wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

WSPÓ£CZESNE TRENDY ROZWOJU W REGIONIE PROBLEMY WYBRANE


STASZEWSKA J. KOLOMYTSEVA O.

wydawnictwo: ELIPSA, 2019, wydanie I

cena netto: 25.99 Twoja cena  24,69 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Wspó³czesne trendy rozwoju w regionie

problemy wybrane


Ksi±¿ka odnosi siê do problematyki rozwoju regionu. Poruszone s± w niej dwa wiod±ce problemy – klastrowanie i marketing terytorialny.

Wybór przedstawionych opcji rozwoju regionalnego zosta³ dokonany celowo ze wzglêdu na ich wa¿no¶æ i aktualno¶æ. Autorki, kieruj±c siê zainteresowaniami naukowymi oraz do¶wiadczeniami wynikaj±cymi ze wspó³pracy z sektorem gospodarczym, dokona³y prezentacji stymulantów rozwoju regionalnego w kontek¶cie marketingu terytorialnego i klastrów. Interesuj±cym elementem ksi±¿ki jest odniesienie siê do wzorów miêdzynarodowych, konkretnie – Ukrainy i Polski. Swoista analiza komparatywna dokonana miêdzy dwoma krajami, w ¶wietle wybranej tematyki, sk³ania do wniosku, ¿e niezale¿nie od ró¿nic wynikaj±cych z funkcjonowania na poszczególnych rynkach krajowych i w poszczególnych uk³adach terytorialnych mo¿na, a nawet nale¿y, wyszukiwaæ te aspekty, które pomagaj± regionowi rozwijaæ siê i niezale¿nie od innych uwarunkowañ wykazuj± tendencje wspieraj±ce region.

Ksi±¿ka sk³ada siê z osiemnastu rozdzia³ów, z czego pierwszych piêæ po¶wiêcono rozwojowi regionalnemu na Ukrainie, w kontek¶cie marketingu terytorialnego, a pozosta³e czê¶ci odnosz± siê do teorii i praktyki klastrów w Polsce, z uwzglêdnieniem Opolszczyzny jako przyk³adowego regionu rozwijaj±cego siê dziêki klastrowaniu. Ksi±¿ka bazuje na ¼ród³ach pierwotnych odnosz±cych siê do badañ w³asnych i na ¼ród³ach wtórnych, czê¶ciowo zwi±zanych z wcze¶niejszymi publikacjami autorek.

Przeznaczona jest ona dla tych czytelników, którym bliska jest problematyka regionu, polecana jest wiêc przedstawicielom administracji terenowej, przedstawi­cielom biznesu, studentom uczelni ekonomicznych i wszystkim, którzy poszukuj± sposobów stymulacji dla rozwoju regionu

Wstêp

Rozdzia³ 1. Pozycjonowanie i jego miejsce w strukturze marketingu regionalnego

Rozdzia³ 2. Systematyzacja czynników wp³ywaj±cych na pozycjonowanie regionu

Rozdzia³ 3. Podej¶cia do wyboru strategii pozycjonowania regionu

Rozdzia³ 4. Obecny stan pozycjonowania Ukrainy i jej regionów w rankingach miêdzynarodowych i krajowych

Rozdzia³ 5. Kszta³towanie wzorca regionu jako podstawy jego pozycjonowania w warunkach konkurencji

Rozdzia³ 6. Klaster jako komponent rozwoju regionu

Rozdzia³ 7. Wspó³dzia³anie jako koncepcja sukcesu klastra

Rozdzia³ 8. Skutki klastra dla rozwoju regionalnego

Rozdzia³ 9. Rola marketingu w regionalnych rozwi±zaniach klastrowych

Rozdzia³ 10. Komunikacja wizualna w dzia³aniach marketingowych klastra i jej rola dla regionu

Rozdzia³ 11. Znaczenie polityki proklastrowej dla rozwoju regionu

Rozdzia³ 12. Kierunki i za³o¿enia polityki klastrowej w Polsce z uwzglêdnieniem polityki regionalnej

Rozdzia³ 13. Zarz±dzanie klastrem

Rozdzia³ 14. Strategia klastra - przypadek klastra turystycznego

Rozdzia³ 15. Mo¿liwo¶ci rozwoju regionu w ¶wietle empirycznych aspektów strategii klastrów

Rozdzia³ 16. Empiryczne aspekty klasteringu w regionie - elementy wybrane

Rozdzia³ 17. Znaczenie internacjonalizacji klastrów dla rozwoju regionalnego

Rozdzia³ 18. Wykorzystanie mo¿liwo¶ci umiêdzynarodowienia klastrów - aspekt praktyczny

Zakoñczenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

144 strony, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022