|

INTEGRACJA W SZKOLE SZKOŁA INTEGRACJI OD IDEI DO PRAKTYKI EDUKACYJNEJ
SZAFRAŃSKA A. GRZYBOWSKI P.P. wydawnictwo: DIFIN, 2024, wydanie Icena netto: 61.00 Twoja cena 57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Integracja w szkole
Szkoła integracji
Od idei do praktyki edukacyjnej
W kolejnej książce z
serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z
uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni
szkoły – zarówno w zakresie propozycji
teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego
miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie
dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o
podejmowanie prób integracji mimo różnic.
Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych,
organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w
kontekście integracji, monografia ta
zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę
dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór
publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie)
oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji
możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o
szkole.
Przedmowa (Inetta
Nowosad, Mirosław J. Szymański)
„Studia z pedagogiki szkoły”
Wprowadzenie
Rozdział I. Idea
integracji. Wybrane koncepcje – inspiracje do działań
praktycznych
1. Metoda projektu
2. Metoda Marii Montessori
3. Ośrodki zainteresowań Ovidiusza Decroly`ego
4. Plan Jenajski Petera Petersena
5. Pedagogika Rudolfa Steinera
6. Ruch nowoczesnej szkoły Celestyna Freineta
7. Plan Daltoński Helen Parkhurst
Rozdział II. Integracja
na etapie kształcenia propedeutycznego – założenia a praktyka
1. Pojęcie integracji w kształceniu dzieci na etapie klas
I–III. Zapomniane koncepcje teoretyczne polskich
pedagogów
2. Kategoria integracji w projektach zmian edukacyjnych
3. Korzyści i źródła zagrożeń płynące z (błędnego)
rozumienia idei integracji
Rozdział III. O idei
integracji i pedagogice międzykulturowej
1. Edukacja wielokulturowa i edukacja międzykulturowa
Rozdział IV. Sytuacja
dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uwarunkowania
integracji z perspektywy pracy nauczyciela i organizacji działań
1. Integracja osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w
Polsce
2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach
I–III – możliwości i ograniczenia z perspektywy
pracy nauczycieli
Rozdział V. Ku pedagogii
szkolnej integracji
1. Położenie i miejsca
2. Kapitał społeczny
3. Środki dydaktyczne
Zamiast zakończenia: (nie)bezpieczna integracja – wymiary na
etapie kształcenia propedeutycznego w środowisku
zróżnicowanym kulturowo (czyli na co zwrócić
uwagę w praktyce)
Materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w
obszarze integracji
1. Wybór opracowań dydaktycznych i metodycznych
2. Wybór publikacji dla dzieci
3. Zestawienie adresów instytucji zajmujących się szeroko
pojętą integracją
Bibliografia
200 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|