|
POLSKI NEW LOOK CERAMIKA UŻYTKOWA LAT 50. I 60.
BANAŚ B. wydawnictwo: MARGINESY, 2022, wydanie IIcena netto: 79.89 Twoja cena 75,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polski new look
Ceramika użytkowa lat 50. i 60.
To pozycja,
którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien
mieć!
Design przełomu dekad lat
50. i 60. XX wieku reklamowano często jako „new
look”. Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym
debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy
dotarły na krótko przed polityczną
„odwilżą” 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu
„nowoczesności” i pojęcia „dobrego
wzoru” odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut
Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty
powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP – to
ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni
porcelany, porcelitu i fajansu.
W tej bogato ilustrowanej książce (ponad 200 kolorowych fotografii)
znajdują się informacje o historycznych kontekstach rozwoju
europejskiego i polskiego wzornictwa i animatorskiej roli IWP. Są też
historie i dokonania poszczególnych ośrodków
(fabryk w Wałbrzychu, Jaworzynie Śląskiej, Chodzieży, Ćmielowie,
Pruszkowie, Tułowicach, Bogucicach, Włocławku, Mirostowicach),
wytwórni prywatnych (Steatyt) i zakładów
związanych z Cepelią (Kadyny, Bolesławiec, Włocławek, Łysa
Góra). Książkę wzbogacają zapisy rozmów z
projektantami, wykaz projektów rzeźby figuralnej i biogramy
artystów.
360 stron, Format:
17.5x24.0cm, oprawa zintegrowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|