|
ŁAŃCUCHY WARTOŚCI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI WYZWANIA INNOWACYJNO-KRYZYSOWE
SKOWRON-GRABOWSKA B. wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie Icena netto: 64.69 Twoja cena 61,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Łańcuchy wartości w
zarządzaniu organizacjami
Wyzwania
innowacyjno-kryzysowe
Kreowanie
łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania
współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce.
Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach
powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich
istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta,
który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem
generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na
zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o
charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i
wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja
zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie
potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez
współpracę badawczo – rozwojową i innowacyjność
wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek
precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez
przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla
klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja
klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z
innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.
Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo
różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji
determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony
istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych –
kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu
działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach
wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości.
Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze
zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też
tworzącym okazje dla łańcuchów wartości.
Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie
dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha
wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie
decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania
kryzysowego, który jest dostosowany do warunków
rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.
Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na
bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory.
Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania
organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał
zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta –
konsumenta wartości.
Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację
celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy
integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację
czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z
wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach
łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy
międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego
rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości
generowanie efektów - wartości dla
klientów – konsumentów. Wartość tworzy
znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost
pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
1.
Koncepcyjno-relacyjne
problemy wartości w zarządzaniu organizacjami
1.1. Wartość przedsiębiorstwa w aspekcie relacji kapitałowych
1.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw
2. Zagadnienia
łańcuchów wartości w zarządzaniu organizacjami
2.1. Przesłanki kreowania łańcuchów wartości i ich
identyfikacja
2.2. Integracyjno-funkcjonalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami
wartości
3. Innowacyjność
w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami wartości
3.1. Koncepcje innowacyjności w wyzwaniach decyzyjnych przedsiębiorstw
3.2. Uwarunkowania i klasyfikacja innowacji w zarządzaniu
3.3. Innowacje wartości a łańcuchy wartości
4.
Problematyka zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach i łańcuchach
wartości
4.1. Kryzysogenne determinanty w działalności przedsiębiorstw i
łańcuchów wartości
4.2. Istota i uwarunkowania procesów zarządzania kryzysowego
w organizacjach
4.3. Planowanie i koncepcje strategiczne zarządzania kryzysowego w
przedsiębiorstwach
i łańcuchach wartości
5. Zarządzanie
łańcuchami wartości w kontekście innowacji i kryzysów
— analiza empiryczna
5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.2. Wyniki badań empirycznych w zarządzaniu łańcuchami wartości
5.3. Synteza wyników badań: weryfikacja hipotez,
rekomendacje dla praktyki gospodarczej i kierunki dalszych badań
Podsumowanie
Załącznik
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic
226
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|