|
NIEFORMALNA KOMUNIKACJA MIĘDZY KONSUMENTAMI ZA POŚREDNICTWEM INTERNETU EWOM
BUDZANOWSKA-DRZEWIECKA M. wydawnictwo: WYD UJ, 2023, wydanie Icena netto: 53.35 Twoja cena 50,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nieformalna komunikacja między konsumentami za pośrednictwem
internetu (eWOM)
Charakter i efekty perswazyjne
Monografia
wpisuje się w nurt dynamicznie rozwijających się na świecie badań nad
wielowymiarową komunikacją marketingową online. Identyfikuje stosunkowo
mało zbadany problem skuteczności i siły perswazji
argumentów emocjonalnych zawartych w komunikatach
zamieszczanych w sieci. Zagadnienie to stanowi interesujący,
oryginalny, otwarty pod względem naukowym i zarazem dynamiczny problem
badawczy. Książka z powodzeniem łączy wątek teoretyczny i empiryczny.
Opiera się na obszernych studiach literaturowych i własnych,
oryginalnych oraz starannie zaplanowanych i zrealizowanych badaniach
eksperymentalnych. Wykazuje bardzo rozległą wiedzę Autorki, a także jej
głębokie i wieloletnie zainteresowanie tytułowym problemem.
Z recenzji prof. dra
hab. Jana W. Wiktora
Niniejszy
tom jest dziełem przyjemnym i łatwym w odbiorze przez Czytelnika, mimo
wysokiego stopnia formalizacji wywodu. To nowatorskie opracowanie
dotyczące słabo zbadanego, nie tylko w kontekście polskim, zjawiska
komunikacji nieformalnej konsumentów w środowisku
internetowym z uwzględnieniem emocjonalnych atrybutów
recenzji konsumenckich o produktach. Podjęte zagadnienie jest niezwykle
aktualne. W dobie wirtualizacji życia społecznego, konsumpcji i działań
przedsiębiorstw stanowi jeden z kluczowych problemów
poznawczych o znaczeniu praktycznym dla działalności marketingowej z
jednej strony oraz dla edukacji konsumentów z drugiej.
Z recenzji dra hab.
Radosława Mącika, prof. UMCS
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
– adiunkt w Instytucie Ekonomii,
Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji
Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Autorka i
współautorka opracowań naukowych i popularnonaukowych z
zakresu zachowań konsumentów, komunikacji marketingowej w
internecie oraz różnic kulturowych, wydawanych w Polsce i za
granicą. Rozwija zainteresowania w obszarze metodologii badań
naukowych. Obecnie w pracy badawczej analizuje zachowania
konsumentów (m.in. zachowania prośrodowiskowe) i komunikację
online, skupiając się na efektach perswazyjnych komunikacji electronic
word of mouth (eWOM).
Wstęp . 11
Podziękowania . 23
Rozdział 1. Komunikacja
eWOM na tle powiązanych pojęć – charakterystyka i specyficzne
cechy definiens . 25
1.1. Komunikacja WOM (word of mouth) – tradycyjna komunikacja
nieformalna między konsumentami 27
1.2. Komunikacja eWOM (electronic word of mouth) – nowa forma
nieformalnej komunikacji między konsumentami odbywająca się za
pośrednictwem internetu 31
1.3. Dywergentny charakter komunikacji eWOM na tle tradycyjnej
komunikacji WOM 38
1.4. Electronic word of mouth marketing (eWOMM) – specyficzna
forma komunikacji marketingowej inicjowanej przez przedsiębiorstwa 48
Podsumowanie 62
Rozdział 2. Komunikacja
eWOM w procesie podejmowania decyzji nabywczych . 65
2.1. Płaszczyzny analizowania komunikacji eWOM w decyzjach nabywczych
konsumentów 66
2.2. Komunikacja eWOM – nieformalne źródło w
procesie wyszukiwania informacji rynkowych . 77
2.3. Polisemia ról i uwarunkowania zaangażowania
konsumentów w przebieg komunikacji eWOM . 90
2.4. Korzystanie przez konsumentów z komunikatów
eWOM jako nieformalnych źródeł informacji rynkowej w
internecie 103
Podsumowanie 110
Rozdział 3. Uwarunkowania
perswazyjności komunikacji eWOM . 113
3.1. Perswazyjność komunikacji eWOM – modele i kategorie
czynników ją wzmacniające . 114
3.2. Atrybuty przekazu kształtujące perswazyjność komunikacji eWOM 129
3.3. Afektywne atrybuty przekazu kształtujące perswazyjność komunikacji
eWOM . 144
3.4. Atrybuty nadawcy kształtujące perswazyjność komunikacji eWOM 163
Podsumowanie 175
Rozdział 4. Założenia i
metodyka badań empirycznych 177
4.1. Podejścia i metody stosowane w badaniu efektów
perswazyjnych komunikacji eWOM 178
4.2. Model badań empirycznych nad perswazyjnością komunikacji eWOM 193
4.3. Procedura wykonanych badań empirycznych . 205
4.4. Charakterystyka doboru próby w zrealizowanych badaniach
empirycznych 222
Podsumowanie 227
Rozdział 5. Efekty
perswazyjne wywoływane przez emocjonalne atrybuty recenzji online w
procesie decyzji nabywczych – wyniki badań empirycznych 229
5.1. Efekty perswazyjne wywołane przez emocjonalne atrybuty recenzji
produktu experience – eksperyment 1 . 230
5.2. Efekty perswazyjne wywołane przez emocjonalne atrybuty recenzji
produktu search – eksperyment 2 . 241
5.3. Efekty perswazyjne wywołane przez emocjonalne atrybuty recenzji
produktu – znaczenie rodzaju produktu 249
5.4. Efekty perswazyjne wywołane przez emocjonalne atrybuty recenzji
produktu search oraz płeć recenzenta – eksperyment 3 260
Dyskusja wyników i ograniczenia zrealizowanych badań . 269
Zakończenie . 291
Bibliografia . 301
Spis tabel . 369
Spis rysunków . 373
Spis wykresów . 375
Załącznik 1. Założenia i procedura systematycznego przeglądu
literatury: emocje w komunikacji eWOM . 379
Załącznik 2. Założenia i podsumowanie systematycznego przeglądu
literatury: wymiary kulturowe Hofstedego w komunikacji eWOM . 386
Załącznik 3. Zestaw treści bodźców eksperymentalnych . 396
Załącznik 4. Przykład graficznej postaci bodźca prezentowanego
respondentom . 398
Załącznik 5. Wzory kwestionariuszy . 399
420 stron, Format:
15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|