wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY I TECHNIKI PROJEKTOWANIA INNOWACJI


JELONEK D. MOCZAŁA A.

wydawnictwo: PWE, 2020, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody i techniki projektowania innowacji


Zadowolenie przyszłego klienta to najważniejszy cel działalności biznesowej i równocześnie cel monografii pt. Metody i techniki projektowania innowacji, kolejnej pozycji w cyklu „Nauka i Praktyka Innowacji”.

Książka jest przeglądem metod planowania i projektowania innowacji, które zostały zaprezentowane z perspektywy rozważań teoretycznych oraz zilustrowane przykładami ich stosowania w praktyce biznesu.

Autorzy uwzględnili wielowymiarowy charakter innowacji i złożoność procesu projektowania innowacji – od opracowania i rozwoju strategii technologicznej w przedsiębiorstwie, przez projektowanie otwartych innowacji i podejścia popytowego w projektowaniu innowacji, po projektowanie zmian w produkcji. W książce zawarto studia przypadków obrazujące różnorodne przykłady wykorzystania metod i technik projektowania innowacji w praktyce oraz wskazano, jak przyczyniły się one do sukcesu prezentowanych przedsięwzięć biznesowych. Monografia powinna zainteresować specjalistów, którzy już teraz lub w przyszłości chcą tworzyć innowacyjne produkty, usługi lub procesy i wdrażać je w praktyce przemysłowej, oraz pracowników uczelni, doktorantów i studentów.

Wstęp

1. Metody opracowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie
1.1. Istota i uwarunkowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie
1.2. Metody monitorowania otoczenia i rozpoznawania sygnałów do zmian
1.3. Techniki i narzędzia analizy strategicznej
1.4. Projektowanie strategii technologicznej przedsiębiorstwa i wybory strategiczne
1.5. Wdrażanie i doskonalenie strategii technologicznej przedsiębiorstwa

2. Metody i techniki w rozwoju strategii innowacji
2.1. Kanwa strategii a narzędzia i schematy analityczne Strategii Błękitnego Oceanu
2.1.1. Znaczenie świadomości konieczności poszukiwania sygnałów zmian
2.1.2. Ewolucja w przemyśle według Strategii Błękitnego Oceanu
2.1.3. Kanwa strategii
2.1.4. Innowacja wartości
2.1.5. Schemat czterech działań
2.1.6. Trzy cechy dobrej strategii
2.2. Formowanie innowacji według Strategii Błękitnego Oceanu
2.2.1. Sześć podstawowych zasad skutecznego formowania strategii
2.2.2. Rekonstrukcja granic rynku według schematu sześciu dróg
2.2.3. Koncentracja na szerokiej wizji
2.2.4. Zasada sięgania poza istniejący popyt – trzy warstwy klientów
2.2.5. Wybór właściwej sekwencji strategicznej
2.3. Wdrażanie – realizacja Strategii Błękitnego Oceanu
2.3.1. Główne przeszkody organizacyjne
2.3.2. Planowanie wdrażania w strategii
2.4. Projektowanie innowacji w kooperencji
2.4.1. Od kooperacji do kooperencji
2.4.2. Narzędzia analityczne projektowania produktu opartego na kooperencji
2.5. Projektowanie innowacji oparte na tworzeniu modeli biznesowych
2.5.1. Kanwa modelu biznesowego
2.5.2. Kanwa propozycji wartości
2.5.3. Projektowanie propozycji wartości i jej testowanie

3. Zasady i techniki wyboru źródła innowacji
3.1. Pochodzenie i zasady wyboru źródła innowacji
3.2. Charakterystyka opcji źródeł nowych technologii

4. Koncepcje innowacji otwartej
4.1. Istota otwartych innowacji
4.2. Determinanty otwartych innowacji
4.3. Metody projektowania innowacji oparte na koncepcji Open Access
4.4. Ocena dojrzałości zarządzania otwartymi innowacjami w przedsiębiorstwie

5. Popytowe podejście do innowacji
5.1. Koncepcje User-Driven Innovation
5.2. Rola klientów – prosumentów w procesie tworzenia otwartych innowacji i współtworzeniu wartości
5.3. Crowdsourcing, personalizacja i masowa kastomizacja
5.4. Społeczności internetowe w projektowaniu otwartych innowacji
5.5. Rola platform internetowych w projektowaniu innowacji

6. Narzędzia wyboru strategicznego
6.1. Dopasowanie strategii technologicznej do priorytetów firmy
6.2. Macierz produktu/procesu
6.3. Audyt kompetencji
6.4. Analiza rozwoju technologii
6.5. Etap wyboru strategicznego

7. Techniki planowania strategicznego
7.1. Schemat siedmiu etapów produkcji według modelu Stage-Gate
7.2. Innowacja a projektowanie równoległe
7.3. Projektowanie przebiegu innowacyjnego projektu – uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta, zastosowanie techniki sieciowej
7.3.1. Zarządzanie przebiegiem projektu innowacyjnego
7.3.2. Uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta i technika sieciowa

8. Porównywanie technologii
8.1. Analiza technologii otwartych i technologii zamkniętych
8.1.1. Problemy oceny technicznej i ekonomicznej w procesie rozwoju innowacji
8.1.2. Ocena technologii otwartych
8.1.3. Ocena technologii zamkniętych
8.2. Metody zestawieniowe
8.3. Metoda komparatywnej kalkulacji kosztów
8.4. Analiza opłacalności przedsięwzięcia innowacyjnego
8.4.1. Statyczne metody oceny opłacalności
8.4.2. Dynamiczne metody oceny projektów innowacyjnych

9. Metody i techniki projektowania zmian w produkcji
9.1. Projektowanie zmian na podstawie zarządzania wartością (VM)
9.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD)
9.3. Wybrane metody i techniki projektowania zmian w produkcji

10. Metody uczenia się rozwijania innowacji w produkcji
10.1. Uczenie się zarządzania rozwojem technologii
10.2. Narzędzia etapów uczenia się zarządzania rozwojem technologii

11. Przykłady z praktyki przemysłowej
11.1. Przykłady formułowania Strategii Błękitnego Oceanu
11.2. Przykład projektowania innowacji w kooperencji
11.3. Przykład projektowania otwartych innowacji
11.4. Przykłady prosumentów, crowdsourcingu, personalizacji i masowej kastomizacji
11.5. Przykłady platform internetowych w projektowaniu innowacji
11.6. Przykłady wyboru źródła innowacji i porównywania technologii
11.7. Przykłady zastosowania narzędzi wyboru i planowania strategicznego
11.8. Przykład projektowania zmian w produkcji

Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć
Indeks

244 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022