|
CYFRYZACJA W ZARZĄDZANIU
LASKOWSKA-RUTKOWSKA A. RED. wydawnictwo: CEDEWU, 2020, wydanie Icena netto: 77.60 Twoja cena 73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Cyfryzacja w zarządzaniu
Książka w
sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne
zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych
dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych.
Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego
pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz
możliwości ich aplikacji.
Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku
wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki
4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków
akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla
lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród
autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru
nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska -
liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10
najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i
ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z
wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in
Fintech 2019.
Poruszane zagadnienia to:
•
Gospodarka 4.0 oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw w obszarze
technologii, procesów i organizacji
•
zaawansowane narzędzia przetwarzania danych w gospodarce cyfrowej
(m.in. Big Data, chmura obliczeniowa, analityka biznesowa)
•
cyfryzacja w łańcuchach dostaw (m.in. blockchain, robotyzacja, sztuczna
inteligencja, Fizyczny Internet)
•
zarządzanie ludźmi w dobie cyfryzacji
•
marketing cyfrowy (digital marketing)
•
cyfryzacja w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach
•
pandemia COVID-19 oraz płynące z niej doświadczenia i wnioski dla
cyfryzacji firm.
Wstęp
9
Rozdział 1
Przemysł
4.0, czyli na czym polega transformacja cyfrowa przedsiębiorstw
(Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Katarzyna Nosalska) 11
1.1. Specyfika Przemysłu 4.0 12
1.2. Zmiana technologiczna w Przemyśle 4.0 16
1.3. Zmiana procesowa w Przemyśle 4.0 20
1.4. Zmiana organizacyjna w Przemyśle 4.0 22
Bibliografia 28
Rozdział 2
Cyfryzacja
w zarządzaniu ludźmi. Wyzwania gospodarki 4.0 (Beata
Jamka) 31
2.1. Zarządzanie ludźmi w gospodarce 4.0 32
2.2. Dataizm: władza algorytmów i zarządzanie przez pomiar 41
2.3. Współpraca ludzi z maszynami 44
2.4. Rynek pracy a kompetencje pracowników przyszłości 46
Bibliografia 52
Rozdział 3
Cyfryzacja
w usprawnianiu zarządzania łańcuchem dostaw
(Sabina Kauf, Aleksandra Laskowska-Rutkowska) 55
3.1. Możliwości zastosowania Internetu rzeczy (IoT)w łańcuchu dostaw 56
3.2. Cyfrowy świat łańcucha dostaw (platformy cyfrowe) 60
3.3. Blockchain i jego możliwości zastosowania w łańcuchu dostaw 63
3.4. Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjał optymalizacji łańcucha
dostaw 70
3.5. Robotyzacja łańcucha dostaw 78
3.6. Physcial Internet jako nowatorskie podejście do zarządzania
łańcuchem dostaw 84
Bibliografia 88
Rozdział 4
Zastosowanie
zaawansowanych narzędzi przetwarzania danych w dobie cyfryzacji
(Sylwia Gwoździewicz, Dariusz Prokopowicz, Jan Grzegorek) 93
4.1. Główne determinanty rozwoju analityki biznesowej
opartej na technologiach informacyjnych ICT 95
4.2. Technologie informacyjne ICT, w tym Big Data jako kluczowe
determinanty rozwoju The Financial Industry 4.0 102
4.3. Technologie Big Data i chmury obliczeniowej a kwestia
bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych 107
4.4. Analityka biznesowa przeprowadzana w systemach analitycznych Big
Data narzędziem ułatwiającym zarządzanie podmiotami gospodarczymi 113
4.5. Zastosowanie zinformatyzowanych platform analitycznych Business
Intelligence w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 114
Bibliografia 124
Rozdział 5
Zarządzanie
zespołami w erze cyfryzacji - perspektywa menedżera z branży finansowej
(Sonia
Wędrychowicz-Horbatowska) 129
5.1. Zmarginalizowanie działań niedodających wartości 130
5.2. Właściwe wykorzystanie analityki i narzędzi cyfrowych 137
5.3. Motywowanie i zarządzanie ludźmi w warunkach cyfryzacji 139
Bibliografia 143
Rozdział 6
Zastosowanie
digital marketingu (Michał
Pienias) 143
6.1. Wpływ Internetu na proces komunikacji 144
6.2. Digital marketing i jego narzędzia 149
6.3. Zastosowanie digital marketingu w branży fitness w UE i w Polsce
160
Bibliografia 168
Rozdział 7
Cyfryzacja
w procesie przedsiębiorczym jako składowa rozwoju firm sektora MŚP
(Jarosław Ropęga, Paweł Wojno) 171
7.1. Proces przedsiębiorczy w firmach sektora MŚP 172
7.2. Cyfryzacja jako ciągłe poszukiwanie opartych na procesie
przedsiębiorczym możliwości rozwoju biznesu 177
7.3. Wyzwania cyfryzacji w firmie handlowej - Kujawsko-Dobrzyńska
Spółdzielnia Handlowa w Rypinie 183
Bibliografia 191
Rozdział 8
Transformacja
cyfrowa polskich przedsiębiorstw. Ocena zakresu wdrożenia rozwiązań z
obszarów Przemysłu 4.0
(Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Satia Rożynek) 195
8.1. Metodologia badania 196
8.2. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze technologicznym 199
8.3. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze procesowym 202
8.4. Wdrażanie Przemysłu 4.0 - organizacja 204
8.5. Rekomendacje dla polityki przemysłowej 210
Bibliografia 214
Rozdział 9
Cyfryzacja
i zarządzanie w świecie postpandemii. Nowa wizja przyszłości? (Aleksandra
Laskowska-Rutkowska) 215
9.1. Zarządzanie nie tylko cyfryzacją - czas, jakość i koszty 216
9.2. Cyfryzacja i automatyzacja - wróg czy przyjaciel? 218
9.3. Niepewna przyszłość i sztuczna inteligencja 221
9.4. Praca i edukacja w modelu cyfrowym 223
9.5. Infrastruktura telekomunikacyjna 225
9.6. Zarządzanie procesem cyfryzacji 226
Bibliografia 229
Spis rysunków 231
Spis tabel 233
Noty o Autorach 235
240
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|