|
BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA W ZESPOŁACH JAK MOTYWOWAĆ LUDZI DO EFEKTYWNIEJSZEJ PRACY
SĘDZIMIR T. wydawnictwo: ONE PRESS, 2023, wydanie Icena netto: 67.00 Twoja cena 63,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania w zespołach
Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
Psychologia w służbie Twojego
biznesu
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego
delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym
przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale
także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak,
że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu
zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak dobrze jak ja...". Co
niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich
pracownicy nie są odpowiednio zaangażowani w realizowanie powierzonych
im zadań.
Skąd się bierze brak
zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i
socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób
radzić sobie z tymi zjawiskami, aby zmieniać postawy, zachowania i
nawyki zatrudnionych? Jak wiele w procesie budowania zaangażowania
podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania
znajdziesz w tej książce.
Autor podszedł do
zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z
uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii
humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie -
psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.
WSTĘP
1. JAK WDRAŻAĆ ZMIANY
PRZEZ ŁAGODZENIE OPORU ZATRUDNIONYCH?
2. OGÓLNY
ZARYS METOD PSYCHOLOGICZNEGO ODDZIAŁYWANIA NA LUDZI W BIZNESIE
3. JAK KOMUNIKOWAĆ
TREŚCI, ABY PRACOWNICY CHCIELI SŁUCHAĆ I WDRAŻAĆ ZMIANY W ŻYCIE?
4. TWORZENIE
WARUNKÓW DO PRZYJMOWANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
KLIMAT KOMUNIKACJI
POZYCJE ŻYCIOWE
WYTYCZNE FEEDBACKU
5. PRZEKAZYWANIE ZADAŃ W
MOTYWUJĄCY SPOSÓB
PODEJŚCIE MIĘKKIEGO COACHINGU
PODEJŚCIE TWARDEGO COACHINGU
6. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE
NA ADAPTOWANIE SIĘ DO ZMIAN PRZEZ PRACOWNIKA
REEDUKACJA, CZYLI POKONYWANIE BARIERY DYSONANSU POZNAWCZO-EMOCJONALNEGO
MOTYWACJA POZYTYWNA VS. MOTYWACJA NEGATYWNA
NAGRADZANIE WYSIŁKU, A NIE WYNIKÓW
7. PRACA Z PERCEPCJĄ
PRACOWNIKA
PROCESY PERCEPCJI
POZYTYWNY DIALOG WEWNĘTRZNY
WYOBRAŹNIA
PRZYZWYCZAJENIA
ZMIANA OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ
8. DIALOG MOTYWUJĄCY
PODSTAWOWA ŚCIEŻKA PROWADZĄCA W ROZMOWIE Z ZATRUDNIONYM
ODZWIERCIEDLENIA
PODSUMOWANIA
JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA
JĘZYK PRZYGOTOWAWCZY I JĘZYK MOBILIZUJĄCY
JĘZYK PODTRZYMANIA
9. PERSPEKTYWA
BEHAWIORALNA
OD CZEGO ZACZĄĆ BUDOWANIE NAWYKÓW?
JAK UTRWALIĆ ZACHOWANIA I NAWYKI?
METODY PRACY Z NAWYKAMI
OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
INSTRUKTAŻ LUB SZKOLENIE, NASTĘPNIE OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE
WZMOCNIENIA
MODELOWANIE ZACHOWANIA, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
EKSPERYMENT BEHAWIORALNY, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
10. PERSPEKTYWA
POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
EKSPOZYCJA
HABITUACJA
SYSTEMATYCZNA DESENSYTYZACJA
TECHNIKA IMPLOZYWNA
MODELOWANIE ZACHOWAŃ
SAMOINSTRUOWANIE
RACJONALNA SAMOANALIZA
11. ZAKOŃCZENIE
ODPOWIEDZI DO TESTÓW
248 stron,
14.0x20.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|