wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŁAŃCUCHY WARTOŚCI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI WYZWANIA INNOWACYJNO-KRYZYSOWE


SKOWRON-GRABOWSKA B.

wydawnictwo: PWE, 2021, wydanie I

cena netto: 64.69 Twoja cena  61,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami

Wyzwania innowacyjno-kryzysowe


Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo – rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.
Procesy zarządzania łańcuchami wartości  łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych – kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości.

Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.

Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta – konsumenta wartości.

Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu  łańcuchami wartości generowanie efektów  - wartości dla klientów – konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.

1. Koncepcyjno-relacyjne problemy wartości w zarządzaniu organizacjami

1.1. Wartość przedsiębiorstwa w aspekcie relacji kapitałowych
1.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw

2. Zagadnienia łańcuchów wartości w zarządzaniu organizacjami

2.1. Przesłanki kreowania łańcuchów wartości i ich identyfikacja
2.2. Integracyjno-funkcjonalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami wartości

3. Innowacyjność w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami wartości

3.1. Koncepcje innowacyjności w wyzwaniach decyzyjnych przedsiębiorstw
3.2. Uwarunkowania i klasyfikacja innowacji w zarządzaniu
3.3. Innowacje wartości a łańcuchy wartości

4. Problematyka zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach i łańcuchach wartości

4.1. Kryzysogenne determinanty w działalności przedsiębiorstw i łańcuchów wartości
4.2. Istota i uwarunkowania procesów zarządzania kryzysowego w organizacjach
4.3. Planowanie i koncepcje strategiczne zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach
i łańcuchach wartości

5. Zarządzanie łańcuchami wartości w kontekście innowacji i kryzysów — analiza empiryczna

5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.2. Wyniki badań empirycznych w zarządzaniu łańcuchami wartości
5.3. Synteza wyników badań: weryfikacja hipotez, rekomendacje dla praktyki gospodarczej i kierunki dalszych badań

Podsumowanie
Załącznik
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic

226 stron, B5, oprawa miękka

 

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022