wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   4 egz. / 319.80 303,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INTEGRACJA W SZKOLE SZKOŁA INTEGRACJI OD IDEI DO PRAKTYKI EDUKACYJNEJ


SZAFRAŃSKA A. GRZYBOWSKI P.P.

wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie I

cena netto: 61.00 Twoja cena  57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Integracja w szkole

Szkoła integracji

Od idei do praktyki edukacyjnej


W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły – zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic.

Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta
zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole.

Przedmowa (Inetta Nowosad, Mirosław J. Szymański) 
„Studia z pedagogiki szkoły”

Wprowadzenie

Rozdział I. Idea integracji. Wybrane koncepcje – inspiracje do działań praktycznych

1. Metoda projektu
2. Metoda Marii Montessori
3. Ośrodki zainteresowań Ovidiusza Decroly`ego
4. Plan Jenajski Petera Petersena
5. Pedagogika Rudolfa Steinera
6. Ruch nowoczesnej szkoły Celestyna Freineta
7. Plan Daltoński Helen Parkhurst

Rozdział II. Integracja na etapie kształcenia propedeutycznego – założenia a praktyka

1. Pojęcie integracji w kształceniu dzieci na etapie klas I–III. Zapomniane koncepcje teoretyczne polskich pedagogów
2. Kategoria integracji w projektach zmian edukacyjnych
3. Korzyści i źródła zagrożeń płynące z (błędnego) rozumienia idei integracji

Rozdział III. O idei integracji i pedagogice międzykulturowej

1. Edukacja wielokulturowa i edukacja międzykulturowa

Rozdział IV. Sytuacja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uwarunkowania integracji z perspektywy pracy nauczyciela i organizacji działań

1. Integracja osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce
2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach I–III – możliwości i ograniczenia z perspektywy pracy nauczycieli

Rozdział V. Ku pedagogii szkolnej integracji

1. Położenie i miejsca
2. Kapitał społeczny
3. Środki dydaktyczne

Zamiast zakończenia: (nie)bezpieczna integracja – wymiary na etapie kształcenia propedeutycznego w środowisku zróżnicowanym kulturowo (czyli na co zwrócić uwagę w praktyce)

Materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji

1. Wybór opracowań dydaktycznych i metodycznych
2. Wybór publikacji dla dzieci
3. Zestawienie adresów instytucji zajmujących się szeroko pojętą integracją

Bibliografia

200 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
    

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022