|
NAUCZYCIEL A SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ UCZENIA SIĘ I WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH
STOKOWSKA-ZAGDAN E. MILLER P. CĘCELEK G. WOŹNICKA E. RED. wydawnictwo: DIFIN, 2023, wydanie Icena netto: 90.00 Twoja cena 85,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i
wyrównywania szans edukacyjnych
Publikacja
poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze
przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami
stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i
trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we
współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji
nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy
jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem,
nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego
przyszłością.
Wstęp
CZĘŚĆ I. Nauczyciel
wobec nowych potrzeb, problemów i trudności
uczniów
Anna Ozga
W trosce o sukces ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
– poszukiwanie optymalnych rozwiązań w pracy nauczyciela
Jolanta Flanz
Wiedza i czynności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej podejmowane
wobec uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – raport
z badań
Grażyna Cęcelek
Znaczenie kompetencji nauczycielskich w determinowaniu jakości procesu
edukacji, diagnozy i terapii pedagogicznej prowadzonego w oparciu o
nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
Alojzy Pilich
Rola szkoły i nauczyciela w procesie kształtowania bezpieczeństwa
młodego pokolenia
Anna Szkolak-Stępień
Społeczne oczekiwania w zakresie umiejętności nauczyciela wczesnej
edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej
(résumé z badań własnych)
Bartłomiej Rosiak
Nauczyciel a przyszłość ucznia – jak wspierać w rozwoju i
osiąganiu celów edukacyjnych? O rozwoju ucznia w
zreformowanej szkole. Problemy, dobre praktyki
CZĘŚĆ II. Nauczyciel w
procesie kształtowania własnego profesjonalizmu i autorytetu
Magdalena Grochowalska
Znaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki
edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Anna Abramczyk
Poczucie skuteczności własnej nauczyciela a efektywność transferu
treści szkolenia do praktyki edukacyjnej
Kamila Lasocińska
Odkrywanie pasji jako element twórczego rozwoju i wyzwanie
dla współczesnego nauczyciela
Joanna Jaworska
Budowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkole
Roksolyana Shvay
Twórczość a wiedza – korelacja kontrowersyjna
CZĘŚĆ III. Nauczyciel w
dobie cyfryzacji, pandemii oraz edukacji permanentnej
Aleksandra Szczygieł
Pokoleniowa wieża Babel – czy w czasach cyfryzacji młodzież i
dorośli są w stanie się porozumieć?
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Istotność gier komputerowych w spędzaniu czasu wolnego dzieci w
młodszym wieku szkolnym
Małgorzata Parzych
Nauczyciel w sytuacji popandemicznej – próba
refleksji
Elżbieta Woźnicka
E-nauczyciel inicjatorem edukacji całożyciowej
Mirosław Wójcik
Współczesny nauczyciel w świetle postulatów
psychologii humanistycznej
Dorota Sipińska
Nauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji
(próba analizy)
CZĘŚĆ IV. Nauczyciel w
wybranych obszarach przestrzeni edukacyjnej
Jolanta Flanz
Zabawa w edukacji uczniów klas I–III szkoły
podstawowej w świetle opinii nauczycieli
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej –
raport z badań własnych
Teresa Janicka-Panek
Osiągnięcia uczniów klasy pierwszej jako źródło
refleksji dla nauczycieli
Adam Przybysz
Sport i rekreacja jako jedne z ważniejszych środków
wychowawczych w szkole
Małgorzata Gajak-Toczek
Edukacja polonistyczna jako podróż
Marta Grześko-Nyczka
Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i
współpracy
Noty o autorach
362 strony, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|