wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DIAGNOZOWANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA CZĘŚĆ 2


WÓJTOWICZ-SZEFLER M.

wydawnictwo: DIFIN, 2021, wydanie I

cena netto: 56.25 Twoja cena  53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Diagnozowanie rozwoju małego dziecka


Część 2

Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia.

Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.

Wstęp

Rozdział 1. JAKOŚCIOWE CZY ILOŚCIOWE METODY BADANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA?

1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka
1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny?
1.2.1. Rzetelność testu
1.2.2. Trafność testu
1.2.3. Standaryzacja testu
1.2.4. Normalizacja testu
1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka?
Literatura polecana

Rozdział 2. OPIS WYBRANYCH NARZĘDZI I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA

2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci
2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka
2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3)
2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5)   
2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P)
2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R)
2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR)
2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK)
2.1.2. Testy rozwoju językowego
2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK)
2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ)  
2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD)
2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR)  
2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego
2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE)
2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat
2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci
2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3
2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP)
2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD)  
2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2)
2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS)
2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD)  
2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka
2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD)  
2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna  
2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego
2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia
2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R)  
2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi)
2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS)  
2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka

Rozdział 3. ZAPOWIEDZI NOWYCH TESTÓW I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA

3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie
3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku
3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych

BIBLIOGRAFIA  

ZAŁĄCZNIK  
Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi  

246 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022