|
KSZTAŁTOWANIE RELACJI NA POLSKO-CZESKIM TRANSGRANICZNYM RYNKU USŁUG
WRÓBLEWSKI Ł. wydawnictwo: PWE, 2020, wydanie Icena netto: 70.00 Twoja cena 66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kształtowanie relacji na
polsko-czeskim transgranicznym rynku usług
W
pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich
pograniczach, w tym również na pograniczu polsko-czeskim,
można zauważyć intensyfikację różnych działań mających na
celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej.
Służą one m.in. zacieraniu granic i podziałów między
państwami przygranicznymi czy też kształtowaniu nowej ich jakości.
Doprowadziło to m.in. do wzrostu podaży na rynku usług kultury
pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich oraz
czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do
wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług
kultury. Rynku bardzo specyficznego (chociażby ze względu na ciągle
istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd bardzo słabo
rozpoznanego oraz opisanego.
Prezentowana
książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania
(zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii,
socjologii oraz sfery kultury.
Przyjętym celom pracy oraz postępowaniu badawczemu podporządkowana
została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz
empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia
podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze. W
rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo
rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym
celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku
usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski
Cieszyn. Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego
granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania
się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury.
Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym. W
rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu
kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług
kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także
dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych.
Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych
realizowanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku, jego
segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów
marketingowych.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Marketing
relacji w sferze kultury
1.1. Kultura i jej podział – próba
operacjonalizacji pojęcia
1.2. Relacja jako proces interakcji w sferze kultury
1.3. Wartość w kulturze jako podstawa budowania relacji
1.4. Stopniowanie i pomiar głębokości relacji między instytucjami
kultury a odbiorcami ich oferty
1.5. Pojęcie, istota i przesłanki stosowania marketingu relacji w
podmiotach kultury
Rozdział 2. Polsko-czeski
transgraniczny rynek usług kultury jako aktualny problem badawczy
2.1. Pojęcie i uwarunkowania funkcjonowania rynku usług kultury na
polsko-czeskim pograniczu
2.1.1. Pojęcie transgranicznego rynku usług kultury
2.1.2. Ekonomiczne ujęcie transgranicznego rynku
2.1.3. Polsko-czeski rynek kultury w ujęciu geograficznym
2.2. Historyczne uwarunkowania powstania transgranicznego rynku usług
kultury w Euroregionie Śląsk Cieszyński –
Těšínské Slezsko
2.3. Płaszczyzny i charakter współpracy w procesie kreowania
oferty kulturalnej na polsko-czeskim pograniczu
Rozdział 3. Podzielone
granicą miasto jako transgraniczny rynek usług kultury
3.1. Pojęcie i specyfika miasta podzielonego granicą
3.2. Cieszyn – Czeski Cieszyn jako przykład miasta
podzielonego granicą
3.3. Kapitał społeczno-kulturowy miasta Cieszyn – Czeski
Cieszyn jako fundament transgranicznego rynku usług kultury
3.4. Euroregion Śląsk Cieszyński –
Těšínské Slezsko jako podmiot
stymulujący rozwój transgranicznego rynku usług kultury
3.5. Uczestnictwo w kulturze mieszkańców podzielonego
granicą miasta
3.6. Bariery oraz stymulatory rozwoju transgranicznego rynku usług
kultury w mieście Cieszyn – Czeski Cieszyn
Rozdział 4. Marketingowe
uwarunkowania zachowań klientów na polsko-czeskim rynku
usług kultury
4.1. Kulturowe uwarunkowania kształtowania relacji na pograniczu
polsko-czeskim
4.2. Stereotyp Polaka oraz Czecha w mieście Cieszyn – Czeski
Cieszyn
4.3. Etnocentryzm konsumencki jako czynnik warunkujący relacje w
mieście podzielonym granicą
4.4. Marketingowe determinanty kształtowania relacji na polsko-czeskim
transgranicznym rynku usług kultury
4.4.1. Produkt instytucji kultury jako źródło wartości dla
odbiorcy oferty kulturalnej
4.4.2. Znaczenie ceny w marketingu relacji
4.4.3. Dystrybucja w kontekście kształtowania transgranicznej relacji
4.4.4. Komunikacja marketingowa jako kluczowy instrument na etapie
nawiązywania więzi
4.4.5. Personel usługowy i jego znaczenie na etapie wzmacniania więzi
Rozdział 5. Marketingowe
instrumenty w procesie kształtowania relacji instytucji kultury z
mieszkańcami podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski
Cieszyn – wyniki badań
5.1. Metodyka procesu badawczego
5.2. Relacje na transgranicznym rynku usług kultury w opinii
mieszkańców podzielonego granicą miasta
5.3. Działania marketingowe podmiotów kultury Cieszyna i
Czeskiego Cieszyna w opinii odbiorców oferty kulturalnej
5.4. Znaczenie instrumentów marketingowych w procesie
kształtowania relacji – perspektywa badanych
menedżerów kultury
5.5. Wpływ instrumentów marketingowych na nawiązywanie oraz
wzmacnianie więzi łączącej instytucje kultury z mieszkańcami Cieszyna i
Czeskiego Cieszyna
Rozdział 6. Modelowe
ujęcie kształtowania relacji na transgranicznym rynku usług kultury
podzielonego granicą miasta
6.1. Założenia budowy modelu
6.2. Proces budowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku
usług kultury
6.3. Poziom pierwszy – badania transgranicznego rynku
6.4. Poziom drugi – segmentacja transgranicznego rynku
6.5. Poziom trzeci – dobór i kształtowanie
instrumentów marketingowych w procesie nawiązywania i
wzmacniania więzi
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Załączniki
1. Kwestionariusz wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego
(CATI) – polska i czeska wersja językowa
2. Kwestionariusz indywidualnego pogłębionego wywiadu standaryzowanego
(IDI) – polska i czeska wersja językowa
3. Scenariusz zogniskowanego wywiadu z przedstawicielem polskiej i
czeskiej strony euroregionu (DIADA) – polska i czeska wersja
językowa
4. Scenariusz zogniskowanych wywiadów grupowych
przeprowadzonych z ekspertami transgranicznego rynku usług kultury
(FGI) – polska i czeska wersja językowa
336
stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|