wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOMERCJALIZACJA I TRANSFER TECHNOLOGII


GIERULSKI W. SANTAREK K. WIŚNIEWSKA J.

wydawnictwo: PWE, 2020, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komercjalizacja i transfer technologii


Książka pt. Komercjalizacja i transfer technologii jest kolejną publikacją z serii „Nauka i Praktyka Innowacji” wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z procesami komercjalizacji i transferu technologii, z uwzględnieniem warunków istniejących w Polsce.

Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz zawiera praktyczne ich przykłady. W pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i komercjalizacji technologii, jak i na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i centrów transferu technologii).

Wstęp

1. Komercjalizacja i transfer technologii w rozwoju przedsiębiorstw
1.1. Wiedza jako kluczowy zasób przedsiębiorstwa
1.2. Cykle życia i miara rozwoju
1.3. Uwarunkowania zrównoważonego rozwoju

2. Rynek technologii
2.1. Technologie w przedsiębiorstwie
2.2. Mechanizmy tworzenia i pozyskiwania technologii
2.3. Ocena potencjału wdrożeniowego
2.4. Wycena technologii

3. Transfer technologii
3.1. Pojęcie i rodzaje transferu technologii
3.2. Znaczenie transferu technologii dla rozwoju przedsiębiorstw
3.3. Mechanizmy, formy i kanały transferu technologii
3.4. Przedsiębiorczość innowacyjna jako stymulanta transferu
3.5. Spółki celowe i inne organizacje w procesie transferu

4. Komercjalizacja nowych technologii
4.1. Proces komercjalizacji
4.2. Koszty komercjalizacji
4.3. Zarządzanie ryzykiem w procesie komercjalizacji
4.4. Zarządzanie jakością w procesie komercjalizacji
4.5. Proces komercjalizacji w ujęciu projektowym

5. Wsparcie procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.1. Zagadnienie wspierania procesu komercjalizacji i transferu technologii
5.2. Centra transferu technologii
5.3. Parki technologiczne
5.4. Inkubatory technologiczne

6. Ochrona własności intelektualnej
6.1. Własność intelektualna i jej ochrona prawna
6.2. Możliwości ochrony - pojęcie zdolności patentowej
6.3. Ocena stanu techniki - przeszukiwanie baz patentowych
6.4. Procedura ochrony wynalazków
6.5. Wycena wartości własności intelektualnej

7. Przykłady komercjalizacji i transferu technologii
7.1. Transfer technologii - bezzałogowy podwodny robot NIX
7.1.1. Podwodne pojazdy bezzałogowe (UUV) jako wyodrębniona dziedzina robotyki
7.1.2. Klasyfikacja robotów podwodnych
7.1.3. UUV - zastosowanie i produkcja na świecie
7.1.4. System transferu technologii w AGH
7.1.5. UUV NIX (Wiatka) - powstanie technologii
7.1.6. Proces transferu technologii
7.2. Transfer technologii: od przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.2.1. Mikro- i nanopęcherzyki i ich własności
7.2.2. Zastosowania mikro- i nanopęcherzyków
7.2.3. Wytwarzanie mikro- i nanopęcherzyków
7.2.4. Transfer technologii z przemysłu kosmicznego do zastosowań w medycynie
7.3. Komercjalizacja - przykład modelowy
7.3.1. Idea nowego wyrobu
7.3.2. Ocena potencjału komercjalizacyjnego
7.3.3. Zakres projektu
7.3.4. Plan działania
7.3.5. Zasoby w projekcie
7.3.6. Dostawcy i podwykonawcy
7.3.7. Finanse w projekcie
7.3.8. Zarządzanie ryzykiem
7.3.9. Zarządzanie jakością
7.3.10. Zagadnienia organizacyjne
7.3.11. Sukces komercjalizacji w ujęciu systemowym

8. Podsumowanie

Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks

228 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022