wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

MODELOWANIE POJÊÆ MATEMATYCZNYCH


ZARZYCKI P.

wydawnictwo: WUG, 2019, wydanie I

cena netto: 31.19 Twoja cena  29,63 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Modelowanie pojêæ matematycznych


W ksi±¿ce znajduj± siê opisy, w jaki sposób mo¿na wprowadzaæ i kszta³towaæ niektóre matematyczne pojêcia, w jaki sposób „robi siê” to w szkole (pokazujemy fragmenty szkolnych podrêczników) i jak wygl±daj± formalne matematyczne definicje tych pojêæ. Odwo³ujemy siê do podstawy programowej matematyki, czyli bardzo wa¿nego dokumentu, okre¶laj±cego jakich zagadnieñ z matematyki powinno siê uczyæ w szkole.

Ksi±¿ka powsta³a na podstawie materia³ów do wyk³adów „Modelowanie wybranych pojêæ matematycznych” prowadzonych w latach 2011-2016 dla studentów sekcji nauczycielskiej w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdañskiego. Przed niektórymi wyk³adami pytano studentów (w formie ankiety), co wiedz± np. o liczbach rzeczywistych, o pojêciu pola figury p³askiej, o funkcjach ci±g³ych; wyniki tych ankiet s± niepokoj±ce – wiedza przysz³ych nauczycieli matematyki na temat istoty pojêæ, które bêd± wprowadzaæ w szkole jest p³ytka (niektóre odpowiedzi studentów przytaczam). Mo¿na zapytaæ, czy taka g³êbsza wiedza jest im potrzebna? Podobne, raczej retoryczne pytanie, mo¿na zadaæ przysz³ym lekarzom. Po co lekarzowi podstawowej opieki medycznej wiedza na temat komórki, genów itp. Uwa¿amy jednak, ¿e fundamentalna wiedza jest jednak niezbêdna, zw³aszcza przysz³ym nauczycielom matematyki; na ogó³ nie tworz± oni matematyki, ale, omawiaj±c, kszta³tuj±c pojêcie matematyczne w szkole warto siêgaæ do jego matematycznych podstaw.

Wstêp
Jak kszta³towaæ pojêcia matematyczne - zasady ogólne

Rozdzia³ 1. Liczby
1.1. Liczby naturalne
1.2. Liczby ca³kowite
1.3. Liczby wymierne
1.4. Liczby rzeczywiste
1.5. Liczby zespolone

Rozdzia³ 2. Mierzenie
2.1. D³ugo¶æ
2.2. Pole
2.3. Objêto¶æ

Rozdzia³ 3. Funkcje
3.1. Zasada trzech etapów w nauczaniu funkcji
3.2. Zmienna jako jedna z interpretacji symboli literowych
3.3. W³asno¶ci funkcji
3.4. Ci±g³o¶æ funkcji
3.5. Funkcje elementarne. Funkcja wyk³adnicza
3.6. Ró¿niczkowalno¶æ funkcji
3.7. Ca³ki

Rozdzia³ 4. Prawdopodobieñstwo
4.1. Szko³a podstawowa
4.2. Szko³a ¶rednia
4.3. Co to jest prawdopodobieñstwo?
4.4. Drzewka i prawdopodobieñstwo warunkowe. Uzupe³nienia
4.5. Schematy kombinatoryczne

Indeks

176 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022