie przedsiębiorstwem logistycznym w kontekście wymagań koncepcji Logistyki 4.0
Podsumowanie
Bibliografia

15. Zarządzanie przepływem informacji w przedsiębiorstwie produkcji specjalnej jako narzędzie przewagi konkurencyjnej
Edyta Bułka, Paulina Nogowczyk, Grzegorz Szczęśniak

Wprowadzenie
15.1. Charakterystyka przemysłu motoryzacyjnego w Polsce i jego znaczenie dla gospodarki regionu
15.2. Teoretyczne zagadnienia logistyki przydatne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
15.3. Implementacja wybranych koncepcji logistycznych w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej
Podsumowanie
Bibliografia
Zakończenie

428 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022