wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.89 74,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BIZNES PO CHIŃSKU SZANSE ZAGROŻENIA RYZYKA


PRACA ZBIOROWA

wydawnictwo: MT BIZNES, 2022, wydanie I

cena netto: 77.89 Twoja cena  74,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biznes po chińsku

szanse, zagrożenia, ryzyka


Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe. 

Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej. 

Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.

Wstęp (Kamil Biernat)

Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat)
Wstęp
Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna
współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna?
Gdzie leży więc problem?
Wnioski

Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian)
Wstęp
Polski biznes w Chinach - historia i współczesność
Problemy polskich inwestycji w Chinach
Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL
Rozwiązywanie sporów

Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski)
Co to jest weryfikacja?
Po co weryfikować?
Do czego prowadzi brak weryfikacji?
Weryfikacja podmiotu - czyli jak i gdzie?
Umowa, umowa i jeszcze raz umowa
Podsumowanie

Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi (Kamil Biernat)
Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę
Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim?
Główne elementy umowy

Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel)
Słowo wstępne
Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo
Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach
Lokalizacja prawa
System ochrony znaku towarowego w Chinach
System praw autorskich w Chinach
Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach?
Zakończenie

Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski)
Wstęp
Struktura oszustwa
Co robić?
Czego nie robić?

Spory z kontrahentami chińskimi - aspekty praktyczne (Kamil Biernat)
Wstęp
Ale dlaczego w Chinach?

Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina)
Wstęp
Polsko-chińskie relacje biznesowe
O spółce Amica S.A.
Biuro Chińskie
Nawiązywanie relacji biznesowych
Negocjacje biznesowe
Codzienna komunikacja
Kwestie kulturowe
Zakończenie

Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski)
Wprowadzenie
Kulturowa odmienność Chińczyków
Podsumowanie

Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska)
Wstęp
Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych
Przygotowanie do spotkania biznesowego
Negocjacje
Wspólny czas wolny
Podsumowanie

Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach (Stanisław Szufrajda)
Wstęp
Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka
Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla
"Samotność pól bawełnianych" w reżyserii Komunistycznej Partii Chin
Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów
Zakończenie

Notki o autorach

236 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022