|
BIOMEDYCZNE PODSTAWY ROZWOJU DZIECKA DLA STUDENTÓW PEDAGOGIKI OPIEKUNÓW W ŻŁOBKU I NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
WIŚNIEWSKA M. PLANDOWSKA M. MIKLER-CHWASTEK A. wydawnictwo: DIFIN, 2021, wydanie Icena netto: 61.89 Twoja cena 58,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Biomedyczne podstawy rozwoju
dziecka dla studentów pedagogiki, opiekunów w
żłobku i nauczycieli wychowania przedszkolnego
Podręcznik
został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy
powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju
człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie.
Przedstawiony podręcznik
skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej
od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych
odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju.
Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju,
wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.
Wstęp
Rozdział 1. PODSTAWY
GENETYKI
1.1. Genetyka ‒ podstawowa terminologia
1.2. Materiał genetyczny
1.3. Choroby genetyczne
1.4. Zespół Downa – przykład zaburzenia
genetycznego
Rozdział 2.
UKŁAD POKARMOWY
2.1. Budowa i funkcje układu pokarmowego
2.2. Substancje wytwarzane w układzie pokarmowym
2.3. Zaburzenia pracy układu pokarmowego
Rozdział 3. UKŁAD
SERCOWO-NACZYNIOWY
3.1. Budowa ogólna
3.2. Rozwój serca i naczyń krwionośnych
3.3. Zaburzenia rozwojowe układu sercowo-naczyniowego
Rozdział 4. UKŁAD
ODDECHOWY
4.1. Budowa ogólna
4.2. Rozwój układu oddechowego
4.3. Zaburzenia rozwojowe układu oddechowego
Rozdział 5. APARAT
RUCHU
5.1. Układ kostno-stawowy
5.1.1. Budowa układu kostno-stawowego
5.1.2. Rozwój układu kostno-stawowego
5.1.3. Zaburzenia rozwojowe układu kostno-stawowego
5.2. Układ mięśniowy
5.2.1. Budowa mięśni szkieletowych
5.2.2. Rozwój mięśni
5.2.3. Zaburzenia rozwojowe układu mięśniowego
Rozdział 6. UKŁAD
NERWOWY
6.1. Ośrodkowy i obwodowy układ nerwowy
6.2. Zaburzenia neurologiczne występujące u dzieci
Rozdział 7. NARZĄDY
ZMYSŁÓW
7.1. Budowa i funkcjonowanie narządów zmysłów
7.2. Integracja czynności zmysłowo-ruchowych i zagrożenia dla rozwoju
Rozdział 8. UKŁAD
MOCZOWO-PŁCIOWY
8.1. Budowa i funkcje układu moczowego
8.2. Budowa i funkcje układu płciowego
8.3. Zaburzenia funkcjonowania układu moczowo-płciowego
Rozdział 9. UKŁAD
ODPORNOŚCIOWY (IMMUNOLOGICZNY)
9.1. Układ limfatyczny (chłonny)
9.2. Reakcje odpornościowe
9.3. Zaburzenia funkcjonowania układu immunologicznego
Rozdział 10. UKŁAD HORMONALNY
10.1. Budowa układu hormonalnego
10.2. Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego
BIBLIOGRAFIA
248
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|