|
ZARZĄDZANIE ZBIOROWYM TRANSPORTEM MIEJSKIM W WARUNKACH POLITYKI ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
GRZELEC K. HEBEL K. WYSZOMIRSKI O. wydawnictwo: WUG, 2020, wydanie Icena netto: 45.35 Twoja cena 43,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie zbiorowym
transportem miejskim w warunkach polityki zrównoważonej
mobilności
W
polityce zrównoważonej mobilności miejskiej dąży się do
ograniczenia udziału w strukturze podróży miejskich tych
sposobów podróży, które niekorzystnie
oddziałują na funkcjonowanie miast i obszarów podmiejskich,
powiązanych organicznie z miastami. Jednocześnie wpływa się na wzrost
udziału sposobów podróży korzystnych z punktu
widzenia poprawnego funkcjonowania obszarów zurbanizowanych.
Należy do nich zbiorowy transport miejski, zwłaszcza wykorzystujący
proekologiczne środki przewozowe. Dla właściwej realizacji polityki
zrównoważonej mobilności miejskiej duże znaczenie ma
odpowiednie zarządzanie zbiorowym transportem miejskim.
Celem
badawczym niniejszej monografii jest określenie uwarunkowań, zasad i
kierunków zarządzania zbiorowym transportem miejskim w
warunkach polityki zrównoważonej mobilności.
Wstęp
1.
Transport miejski w osiąganiu celów polityki
zrównoważonej mobilności
1.1. Mobilność jako element zrównoważonego rozwoju
1.2. Cele i zasady polityki zrównoważonej mobilności
miejskiej
1.3. Zasięg i zakres funkcjonowania transportu miejskiego determinowany
celami polityki zrównoważonej mobilności
1.4. Sposoby podróży miejskich a zrównoważona
mobilność
2. Organizacja
i konkurencja w zbiorowym transporcie miejskim w warunkach polityki
zrównoważonej mobilności
2.1. Uwarunkowania efektywności organizacji i konkurencji w zbiorowym
transporcie miejskim
2.2. Modelowe ujęcie organizacji i konkurencji w zbiorowym transporcie
miejskim
2.3. Zbiorowy transport miejski regulowany i zderegulowany w osiąganiu
celów polityki zrównoważonej mobilności
2.4. Zarządy zbiorowego transportu miejskiego w osiąganiu
celów polityki zrównoważonej mobilności
3. Zbiorowy
transport miejski w integracji mobilności
3.1. Modelowe ujęcie integracji zbiorowego transportu miejskiego
3.2. Integracja usług zbiorowego transportu miejskiego
3.3. Węzły przesiadkowe jako element integracji mobilności miejskiej
3.4. Mobilność jako usługa służąca integracji mobilności miejskiej
4. Zarządzanie
popytem w zbiorowym transporcie miejskim w warunkach polityki
zrównoważonej mobilności
4.1. Cechy popytu w zbiorowym transporcie miejskim
4.2. Badania wielkości i struktury popytu na usługi zbiorowego
transportu miejskiego
4.3. Zachowania transportowe jako determinanta zarządzania popytem w
zbiorowym transporcie miejskim
4.4. Preferencje transportowe jako determinanta zarządzania popytem w
zbiorowym transporcie miejskim
5. Zarządzanie
podażą w zbiorowym transporcie miejskim w warunkach polityki
zrównoważonej mobilności
5.1. Cechy podaży zbiorowego transportu miejskiego
5.2. Tabor jako element podaży w zbiorowym transporcie miejskim
5.3. Elektryfikacja transportu autobusowego a osiąganie
celów polityki zrównoważonej mobilności miejskiej
5.4. Infrastruktura jako element podaży w zbiorowym transporcie miejskim
5.5. Asset management jako kompleksowe zarządzanie infrastrukturą w
zbiorowym transporcie miejskim w warunkach polityki
zrównoważonej mobilności miejskiej
6.
Zarządzanie cenami i dystrybucją w zbiorowym transporcie miejskim w
warunkach polityki zrównoważonej mobilności
6.1. Cele i zakres polityki cen w kształtowaniu
zrównoważonej mobilności miejskiej
6.2. Taryfy opłat w zbiorowym transporcie miejskim w polityce
zrównoważonej mobilności miejskiej
6.3. Systemy biletowe i dystrybucja biletów w kształtowaniu
zrównoważonej mobilności miejskiej
6.4. Bezpłatny zbiorowy transport miejski jako narzędzie kształtowania
zrównoważonej mobilności
7. Zarządzanie
marketingowe w zbiorowym transporcie miejskim w warunkach polityki
zrównoważonej mobilności
7.1. Istota, przesłanki i uwarunkowania zarządzania marketingowego w
zbiorowym transporcie miejskim
7.2. Strategie marketingowe w zbiorowym transporcie miejskim
7.3. Marketingowe kształtowanie usługi zbiorowego transportu miejskiego
7.4. Promocja usług zbiorowego transportu miejskiego
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
246
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|