wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SPRAWOZDANIE FINANSOWE JAKO NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI SPÓŁKI PUBLICZNEJ


ŁAZAROWICZ E.

wydawnictwo: SGH, 2022, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sprawozdanie finansowe jako narzędzie efektywnej komunikacji spółki publicznej


Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono definicję i funkcje komunikacji. Scharakteryzowano syntetycznie tradycje badawcze w dziedzinie komunikacji oraz wybrane modele komunikacyjne. Ponadto opisano wybrane czynniki determinujące skuteczną komunikację.

Rozdział drugi jest poświęcony komunikacji rachunkowości. Opisano w nim pojęcie komunikacji rachunkowości. Następnie przedstawiono przegląd literatury zagranicznej oraz polskiej dotyczącej badań naukowych z tego zakresu.

Rozdział trzeci jest poświęcony różnym inicjatywom na rzecz efektywnej komunikacji poprzez sprawozdawczość finansową. Rozpoczyna się od krótkiej charakterystyki raportu rocznego spółki publicznej. Następnie opisano kilka dokumentów, w tym dokumenty dyskusyjne na temat ujawnień w sprawozdaniach finansowych oraz raport ilustrujący dobre praktyki spółek w zakresie efektywnego komunikowania tych ujawnień.

Ostatni rozdział zawiera wyniki badania empirycznego dotyczącego praktyk spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji z otoczeniem poprzez sprawozdania finansowe. Pierwsza część badania dotyczy analizy not w sprawozdaniach finansowych spółek zagranicznych, zaś druga część – spółek z Polski.

Monografię zamyka podsumowanie zawierające główne wnioski wynikające z realizacji celu pracy oraz kierunki dalszych badań.

Mam nadzieję, że monografia będzie inspiracją dla Czytelników. Dla osób zajmujących się nauką rachunkowości – inspiracją do badań w obszarze komunikacji rachunkowości. Dla osób związanych z praktyką rachunkowości – inspiracją do zmian w sprawozdaniach finansowych spółek i innych raportach, dzięki którym zawarte w nich informacje będą lepiej komunikowane otoczeniu. Dla studentów – inspiracją do wykorzystania wybranych rozwiązań efektywnej komunikacji w różnych pracach pisemnych.

(fragment Wstępu)

Wstęp

O komunikacji ogólnie

1.1. Definicja i funkcje komunikacji
1.2. Badania naukowe dotyczące komunikacji
1.3. Modele teoretyczne komunikacji
1.4. Wybrane czynniki warunkujące skuteczność komunikacji

Komunikacja i rachunkowość

2.1. Pojęcie komunikacji rachunkowości
2.2. Badania naukowe w zakresie komunikacji rachunkowości – literatura zagraniczna
2.3. Badania naukowe w zakresie komunikacji rachunkowości – literatura polska

Inicjatywy sprzyjające efektywnej komunikacji spółek z wykorzystaniem sprawozdań finansowych

3.1. Raport roczny spółki publicznej
3.2. A Plain English Handbook – inicjatywa amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd
3.3. Zasady efektywnej komunikacji – dokumenty dyskusyjne EFRAG, FRC, FASB i IASB
3.4. Lepsza komunikacja w sprawozdawczości finansowej – raport Fundacji IFRS

Praktyki spółek publicznych w zakresie efektywnej komunikacji poprzez sprawozdanie finansowe – badanie własne

4.1. Cel i metoda badania
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Pandora, ITV plc, Orange, Fonterra, Wesfarmers
4.4. PGNiG
4.5. Orlen
4.6. Wnioski z badania

Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

192 strony, B5, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022