wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CIEMNA STRONA MARKETINGU


WOŹNICZKA J.

wydawnictwo: PWE, 2023, wydanie I

cena netto: 113.75 Twoja cena  108,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ciemna strona marketingu


Posługując się prostą metaforą, można stwierdzić, że zarówno w podręcznikach, jak i w praktyce rynkowej prezentowana jest zwykle jasna strona marketingu. Przejawia się ona m.in. w nastawieniu przedsiębiorstw na zaspokajanie potrzeb nabywców, dostarczaniu im użytecznych produktów, oferowaniu ich na korzystnych warunkach i zapewnianiu odpowiedniego poziomu obsługi. Marketing ma jednak także swoją ciemną stronę. Za pomocą tego określenia opisuje się wszystkie te działania rynkowe, które można uznać za nieetyczne, nielegalne, nieuczciwe, oszukańcze czy manipulacyjne, a których efektem jest powstawanie różnego rodzaju szkód dla nabywców, konkurentów i konkurencji, środowiska naturalnego lub innych grup interesariuszy.

Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im.

WSTĘP

1. ODKRYWANIE CIEMNEJ STRONY MARKETINGU

1.1. Jasna i ciemna strona marketingu
1.2. Cele, zakres i metoda opracowania

2. CIEMNA STRONA BADAŃ MARKETINGOWYCH

2.1. Badania marketingowe, ich zakres i znaczenie
2.2. Badania marketingowe jako pole nadużyć
2.3. Asymetria informacji między sprzedawcami a nabywcami
2.4. Manipulowanie wynikami badań i dezinformowanie odbiorców
2.5. Nieetyczne praktyki badawcze
2.6. Badania marketingowe a ochrona prywatności
2.7. Testowanie produktów na zwierzętach

3. CIEMNA STRONA PRODUKTU

3.1. Produkt jako zasadniczy element oferty rynkowej przedsiębiorstwa
3.2. Szkodliwe produkty
3.3. Produkty z wadami
3.4. Podróbki i kopie produktów
3.5. Skracanie czasu używania produktu
3.6. Zwodnicze opakowanie

4. CIEMNA STRONA CENY I PROMOCJI SPRZEDAŻY

4.1. Cena i promocja sprzedaży jako narzędzia marketingu
4.2. Uczciwe i nieuczciwe ceny
4.3. Nieuczciwe i kontrowersyjne praktyki cenowe
4.4. Wojny i zmowy cenowe
4.5. Oszukańcza promocja sprzedaży
4.6. Ciemna strona handlowej promocji sprzedaży

5. CIEMNA STRONA SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA

5.1. Znaczenie sprzedaży i obsługi klienta w marketingu
5.2. Etyka sprzedaży
5.3. Manipulacyjne techniki sprzedaży osobistej
5.4. Nieuczciwe praktyki sprzedażowe
5.5. Korupcja w sprzedaży
5.6. Zwodniczy telemarketing
5.7. Nieuczciwa sprzedaż bezpośrednia
5.8. Ciemna strona obsługi klienta

6. CIEMNA STRONA ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z KLIENTAMI

6.1. Zakres, znaczenie i narzędzia zarządzania relacjami z klientami
6.2. Błędy i wypaczenia w zarządzaniu relacjami z klientami
6.3. Faworyzowanie i dyskryminowanie klientów
6.4. Frustrujące programy lojalnościowe

7. CIEMNA STRONA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

7.1. Komunikacja marketingowa jako narzędzie marketingu
7.2. Oszukiwanie w komunikacji marketingowej
7.3. Zwodnicza i nieuczciwa reklama
7.4. Ciemna strona komunikacji marketingowej w Internecie
7.5. Ukryty marketing
7.6. Komunikacja marketingowa wyrobów alkoholowych i tytoniowych
7.7. Greenwashing

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

670 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022