|
EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELI
SURY Z. wydawnictwo: WYD UJ, 2021, wydanie Icena netto: 44.25 Twoja cena 42,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ewaluacja w pracy nauczycieli
Konteksty
zawodowe i tożsamościowe
Analizy zaprezentowane w
książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji
edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych
oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w
kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną
perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie
analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja
stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji
zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności
sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych
uczestników tego procesu.
Rozprawa
jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach
wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce
badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo
trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu
zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której
ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w
sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami
wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka
swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką,
nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone
w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę
współczesnego nauczyciela.
Z
recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP
Autorka
burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z
nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w
rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym,
dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w
pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne
jest również to, aby ją dystrybuować wśród
praktyków – nauczycieli, dyrektorów
szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją.
Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy
odpowiadają za politykę edukacyjną.
Z
recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman
Zuzanna Sury
– asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu
Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa
Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w
2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i
zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej
pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią
badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią
dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w
młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
278
stron, Format: 15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|