wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.95 48,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DYDAKTYKA AKADEMICKA NOWE KONTEKSTY NOWE DOŚWIADCZENIA


MACIEJOWSKA I. SAJDAK-BURSKA A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ, 2022, wydanie I

cena netto: 50.95 Twoja cena  48,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dydaktyka akademicka

 - nowe konteksty, nowe doświadczenia


Czasy pandemii pokazały nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje dydaktyczne pozwalają nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w sytuacji odbiegającej od codziennej rutyny, a jednocześnie jak ogromny wysiłek podjęła kadra uczelni, by sprostać temu wyzwaniu. Tym bardziej potrzebna wydaje się prezentowana w tej książce wymiana pomysłów i inspiracji dydaktycznych, a także dyskurs poświęcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u doktorantów i tak zwanej młodej kadry oraz ich doskonaleniu u nauczycieli akademickich mogących poszczycić się już większym stażem pracy.


Oddajemy do Państwa rąk zbiór artykułów napisanych przez nauczycieli akademickich – praktyków i osoby zajmujące się naukowo dydaktyką akademicką, metodyką nauczania zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców badających i wspierających rozwój kadry akademickiej. Wśród autorów znajdziemy wykładowców różnych kierunków – od chemii poprzez filologie aż po archeologię – którzy dzielą się przykładami dobrych praktyk.

Redaktorki tomu

Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9

AKTYWIZOWANIE STUDENTEK I STUDENTÓW

Małgorzata Herman
Praktyczne przykłady aktywności i form aktywizacji studentów chemii 15

Joanna Dębowska-Ludwin
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii – studium przypadku 23

Dagmara Sokołowska
Badania na małą skalę w edukacji – dwa wymiary odkrywania przez dociekanie 35

Wioleta J. Karna, Kamila Noworól
Design thinking jako metoda kształcenia w zakresie rozwoju kompetencji studenta 47

Karolina Wawer
Design thinking w praktyce polonistycznej 59

Anna Grygoruk
Odwrócony egzamin jako metoda aktywizowania studentów 77

Łukasz Hajduk
Zdalna i stacjonarna możliwość wdrażania modelu pisania magisterskich prac wdrożeniowych w naukach humanistycznych i społecznych 91
 
DOŚWIADCZENIA EDUKACJI ZDALNEJ

Monika Czyżewska, Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska
W stronę refleksyjnej praktyki i dialogicznej informacji zwrotnej w synchronicznym i asynchronicznym nauczaniu (zdalnym).
Inspiracje dydaktyczne z Aarhus University 107

Wojciech Szymla, Anna K. Stanisławska-Mischke
Rola uprzednich doświadczeń nauczyciela akademickiego a efektywność zdalnej dydaktyki w trakcie pandemii COVID-19. Studium przypadku 119

Małgorzata Lasota, Grzegorz Kasparek, Patryk Obajtek, Anna Jagusiak, Martyna Pacanowska
Wzbudzanie zainteresowania studentów tematyką zajęć z wykorzystaniem technik aktywizujących podczas zajęć on-line 131

Anna Wierciak
Użycie cyfrowych opowieści w nauczaniu na poziomie akademickim na przykładzie lektoratu języka angielskiego 145

Aeddan Shaw, Elżbieta Zienkiewicz
Introducing the flipsaw classroom 153

Artur Gunia
Blog jako narzędzie aktywizacji i motywowania studentów – przykład wykorzystania w dydaktyce zdalnej 161

Brygida Kuźniak
Akademicka netykieta. Garść uwag opartych na regułach protokołu dyplomatycznego 179

Aleksandra Lis, Iwona Maciejowska
Zdalne nauczanie w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Implikacje na przyszłość 187

WSPARCIE KADRY AKADEMICKIEJ OBECNEJ I PRZYSZŁEJ

Iwona Maciejowska, Katarzyna Zięba, Bartosz Trzewik, Nataša Brouwer, Ştefania Grecea, Bob Pirok, Jocelyne Vreede, Matti Niemelä, Johanna Kärkkäinen
Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich na wydziałach ścisłych, przyrodniczych, technicznych i inżynieryjnych. Potrzeby i oczekiwania 201

Anna K. Stanisławska-Mischke, Aneta Powroźnik
Krótkie szkolenia czy „duże” programy szkoleniowe dla nauczycieli akademickich? Doświadczenia projektu UEK Hub. Uniwersytecki hub dydaktyczny 217

Joanna Markowska, Jacek Markowski, Monika Brząkała, Marta Dzimińska, Artur Majchrzak, Sylwia Biały, Dominika Hołodziuk
Model szkoleń w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowo-pedagogicznych nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Przyrodnicznym we Wrocławiu w czasie pandemii 229

Anna Wach, Joanna Furmańczyk
Wsparcie rozwoju kompetencji do nauczania on-line w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu 247

Anna Sajdak-Burska
Zagrajmy w pokera… czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej 259

Iwona Maciejowska
Ewaluacja efektów uczenia się jako jeden z tematów rozwoju kompetencji dydaktycznych doktorantów 273

284 strony, 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022