wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MODEL BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD


ADAMIK A. GRABOWSKA S. SANIUK S.

wydawnictwo: PWE, 2023, wydanie I

cena netto: 82.69 Twoja cena  78,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Model biznesu w środowisku Smart World


Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach.

Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu.

Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw.

Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż.

WSTĘP

1. SPECYFIKA ŚRODOWISKA SMART WORLD

1.1. Koncepcja Smart World
1.2. Wymagania techniczne i środowiskowe
1.3. Wyzwania społeczne i organizacyjne

2. ORGANIZACJE W SMART WORLD

2.1. Organizacja w erze przełomów, zmian i zrównoważonego rozwoju
2.2. Inteligencja organizacji – obszary, kierunki i dynamika rozwoju
2.3. Organizacje przyszłości w teorii i praktyce ery Smart World

3. BUDOWA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW W SMART WORLD

3.1. Proces budowy konkurencyjności w środowisku Smart World i jego elementy
3.2. Problemy i bariery procesu kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw – przegląd doświadczeń międzynarodowych
3.3. Źródła i strategie budowy przewagi konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0 i środowiska Smart World

4. PERSONALIZACJA W ZRÓWNOWAŻONEJ PRODUKCJI I KONSUMPCJI W ŚRODOWISKU SMART WORLD

4.1. Koncepcja zrównoważonej produkcji i konsumpcji
4.2. Personalizacja jako efekt oczekiwań współczesnego klienta
4.3. Serwicyzacja produkcji przemysłowej jako nowa strategia funkcjonowania przedsiębiorstw

5. WYZWANIA DLA MODELI BIZNESU W DOBIE PRZEMYSŁU 4.0

5.1. Wiedza i kompetencje inżynierów i menedżerów – diagnoza wymagań
5.2. Współpraca sieciowa małych i średnich przedsiębiorstw – korzyści i obawy
5.3. Rozwój nowych modeli biznesu – analiza trendów

6. PROJEKT MODELU BIZNESU

6.1. Megatrendy
6.2. Filary technologiczne
6.3. Architektura modelu biznesu
6.4. Architektura techniczna
6.5. Architektura społeczna
6.6. Procesy

7. PLANOWANIE CYBER-FIZYCZNYCH SIECI PRODUKCYJNYCH DLA MODELI BIZNESU

7.1. Implementacja idei Przemysłu 4.0 dla networkingu przedsiębiorstw
7.2. Model platformy integracji klienta i producenta
7.3. Koncepcja metodyki prototypowania sieci przedsiębiorstw

8. INNOWACYJNOŚĆ MODELU BIZNESU

8.1. Orientacja na proces kreowania innowacji
8.2. Transformacja biznesu – nowa era innowacji
8.3. Innowacyjne elementy modelu biznesu na bazie Canvas
8.4. Zarządzanie talentami jako element architektury społecznej

9. WARTOŚĆ I KONKURENCYJNOŚĆ MODELU BIZNESU

9.1. Kreowanie wartości poprzez model biznesu
9.2. Źródła przewagi konkurencyjnej modelu biznesu
9.3. Strategiczna karta wyników
9.4. Kluczowe wskaźniki efektywności
9.5. Weryfikacja modelu – studium przypadku

10. PRAKTYCZNE ASPEKTY MODELI BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD

10.1. Środowisko Smart World
10.2. Fabryki przyszłości
10.3. Cyber-fizyczne sieci przedsiębiorstw

KIERUNKI ROZWOJU MODELI BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD

BIBLIOGRAFIA
SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ
INDEKS

304 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022