|
DYDAKTYKA AKADEMICKA NOWE KONTEKSTY NOWE DOŚWIADCZENIA
MACIEJOWSKA I. SAJDAK-BURSKA A. RED. wydawnictwo: WYD UJ, 2022, wydanie Icena netto: 50.95 Twoja cena 48,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dydaktyka akademicka
- nowe konteksty, nowe doświadczenia
Czasy
pandemii pokazały nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje
dydaktyczne pozwalają nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w
sytuacji odbiegającej od codziennej rutyny, a jednocześnie jak ogromny
wysiłek podjęła kadra uczelni, by sprostać temu wyzwaniu. Tym bardziej
potrzebna wydaje się prezentowana w tej książce wymiana
pomysłów i inspiracji dydaktycznych, a także dyskurs
poświęcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u
doktorantów i tak zwanej młodej kadry oraz ich doskonaleniu
u nauczycieli akademickich mogących poszczycić się już większym stażem
pracy.
Oddajemy
do Państwa rąk zbiór artykułów napisanych przez
nauczycieli akademickich – praktyków i osoby
zajmujące się naukowo dydaktyką akademicką, metodyką nauczania
zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców
badających i wspierających rozwój kadry akademickiej.
Wśród autorów znajdziemy wykładowców
różnych kierunków – od chemii poprzez
filologie aż po archeologię – którzy dzielą się
przykładami dobrych praktyk.
Redaktorki tomu
Iwona Maciejowska,
Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9
AKTYWIZOWANIE STUDENTEK I
STUDENTÓW
Małgorzata Herman
Praktyczne przykłady aktywności i form aktywizacji studentów
chemii 15
Joanna Dębowska-Ludwin
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii –
studium przypadku 23
Dagmara Sokołowska
Badania na małą skalę w edukacji – dwa wymiary odkrywania
przez dociekanie 35
Wioleta J. Karna, Kamila Noworól
Design thinking jako metoda kształcenia w zakresie rozwoju kompetencji
studenta 47
Karolina Wawer
Design thinking w praktyce polonistycznej 59
Anna Grygoruk
Odwrócony egzamin jako metoda aktywizowania
studentów 77
Łukasz Hajduk
Zdalna i stacjonarna możliwość wdrażania modelu pisania magisterskich
prac wdrożeniowych w naukach humanistycznych i społecznych 91
DOŚWIADCZENIA EDUKACJI
ZDALNEJ
Monika Czyżewska, Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska
W stronę refleksyjnej praktyki i dialogicznej informacji zwrotnej w
synchronicznym i asynchronicznym nauczaniu (zdalnym).
Inspiracje dydaktyczne z Aarhus University 107
Wojciech Szymla, Anna K. Stanisławska-Mischke
Rola uprzednich doświadczeń nauczyciela akademickiego a efektywność
zdalnej dydaktyki w trakcie pandemii COVID-19. Studium przypadku 119
Małgorzata Lasota, Grzegorz Kasparek, Patryk Obajtek, Anna Jagusiak,
Martyna Pacanowska
Wzbudzanie zainteresowania studentów tematyką zajęć z
wykorzystaniem technik aktywizujących podczas zajęć on-line 131
Anna Wierciak
Użycie cyfrowych opowieści w nauczaniu na poziomie akademickim na
przykładzie lektoratu języka angielskiego 145
Aeddan Shaw, Elżbieta Zienkiewicz
Introducing the flipsaw classroom 153
Artur Gunia
Blog jako narzędzie aktywizacji i motywowania studentów
– przykład wykorzystania w dydaktyce zdalnej 161
Brygida Kuźniak
Akademicka netykieta. Garść uwag opartych na regułach protokołu
dyplomatycznego 179
Aleksandra Lis, Iwona Maciejowska
Zdalne nauczanie w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie
doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Implikacje na
przyszłość 187
WSPARCIE KADRY
AKADEMICKIEJ OBECNEJ I PRZYSZŁEJ
Iwona Maciejowska, Katarzyna Zięba, Bartosz Trzewik, Nataša
Brouwer, Ştefania Grecea, Bob Pirok, Jocelyne Vreede, Matti
Niemelä, Johanna Kärkkäinen
Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich na wydziałach
ścisłych, przyrodniczych, technicznych i inżynieryjnych. Potrzeby i
oczekiwania 201
Anna K. Stanisławska-Mischke, Aneta Powroźnik
Krótkie szkolenia czy „duże” programy
szkoleniowe dla nauczycieli akademickich? Doświadczenia projektu UEK
Hub. Uniwersytecki hub dydaktyczny 217
Joanna Markowska, Jacek Markowski, Monika Brząkała, Marta Dzimińska,
Artur Majchrzak, Sylwia Biały, Dominika Hołodziuk
Model szkoleń w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowo-pedagogicznych
nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Przyrodnicznym we Wrocławiu w
czasie pandemii 229
Anna Wach, Joanna Furmańczyk
Wsparcie rozwoju kompetencji do nauczania on-line w Uniwersytecie
Ekonomicznym w Poznaniu 247
Anna Sajdak-Burska
Zagrajmy w pokera… czyli Student Centered Learning w
praktyce kształcenia kadry akademickiej 259
Iwona Maciejowska
Ewaluacja efektów uczenia się jako jeden z
tematów rozwoju kompetencji dydaktycznych
doktorantów 273
284 strony,
17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|