|
WPROWADZENIE DO GIER DECYZYJNYCH W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE
ZYCH J. ZAGÓRSKA A. wydawnictwo: ELIPSA, 2020, wydanie Icena netto: 28.35 Twoja cena 26,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wprowadzenie do gier
decyzyjnych w naukach o bezpieczeństwie
Publikacja zawiera
podstawowe treści dotyczące roli gier decyzyjnych w procesach
przygotowania kadr menedżerskich do zarządzania bezpieczeństwem.
Głowna
pespektywa z jakiej prezentowane są treści niniejszej publikacji, to
dyscyplina nauki o bezpieczeństwie. Prezentowane w książce dociekania
porządkują wstępnie siatkę pojęciową dotyczą doskonalenia
mechanizmów ludzkiego myślenia, bazującego przede wszystkim
na modelach growych, związanych z racjonalizacją prognozowania
stanów przyszłych, lepszego rozumienia procesu wypracowania
decyzji, wartościowania skutków podjętych decyzji oraz
określania kryteriów i preferencji wyboru wariantu
decyzyjnego.
Celem niniejszej książki jest zapełnienie istotnej luki, jaka występuje
w wiedzy studentów przygotowywanych do pełnienia
ról menedżerskich w zarzadzaniu bezpieczeństwem. Ustalając
założenia i koncepcję publikacji przyjęto dwa podstawowe cele:
1) usystematyzowanie podstawowej wiedzy na temat gier decyzyjnych
implementowanych w domenie zrządzania bezpieczeństwem;
2) przedstawienie tej problematyki w taki sposób, aby z
książki mógł skorzystać zarówno początkujący
Czytelnik bez wstępnego przygotowania z cybernetyki, jak i pracownik
naukowy specjalizujący się z w implementacji teorii gier i teorii
decyzji w obszarach zarządzania bezpieczeństwem.
Niniejsza publikacja to wybiórcza prezentacja aktualnego
stanu wiedzy zawartego w rozproszonych publikacjach o grach
decyzyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem
aspektów zarządzania bezpieczeństwem. Unikatowość tej
książki polega na rozpatrywaniu różnych aspektów
preparacji jednostek lekcyjnych w konwencji gry decyzyjnej, dla
kształtowania kompetencji menedżerskich w zarządzaniu bezpieczeństwem.
Wstęp
(Jan Zych)
Czego dotyczy niniejsza publikacja?
Treść i struktura publikacji
Adresat
Słownik podstawowych pojęć dotyczących gier decyzyjnych (Anna
Zagórska, Jan Zych)
Rozdział 1.
Gry decyzyjne w dyscyplinie: nauki o bezpieczeństwie
(Jan Zych)
1.1. Usytuowanie nauk o bezpieczeństwie w dokumentach normatywnych
1.2. Perspektywa wyjścia poza dziedzinę nauk społecznych
1.3. Podejmowanie decyzji w zarządzaniu bezpieczeństwem - wybrane
dyskursy
1.4. Przegląd naukowych stanowisk na temat podejmowania decyzji
1.4.1. Stanowisko prof. Kieżuna
1.4.2. Stanowisko prof. Simona
1.4.3. Stanowisko prof. Sadowskiego
1.4.4. Stanowisko prof. Penca
1.4.5. Stanowisko prof. Schermerhorna
1.4.6. Stanowisko prof. Bielskiego
1.4.7. Stanowisko prof. Wachowiaka
1.4.8. Stanowisko prof.: Kaczmarka i Sikorskiego
1.4.9. Stanowisko prof. Ackoffa
1.5. Wiedza, świadomość decydenta w procesie podejmowania decyzji
1.6. Inhibitory w podejmowaniu optymalnych decyzji
1.7. Warstwa normatywna w podejmowaniu decyzji w zarządzaniu kryzysowym
1.7.1. Ustawa o stanie klęski żywiołowej
1.7.2. Ustawa o stanie wyjątkowym
1.7.3. Ustawa o samorządzie powiatowym
1.7.4. Ustawa o samorządzie województwa
1.7.5. Ustawa o państwowym ratownictwie medycznym
1.7.6. Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad
organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
1.8. Kodyfikacja ról i zadań w grach decyzyjnych osadzonych
w administracji publicznej
1.8.1. Prawo, a defi niowanie ról i zadań administracji
publicznej dla zarządzania kryzysowego
1.8.2. Znaczenie kodyfi kacji dla defi niowania ról
menedżerskich 1.9. Podsumowanie treści zawartych w rozdziale 1
Rozdział 2. Gry
decyzyjne - podstawy (Anna
Zagórska)
2.1. Wprowadzenie do teorii gier
2.1. Historia gier na świecie w naukach o bezpieczeństwie
2.2. Założenia gier decyzyjnych
2.3. Rodzaje gier. Typy gier
2.4. Atuty gier decyzyjnych
Rozdział 3. Przykłady
gier decyzyjnych dedykowanych w obszar zarządzania bezpieczeństwem
(Jan Zych)
3.1. Kompetencje
3.1.1. Kompetencje twarde
3.1.2. Kompetencje miękkie
3.2. Gra decyzyjna LEGION
3.2.1. Mechanizmy charakteryzujące grę decyzyjną LEGION
3.2.2. Resume na temat gry decyzyjnej LEGION
3.3. Gra wojenna - symulator GAMBIT
3.4. Gra wojenna GAMBLER
3.5. Gra decyzyjna CYRYL
Zakończenie (Jan Zych)
Wykaz cytowanej literatury (Anna Zagórska, Jan Zych)
Załączniki (Jan Zych)
Przykładowa karta przedmiotu "Wprowadzenie do gier decyzyjnych"
132
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|